Verwijderd
Ik vind persoonlijk diffuus het mooist. Dit geeft een iets wat verstrooit lichtschijnsel en doet in het donker geen zeer aan je ogen. Verder zie je het lichtgevende gedeelte niet direct (net zoals je het gloeidraadje van een fietslampje ziet)
Verder is het een kwestie van smaak. Hou ze beide naast elkaar (als ze branden) en beslis zelf..
Verder is het een kwestie van smaak. Hou ze beide naast elkaar (als ze branden) en beslis zelf..
Diffuus heeft een mooier effect als signaallampje (want dat is het). Helder gaat volgens mij beter als verlichtingslampje
Dan moet ik dus voor diffuus gaan als ik geen discotheek-verlichting nodig heb. Maar een mooi bescheiden blauw ledje
Betekend diffuus dan ook dat de behuizing blauw is? Of is een diffuuse behuizing ook gewoon "waterkleurig"??
wwweet ik veel...
Mooie schop... 
Bij mijn weten zijn diffuse ledjes ook wel met een blauwe (of anderkleurige) behuizing te krijgen. Heldere LED's zijn altijd doorzichtig.
Bij mijn weten zijn diffuse ledjes ook wel met een blauwe (of anderkleurige) behuizing te krijgen. Heldere LED's zijn altijd doorzichtig.
wow laten we eens een 4 jaar oud topic uit de kast halen hier help je de TS veel mee hoor
www.weefab.com
Simpel gezegd is de behuizing van de led (de "lens" rond de chip) dus niet helder maar "troebel", zodat het licht egaal wordt. Of de lens nou troebel blauw of kleurloos is maakt voor dat effect niet uit.Diffuus licht
Gelijkmatig, egaal licht zonder harde schaduwen. Het is bij diffuus licht niet makkelijk om te bepalen uit welke richting het licht komt.
Verder is dit wel een heel ouwe
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()