Ik doe vrijwilligers werk voor een goed doel (stichting X) .
Mijn taak voor die stichting is oude overheid/bedrijfs pc's werkend maken , en Windows/drivers/etc installeren , ofwel geschikt maken voor gezins gebruik .
Ik heb de laatste weken een hoop pc's 'gereed gemaakt' van verscheidene merken .
O.A Compaq/HP/Fujitsu Siemens/Dell , en eigen bouwsels .
Ik installeer windows vanaf een geslipstreamde dvd , of een orginele dvd/cd als dat niet lukt .
Nu valt me op dat de meeste dvd spelers in deze pc's de eigen gebrande installatie dvd's , of zelfs de orginele van Microsoft, niet of slecht lezen .
Afgelopen week was bar slecht, 3 van de 10 ofzo werkte maar ,
Deze vervangen door een andere , maar ik kom nu dvd-rom players te kort .
En aangezien het hier om een niet commerciele organisatie gaat , is het aankopen van nieuwe dvd-rom spelers geen echte optie . (misschien een paar , niet genoeg)
Ik heb al verschillende media geprobeerd (zowel orginele dvd's , als gebrande Verbatim/TrackData/Noname/etc dvd's) .
Ook verschillende branders .
Ook de PATA kabels vernieuwd/vervangen . (kom nog weinig SATA spelers tegen)
Bios instelling gechecked , en andere settings geprobeerd indien mogelijk .
Ander brandprogramma , en hier ook andere settings , ook langzamer gebrand .
Maar het helpt allemaal niet veel , ze lezen de (meestal gebrande) dvd's gewoon niet .
Of ik zie iets over het hoofd , of hebben de meeste bedrijf/overheid pc's gewoon slechte dvd spelers ?
Tips ?
Mijn taak voor die stichting is oude overheid/bedrijfs pc's werkend maken , en Windows/drivers/etc installeren , ofwel geschikt maken voor gezins gebruik .
Ik heb de laatste weken een hoop pc's 'gereed gemaakt' van verscheidene merken .
O.A Compaq/HP/Fujitsu Siemens/Dell , en eigen bouwsels .
Ik installeer windows vanaf een geslipstreamde dvd , of een orginele dvd/cd als dat niet lukt .
Nu valt me op dat de meeste dvd spelers in deze pc's de eigen gebrande installatie dvd's , of zelfs de orginele van Microsoft, niet of slecht lezen .
Afgelopen week was bar slecht, 3 van de 10 ofzo werkte maar ,
Deze vervangen door een andere , maar ik kom nu dvd-rom players te kort .
En aangezien het hier om een niet commerciele organisatie gaat , is het aankopen van nieuwe dvd-rom spelers geen echte optie . (misschien een paar , niet genoeg)
Ik heb al verschillende media geprobeerd (zowel orginele dvd's , als gebrande Verbatim/TrackData/Noname/etc dvd's) .
Ook verschillende branders .
Ook de PATA kabels vernieuwd/vervangen . (kom nog weinig SATA spelers tegen)
Bios instelling gechecked , en andere settings geprobeerd indien mogelijk .
Ander brandprogramma , en hier ook andere settings , ook langzamer gebrand .
Maar het helpt allemaal niet veel , ze lezen de (meestal gebrande) dvd's gewoon niet .
Of ik zie iets over het hoofd , of hebben de meeste bedrijf/overheid pc's gewoon slechte dvd spelers ?
Tips ?