Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptopscherm valt uit wanneer accu is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Mijn laptop heeft een vreemd probleem.
Een aantal weken geleden viel het scherm steeds uit wanneer de computer ongeveer 15 a 30 minuten aan stond. Zonder accu er in bleef alles goed gaan. De accu is terug gestuurd en ik heb een nieuwe gehad gisteren. Na de eerste keer opladen ging het goed, maar nu weer hetzelfde probleem. Het scherm valt trouwens niet helemaal uit. Alleen het beeld is weg. De achtergrondverlichting blijft wel aan. Na het uitzetten via de fysieke knop en opnieuw opstarten doet hij het weer even. Zonder accu geen probleem.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand waar het in gezocht kan worden?
De accu is trouwens een extra zware, maar gemaakt voor dit model laptop. 6600 mah tov 4000 mah.
Gegevens van de laptop;
Toshiba A110-225
5 a 6 jaar oud
Geheugen uitgebreid van 512 mb naar 4gb. (er wordt 3gb gezien)
Draait op windows xp sp3
Bios was 1 maand geleden nog geupdate

Geen flauw idee welke info belangrijk is, dus vandaar dat ik het allemaal maar hier neer zet.

Alvast bedankt voor de reacties. :-)

Update 6/2/11!

Sinds de overgang naar een andere virusscanner geen last meer! hoe kan dat?
(ook in de laatste post geplaatst (onderaan pagina 2), maar dan hoeft men niet het hele topic door te lezen!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 19:13 . Reden: Nieuwe ontwikkeling en vraag. ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58

alm

Als je de laptop opstart met accu, heb je dan wel beeld voor Windows opstart?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:05:
Bios was 1 maand geleden nog geupdate
Heeft dat het probleem toevallig geïntroduceerd?

Kun je misschien eens proberen om te booten met een linux livecd? Als het probleem zich dan niet voordoet lijkt het een software/driver-probleem, anders zal het een hardware/BIOS-probleem zijn...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Het opstarten gaat normaal verder.

De BIOS-update heb ik juist gedaan om te kijken of dat het probleem verhielp. maar niet dus.

Zal vanavond eens kijken om kubuntu er op te zetten. Daar heb ik nog een exe. file van in mijn downloads staan.
Ik moet zo weg.

Begrijp ik goed dat het ook een driverprobleem kan zijn? Voor de accu of iets? Ik wist niet daar daar speciale drivers voor waren. Waar zou ik die eventueel kunnen downloaden?

Alvast bedankt tot zo ver. :)

• alm

alm

Als het opstarten normaal gaat met de accu erin, dan vermoed ik een probleem met de software. Dan is het inderdaad verstandig eens te testen met een Linux Live CD/DVD of BartPE (Windows XP vanaf CD). als het probleem zich dan niet voordoet dan is mogelijk een herinstallatie van de videodrivers of zelfs Windows een oplossing. De meest recente drivers gebruiken hierbij is dan wel verstandig.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het is wel een originele Toshiba accu?
Het lijkt haast alsof het verkeerd gaat als hij op standby ofzo gaat, of doet het probleem zich ook voor als je continu met de laptop werkt?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Komt op mij ook over als een standby probleem, een power management probleem. Als het probleem zich niet voordoet met een Ubuntu LiveCD is het zondermeer duidelijk dat we het in de software moeten zoeken.

Welk OS gebruik je nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd kubuntu er op te zetten met het imagebestand "kubuntu-10.10-alternate-i386".

Er werd mij verteld door iemand van HCC bij een Linux stand dat deze automatisch en makkelijk dan ubuntu er op zou zetten vanaf de schijf. Haal ik dan de schijf er uit en start 'm weer opnieuw op dan moest windows weer werken.
Nou, dat was dus helemaal niet het geval! Hij kwam in een soort DOS-menu terecht waar ik allerlei zaken handmatig moest in voeren en opties aan geven. Uiteindelijk zou het een partitie aanmaken, maar na heel lang zei het programma dat er een fout was opgetreden en zat ik vast. Ik heb toen de schijf er uit gehaald en na wat proberen kon ik in een menu "installatie afbreken" kiezen. Uit eindelijk na veel gezever weer windows terug met controles enz...
Ik heb via uitvoeren en dxdiag nog gekeken of er iets fout zat maar alles lijkt OK te zijn.

Ik heb er (vooral linux) helemaal geen verstand van. Wel is 1 ding duidelijk....Hij heeft de hele tijd al aan gestaan en het beeldscherm is niet uitgevallen!

Nu draait ie alweer een half uurtje met alleen de accu en er is nog niks fout gegaan.

Ik zal nog eens bij Toshiba kijken of er misschien updates/drivers zijn te downloaden

(Op dit moment schud het beeld opeens even heen en weer voor een paar seconden (??) )

De accu is niet origineel Toshiba. Die zijn niet te krijgen met een groter mah.
Maar ik heb begrepen dat ze wel betrouwbaar zouden zijn.

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:55:
Ik heb geprobeerd kubuntu er op te zetten met het imagebestand "kubuntu-10.10-alternate-i386".

Er werd mij verteld door iemand van HCC bij een Linux stand dat deze automatisch en makkelijk dan ubuntu er op zou zetten vanaf de schijf. Haal ik dan de schijf er uit en start 'm weer opnieuw op dan moest windows weer werken.
Nou, dat was dus helemaal niet het geval! Hij kwam in een soort DOS-menu terecht waar ik allerlei zaken handmatig moest in voeren en opties aan geven. Uiteindelijk zou het een partitie aanmaken, maar na heel lang zei het programma dat er een fout was opgetreden en zat ik vast. Ik heb toen de schijf er uit gehaald en na wat proberen kon ik in een menu "installatie afbreken" kiezen. Uit eindelijk na veel gezever weer windows terug met controles enz...
Ik heb via uitvoeren en dxdiag nog gekeken of er iets fout zat maar alles lijkt OK te zijn.
Eh... ja dan moet je hem natuurlijk niet op de HDD gaan installeren, maar gewoon starten van CD.

Afbeeldingslocatie: http://www.ubuntu.com/sites/default/files/active/maverick/trial_01_medium.jpg

De "Try Ubuntu" knop dus. Geen idee of dat op je Kubuntu CD ook zit.

Verwijderd

Topicstarter
Net even gekeken voor een update van de videodrivers, maar alles lijkt up to date te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:13:
[...]

Eh... ja dan moet je hem natuurlijk niet op de HDD gaan installeren, maar gewoon starten van CD.

[afbeelding]

De "Try Ubuntu" knop dus. Geen idee of dat op je Kubuntu CD ook zit.
Nee, dat hele scherm krijg ik niet. Hoe kom ik daaraan?

• Xander
Ubuntu CD erin stoppen en je PC aanzetten.

Nogmaals: Geen idee of dat met Kubuntu ook werkt.

edit:
Ah:
Unless you specifically order for an install only 'alternate' cd, all *ubuntu downloads are live versions.

[ Voor 56% gewijzigd door Xander op 20-11-2010 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:35:
Ubuntu CD erin stoppen en je PC aanzetten.

Nogmaals: Geen idee of dat met Kubuntu ook werkt.

edit:
Ah:

[...]
Via de ubuntu site gekeken en krijg ik een stappenplan. stap 1 is een file downloaden voor netbooks. Dat doe ik dan. Stap 2 is een installerfile voor USB downloaden. Dat doe ik ook en vervolgens kan ik uit een lijst kiezen welke installed moet worden, maar daar zit de gedownloade niet tussen! Lekker handig. Ik kan het ook niet forceren. :(
Ik ga het linkje proberen wat in je post staat. :)

Wordt me derde linuxfile.

Nog steeds mijn beeldscherm niet uitgevallen ondertussen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 20:46 ]

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:42:
[...]

Via de ubuntu site gekeken en krijg ik een stappenplan. stap 1 is een file downloaden voor netbooks.
Je gaat bij stap 1 al fout, je hebt geen netbook... ;) Gewoon de normale versie pakken...

• alm

alm

Andere optie is Knoppix gebruiken, als (k)ubuntu niet lukt. Je hoeft niks te installeren, gewoon de CD/DVD erin en opstarten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:48:
[...]

Je gaat bij stap 1 al fout, je hebt geen netbook... ;) Gewoon de normale versie pakken...
Aha.

Ik heb nu natty-desktop-i386 er op staan. Ga het eens proberen.

EDIT;
Zit nu in kubuntu! Na een paar meldingen als installercrash gelukt.

Daarna kon ik geen contact krijgen met internet, maar uiteindelijk met een widget networkmonitor gelukt om contact te krijgen met internet. Na een crash met reqong google chrome kunnen downloaden en nu werkt het. :)

Maar nu dus de vraag of het ligt aan windows of niet. het uitvallen van het scherm dus. Ik ga morgen eens de hele dag alleen met kubuntu werken om te kijken wat er gebeurd. En dan om de dag windows en kubuntu.

Wat is het verschil tussen kubuntu en ubuntu eigenlijk? Kubuntu is iig blauw/wit en ubuntu oranje dacht ik.
Verder nog dingen?

Jongens, Bedankt voor de hulp. Ik kijk de accu een weekje aan nu. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 22:14 ]

• alm

alm

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:21:
Wat is het verschil tussen kubuntu en ubuntu eigenlijk? Kubuntu is iig blauw/wit en ubuntu oranje dacht ik.
Kubuntu gebruikt KDE (K Desktop Environment) en Ubuntu gebruikt GNOME. Overigens schijnt de volgende versie Unity te gaan gebruiken als desktop systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door alm op 20-11-2010 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
alm schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:54:
[...]

Kubuntu gebruikt KDE (K Desktop Environment) en Ubuntu gebruikt GNOME. Overigens schijnt de volgende versie Unity te gaan gebruiken als desktop systeem.
Dank je.

weet je toevallig ook wat prettiger zou kunnen werken voor een noob als ik?

De prullenbak kon ik ook niet vinden. Bleek dat het viadolphin wel lukte om zaken te verwijderen. Maar voor een windows gebruiker is het allemaal erg vaag op het moment.

De reden dat ik al iets had van kubuntu (dacht eigenlijk gewoon ubuntu te hebben), is dat ik een nieuwe laptop heb besteld met windows 7 er op en office 2010.

Dan wilde ik kijken of het misschien wel prettig was om met linux te werken op mijn huidige laptop,zodat ik daar meer van leer en meteen virusvrij blijf. Maar ik denk dat mijn vrouw gaat protesteren, na het menu gezien te hebben. :) 8)7

Verwijderd

en meteen virusvrij blijf.
Geen enkel OS is volledig immuun. Zelfs Linux niet. De reden dat je er minder over hoort ligt grotendeels aan het feit dat Linux wat minder in de schijnwerpers staat dan Windows.

Hoge bomen vangen veel wind.

- Windows is populairder, wordt meer gebruikt dus een virus er voor maken is interessanter, je bereikt een groter 'publiek'.
- Omdat het populairder is en er dus veel virussen voor worden ontwikkeld wordt hier enorm veel aandacht aan gegeven. Nogmaals, hoge bomen vangen veel wind.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:37:
[...]
Geen enkel OS is volledig immuun. Zelfs Linux niet. De reden dat je er minder over hoort ligt grotendeels aan het feit dat Linux wat minder in de schijnwerpers staat dan Windows.

Hoge bomen vangen veel wind.

- Windows is populairder, wordt meer gebruikt dus een virus er voor maken is interessanter, je bereikt een groter 'publiek'.
- Omdat het populairder is en er dus veel virussen voor worden ontwikkeld wordt hier enorm veel aandacht aan gegeven. Nogmaals, hoge bomen vangen veel wind.
OK.

Ik dacht gelezen te hebben dat het door de manier van opbouw en werken het niet mogelijk was voor een virus om kwaad te kunnen in linux. En dat er daarom ook geen virussen voor worden ontwikkeld.
Dat klopt dus niet, begrijp ik?!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag na een half uur weer het het beeld weggevallen.

Het blijft een raar probleem. Waarom gebeurd dat niet op alleen netstroom? Zou toch denken dat de stroomvoorziening er niks mee te maken heeft. vooral omdat de rest het wel blijft doen.

Ik heb de kleurdiepte van 32 naar 16 bit gezet om te kijken of dat helpt. (zomaar een wilde gok).
Voor de rest kan ik niks aanpassen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Deze laatste bevinding, was dat wederom in Linux of was dat weer in Windows? Als het wederom in Windows was ben ik nog altijd van mening dat het iets te maken zou kunnen hebben met een besparingsmodus, mits het dus gebeurd na enige inactiviteit.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:33:
Deze laatste bevinding, was dat wederom in Linux of was dat weer in Windows? Als het wederom in Windows was ben ik nog altijd van mening dat het iets te maken zou kunnen hebben met een besparingsmodus, mits het dus gebeurd na enige inactiviteit.
Dat was weer in Windows. Gewoon tijdens het internetten. Eerst dacht ik nog dat het misschien kwam door youtube. Daar keek ik namelijk een paar keer toen het gebeurde, maar later gebeurde het ook bij mijn vrouw tijdens een document maken en vanmiddag was ik gewoon tekst aan het lezen.

Nu doet ie het alweer sinds vanmiddag normaal na opnieuw opstarten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
..
De accu is niet origineel Toshiba. Die zijn niet te krijgen met een groter mah.
Maar ik heb begrepen dat ze wel betrouwbaar zouden zijn.
Ben jij wel eens een verkoper tegengekomen die zijn producten niet als betrouwbaar afschilderd?

Waar is je originele accu? druk die er eens in? Een brakke accu kan heel prima jouw probleem verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:01:
[...]

Ben jij wel eens een verkoper tegengekomen die zijn producten niet als betrouwbaar afschilderd?

Waar is je originele accu? druk die er eens in? Een brakke accu kan heel prima jouw probleem verklaren.
De originele accu is op. Die doet het hooguit nog 5 minuten. Dat was ook de reden dat ik deze gekocht heb. Hiervoor had ik er eentje die het een paar maanden deed. toen begon dit probleem. Die teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Maar het probleem is er vanaf het begin nu. Daarom twijfel ik nu of het wel de batterij is of iets anders.

• alm

alm

Je kan de oorzaak van het probleem alleen boven water krijgen door:
1. Een ander OS, zoals Linux, laten draaien (vanaf LiveCD/DVD) voor langere tijd en daarmee te werken; gebeurt het dan niet, dan is het vermoedelijk geen hardwareprobleem.
2. Windows herinstalleren met recente drivers (als je eerder oudere drivers gebruikt hebt is dit aan te raden)
3. Probeer met de oude accu, ondanks het feit dat die maar 5 minuten uithoudt, want zolang je op de adapter werkt zou dat niet uit moeten maken (er wordt dan toch alleen maar geladen). Doet zich het probleem dan niet voor dan kun je de vervangende (nieuwe) accu (zelfs het bepaalde type dan mogelijk) als schuldige aanwijzen.
3b. Probeer met een origineel type accu, zelfde als de oorspronkelijk bij de laptop geleverde accu.

Het blijven proberen met je huidige installatie zoals je hebt gedaan zal het probleem vermoedelijk niet oplossen of heel veel tijd gaan kosten.

Verwijderd

Topicstarter
alm schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:07:
Je kan de oorzaak van het probleem alleen boven water krijgen door:
1. Een ander OS, zoals Linux, laten draaien (vanaf LiveCD/DVD) voor langere tijd en daarmee te werken; gebeurt het dan niet, dan is het vermoedelijk geen hardwareprobleem.
2. Windows herinstalleren met recente drivers (als je eerder oudere drivers gebruikt hebt is dit aan te raden)
3. Probeer met de oude accu, ondanks het feit dat die maar 5 minuten uithoudt, want zolang je op de adapter werkt zou dat niet uit moeten maken (er wordt dan toch alleen maar geladen). Doet zich het probleem dan niet voor dan kun je de vervangende (nieuwe) accu (zelfs het bepaalde type dan mogelijk) als schuldige aanwijzen.
3b. Probeer met een origineel type accu, zelfde als de oorspronkelijk bij de laptop geleverde accu.

Het blijven proberen met je huidige installatie zoals je hebt gedaan zal het probleem vermoedelijk niet oplossen of heel veel tijd gaan kosten.
Ik heb nu ubuntu erop gezet en probeer hem zo de hele dag te laten draaien met alleen tussendoor opladen.

Alleen een probleem dat mijn vrouw er ook op werkt en haar mail en zo nodig heeft. (ik ook trouwens.)Dus ik kan dit niet een week achter elkaar doen. :P

Over anderhalve week komt als het goed is mijn nieuwe notebook binnen, dus dan kan ik mijn huidige uitgebreid gaan checken. :)

Een nieuwe originele accu zie ik niet zitten, want dat kost 100 euro en vind ik nogal duur om even uit te proberen. Als ie toch hardwarematig stuk is vind ik het helemaal zonde van het geld.

Maar goed, dit probeer ik nu uit en als het andere notebook binnen is met windows 7, probeer ik dat ook uit op mijn huidige. Kijken of dat ook gewoon weer werkt.

edit;
Oh ja, met de nieuwe accu er in EN op stroom valt het beeld niet meer weg. Zonder netstroom is het erg wisselvallig. Het kan 10 minuten duren maar ook een paar uur.
Zou het misschien ook nog kunnen dat er een contactbreuk in de kabel naar het scherm zit. En met netstroom voldoende stroom blijft geven om te blijven draaien, maar op de accu net niet voldoende, zodat hij op een gegeven moment te weinig krijgt en wegvalt? Ook raar dan dat ie niet weer terug komt natuurlijk. Blijft vaag allemaal. :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 11:51 . Reden: Toevoegen tekst ]

Verwijderd

Topicstarter
Zit net te bedenken, dat toen de problemen ontstonden, ik een gratis racespel van en franse site er op had staan.
Trackmania free edition.

Wanneer ik speelde werd de computer gloeiend heet. dat was de reden dat ik het er ook weer af gooide. Zou dat misschien de videoprocessor van de computer beschadigd hebben? (geïntegreert in de cpu).
Andere videobestanden zoals op youtube laden nu ook langzamer en stotteren veel. Zie.nl duurt een eeuwigheid voordat het geladen is en stottert en blijft hangen.
DVD's speelt hij nog wel redelijk af.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 18:17 . Reden: tikfout ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35
Wat voor videochip zit er in dan? Nvidia?

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:51:
Wat voor videochip zit er in dan? Nvidia?
Hoi, sorry voor de late reactie!

Het videogedeelte zit geïntegreerd in de cpu. een duocore T2050 en een intel 945gm chipset.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ah hey, een eigenaar van een A110-225. Valt het scherm helemaal uit of springt het op een onverwacht moment op zwart ? Als van het laatste sprake is: dat komt (99,9% zeker) door de Intel VGA-drivers (ja, ook de meest recente -- uit 2008).

Is op te lossen door, Een work-around is om met een externe monitor (mits je daarover beschikt, natuurlijk) aangesloten op VGA out op fn+F5 te drukken, zodat de TFT het actieve scherm niet meer is. Herhaal dit een aantal keer zodat het beeld bij de laptop terug is.

Hoogstwaarschijnlijk gebruik je BIOS-update 2.00-WIN ? Downloadlocatie: http://nl.computers.toshi...ry=24&language=12&search=

[ Voor 18% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 08-12-2010 12:16 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:05:
Ah hey, een eigenaar van een A110-225. Valt het scherm helemaal uit of springt het op een onverwacht moment op zwart ? Als van het laatste sprake is: dat komt (99,9% zeker) door de Intel VGA-drivers (ja, ook de meest recente -- uit 2008).

Is op te lossen door, Een work-around is om met een externe monitor (mits je daarover beschikt, natuurlijk) aangesloten op VGA out op fn+F5 te drukken, zodat de TFT het actieve scherm niet meer is. Herhaal dit een aantal keer zodat het beeld bij de laptop terug is.

Hoogstwaarschijnlijk gebruik je BIOS-update 2.00-WIN ? Downloadlocatie: http://nl.computers.toshi...ry=24&language=12&search=
Hoi,
Ik heb deze er op staan; bios-20090121154037

Gezien jou link en de datum zal het idd dezelfde zijn. Is dat niet goed?

het beeld valt idd op onverwachte momenten uit. Daarna helpt alleen opnieuw opstarten nog om het display weer aan te krijgen.

Een externe monitor heeft nooit gewerkt bij mij. Wel een paar keer geprobeerd, maar uiteindelijk maar opgegeven.
Als ik nu, zonder connectie, Fn-F5 indruk krijg ik een display te zien waarin "LCD" staat. Op dit moment heb ik geen display meer waar ik de laptop op aan kan sluiten, dus met connectie wordt lastig. Misschien morgen even bij mijn vader proberen.

Kan ik ook dan de drivers vervangen, of heeft dat geen nut?

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:26:
[...]

Hoi,
Ik heb deze er op staan; bios-20090121154037
Gezien jou link en de datum zal het idd dezelfde zijn. Is dat niet goed?
Die versie/uitvoering is bedoeld voor Vista en recenter.
het beeld valt idd op onverwachte momenten uit. Daarna helpt alleen opnieuw opstarten nog om het display weer aan te krijgen.
Standby werkt ook. Hier kan je instellen wat er gebeurd als je op de aan/uitknop drukt: Configuratiescherm > Energiebeheer > Geavanceerd > Energieknoppen (onderaan).
Een externe monitor heeft nooit gewerkt bij mij. Wel een paar keer geprobeerd, maar uiteindelijk maar opgegeven.
Als ik nu, zonder connectie, Fn-F5 indruk krijg ik een display te zien waarin "LCD" staat. Op dit moment heb ik geen display meer waar ik de laptop op aan kan sluiten, dus met connectie wordt lastig. Misschien morgen even bij mijn vader proberen.
Hm, lastig.
Kan ik ook dan de drivers vervangen, of heeft dat geen nut?
http://www.kernel.org/pub....6/linux-2.6.36.1.tar.bz2 :+

[ Voor 5% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 09-12-2010 18:08 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat laatste?

En moet ik nu de bios weer terugzetten naar de oude?

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
(Op dit moment schud het beeld opeens even heen en weer voor een paar seconden (??) )
Herkenbaar :( :'(
Een hint dat linux zulke fratsen niet vertoont, maar ik ga/ging offtopic :P
En moet ik nu de bios weer terugzetten naar de oude?
Nee, ik ben niet van mening dat dat iets oplost.

[ Voor 25% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 08-12-2010 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag bij mijn vader even de laptop aangesloten op een extern scherm...en het werkte!

En nu?

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Nu niks; je weet nu dat er een workaround voor is. Zowel Toshiba als Intel zijn niet van plan om problemen met zulke oude hardware op te lossen (nouja, Intel misschien nog wel).

/edit: als je met een soldeerbout om kan gaan zou je een dummy VGA-kabel kunnen maken: http://www.google.nl/search?q=dummy+vga+cable

[ Voor 39% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 09-12-2010 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:16:
Nu niks; je weet nu dat er een workaround voor is. Zowel Toshiba als Intel zijn niet van plan om problemen met zulke oude hardware op te lossen (nouja, Intel misschien nog wel).

/edit: als je met een soldeerbout om kan gaan zou je een dummy VGA-kabel kunnen maken: http://www.google.nl/search?q=dummy+vga+cable
Ik heb wel eens een vga connector aan een kabel gesoldeerd. Wat een crime was dat 8)7
Maar uiteindelijk gelukt. Ik had ook niet de beste bout.

Maar sinds ik 'm aangesloten heb gehad, is mijn display ook niet meer uitgevallen. Nu is de accu al 3 x helemaal gegaan en weer opgeladen. Dus 3 x op de accu gebruikt, terwijl hij iedere keer dat hij los was wel een keer uit viel. Erg apart, maar wel fijn. :) Misschien was er toch "iets" daarin wat niet goed ging en nu wel. (?)

Nah ja, in ieder geval bedankt voor alle hulp tot zover. Ben ik erg blij mee! _/-\o_

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Het vervelende is dat het verdwijnen van het beeld niet te voorspellen is: soms komt het een dag of tien niet voor, soms twee of drie keer binnen 24 uur.

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:15:
Het vervelende is dat het verdwijnen van het beeld niet te voorspellen is: soms komt het een dag of tien niet voor, soms twee of drie keer binnen 24 uur.
Inderdaad. Gisterenavond nog even de laptop aangezet om de staatsloten te checken en werd het beeld na 5 minuten helemaal wit. Dichtgeklapt en opnieuw opgestart en toen deed ie het weer.

Zou er echt geen middel tegen zijn? En waarom doet ie dat alleen op accustroom?
Jij hebt waarschijnlijk dezelfde vragen. 8)7 :P

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:56:
[...]

Inderdaad. Gisterenavond nog even de laptop aangezet om de staatsloten te checken en werd het beeld na 5 minuten helemaal wit. Dichtgeklapt en opnieuw opgestart en toen deed ie het weer.
Zwart, groen, wit, blauw, paars en als ik me niet vergis heb ik rood ook langs zien komen :|
Zou er echt geen middel tegen zijn? En waarom doet ie dat alleen op accustroom?
Jij hebt waarschijnlijk dezelfde vragen. 8)7 :P
Deze accu gaat nog maar een minuut of 30, 45 mee, zowel op "long life" als op "full power".
Volgende laptop wordt een Lenovo, op m'n Toshiba upgrade ik Windows naar Linux :P

[ Voor 16% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 11-12-2010 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:37:
[...]

Zwart, groen, wit, blauw, paars en als ik me niet vergis heb ik rood ook langs zien komen :|

[...]

Deze accu gaat nog maar een minuut of 30, 45 mee, zowel op "long life" als op "full power".
Volgende laptop wordt een Lenovo, op m'n Toshiba upgrade ik Windows naar Linux :P
Dus ik heb nog wat kleuren te gaan. :o

Wilde ik ook doen (zit op een ASUS te wachten nu), maar mijn vrouw vind het niks.
Nu kijk ik of ik er windows 7 op zet.
Hoop dat dat dan helpt. :)

Ik zag laatst dat er ook een accu met meer capaciteit origineel van Toshiba te koop is. Misschien wat voor je.
http://www.replacedirect....rs.html?device_id=3194136

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEEM OPGELOST???

Drie dagen geleden ben ik overgegaan van NOD32 naar Gdata virusscanner (totalcare2011)

Sindsdien is het scherm niet één keer meer uitgevallen op de accu! Daarvoor dus minimaal één keer per cyclus wel. Nu al 6 cycli dus niet.

Omdat ik absoluut niet zou weten hoe mijn virusscanner het uitvallen van mijn scherm op de accu kan beïnvloeden vind ik het vaag, maar ben er wel blij mee.

Heeft iemand hier enig idee wat er achter zou kunnen zitten? :)

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:07:
PROBLEEM OPGELOST???

Drie dagen geleden ben ik overgegaan van NOD32 naar Gdata virusscanner (totalcare2011)

Sindsdien is het scherm niet één keer meer uitgevallen op de accu! Daarvoor dus minimaal één keer per cyclus wel. Nu al 6 cycli dus niet.
Wat niet is kan nog komen :|
Omdat ik absoluut niet zou weten hoe mijn virusscanner het uitvallen van mijn scherm op de accu kan beïnvloeden vind ik het vaag, maar ben er wel blij mee.

Heeft iemand hier enig idee wat er achter zou kunnen zitten? :)
Nee. Zelf ben ik al sinds de laatste her-installatie van XP, waarbij ik een resource-vretende virusscanner niet geinstalleerd heb, dit probleem niet meer tegenkomen.

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:57:
[...]

Wat niet is kan nog komen :|

[...]

Nee. Zelf ben ik al sinds de laatste her-installatie van XP, waarbij ik een resource-vretende virusscanner niet geinstalleerd heb, dit probleem niet meer tegenkomen.
Misschien ligt het er aan dat je dan geen virusscanner hebt. (of niet de verkeerde iig) :)

Nog steeds geen last van uitval.
Omdat het daarmee nu goed gaat, maar de harde schijf vaker vast loopt bij het opstarten, meteen maar een nieuwe besteld. een WD 500GB 7200rpm.
Ik heb ook een nieuwe laptop besteld, maar volgens mij gaat die weer een aantal maanden uitgesteld worden door de problemen met die sandybridgeprocessor. Een Asus N73sv.
Kan ik dit beestje gewoon gebruiken voor het studeren en die nieuwe straks voor videobewerking enz..

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:41:
[...]

Misschien ligt het er aan dat je dan geen virusscanner hebt. (of niet de verkeerde iig) :)

Nog steeds geen last van uitval.
Omdat het daarmee nu goed gaat, maar de harde schijf vaker vast loopt bij het opstarten, meteen maar een nieuwe besteld. een WD 500GB 7200rpm.
De oorspronkelijk meegeleverde schijf loopt soms vast (Hitachi TravelStar HTS541080G9SA00) ?
Loopt 'ie ook vast in een desktop/andere laptop ?

Op mijn schijf staat "20JUL06" (wat vermoedelijk de productiedatum is) en heb dat nog nooit meegemaakt.
Ik heb ook een nieuwe laptop besteld, maar volgens mij gaat die weer een aantal maanden uitgesteld worden door de problemen met die sandybridgeprocessor. Een Asus N73sv.
Kan ik dit beestje gewoon gebruiken voor het studeren en die nieuwe straks voor videobewerking enz..
Eventueel zou je je A110-225 daarna uit elkaar kunnen schroeven, het verkopen van het LVDS-panel (LP154W01) is wellicht interessant voor ieman die een vervangend onderdeel zoekt :)

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:15:
[...]

De oorspronkelijk meegeleverde schijf loopt soms vast (Hitachi TravelStar HTS541080G9SA00) ?
Loopt 'ie ook vast in een desktop/andere laptop ?

Op mijn schijf staat "20JUL06" (wat vermoedelijk de productiedatum is) en heb dat nog nooit meegemaakt.

[...]

Eventueel zou je je A110-225 daarna uit elkaar kunnen schroeven, het verkopen van het LVDS-panel (LP154W01) is wellicht interessant voor ieman die een vervangend onderdeel zoekt :)
Er stond Toshiba op de HD. Welke type weet ik niet meer. Morgen krijg ik als het goed is de nieuwe binnen, dus dan gaat de laptop weer open. Zal eens kijken.
Ik zag nieuwe schermen voor 280 euro op replacedirect staan. Het is voor mij nog steeds goedkoper om mijn "oude" als tweede computer te gebruiken lijkt me. :)

Ik heb geen andere computer op het moment, dus weet niet of de schijf in andere computers ook vastloopt. Hij doet het niet altijd, maar wel steeds vaker. Nu 3 x in twee dagen gebeurd. Je hoort 'm soms ook problemen hebben. dat tikken.

Als ik de andere schijf er in zet kan ik dan gewoon de imagedisk er in stoppen en dan wordt alles automatisch overgenomen? Ik heb ingesteld dat hij eerst moet opstarten met een dvd.

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:56:
[...]

Er stond Toshiba op de HD. Welke type weet ik niet meer. Morgen krijg ik als het goed is de nieuwe binnen, dus dan gaat de laptop weer open. Zal eens kijken.
Ik zag nieuwe schermen voor 280 euro op replacedirect staan. Het is voor mij nog steeds goedkoper om mijn "oude" als tweede computer te gebruiken lijkt me. :)
Ik bedoelde dat je misschien nog iemand blij kan maken met 'spare parts', zo heb ik het panel van mijn Toshiba ooit vervangen.
Tweedehands panel (ik ging van reflecterend naar mat *O* ) tegengekomen op en gekocht via ebay ipv replacedirect of een andere dure winkel waar ze nieuwe, ongebruikte panels verkopen.
Ik heb geen andere computer op het moment, dus weet niet of de schijf in andere computers ook vastloopt. Hij doet het niet altijd, maar wel steeds vaker. Nu 3 x in twee dagen gebeurd. Je hoort 'm soms ook problemen hebben. dat tikken.
Gauw vervangen inderdaad.
Als ik de andere schijf er in zet kan ik dan gewoon de imagedisk er in stoppen en dan wordt alles automatisch overgenomen? Ik heb ingesteld dat hij eerst moet opstarten met een dvd.
Ja :) sowieso kan je tijdens het opstarten kiezen van welke drive je op wilt starten (nadat je laptop uit is geschakeld en een half uurtje o.i.d in die staat, uit, heeft gestaan).

Verwijderd

Topicstarter
[offtopic] Goeie signature! :) [offtopic]

Dank je voor de support!

Mocht ik de laptop ooit wegdoen zal ik 'm zeker aanbieden aan hobbyisten. Weg gooien is altijd zonde. Dan belandt ie in Afrika op een vuilnisbelt waar die nog wat kinderen vergiftigd. :(

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk gelukt om de nieuwe hdd te installeren. Bleek dat mijn image niet goed was. Stond opeens Vista upgrade op. (??)
Met het programma hier kon ik alleen een ongecomprimeerde versie maken en ik had hiervoor geen schijf beschikbaar. Alleen een externe hdd.

Na veel zoeken Macrium Reflect gevonden. Daarmee kon ik ook een image op mijn externe hdd zetten en later met een Linux opstart-recover CD-tje deze weer terughalen.

Dus nu staat alles er netjes weer op. Me happy!

De nieuwe schijf geeft wel iets meer trilling in het apparaat. Het is een WD5000BEKT Scorpio Black.
Het is allemaal wel sneller nu. Vooral met Gdata er op is dat wel fijn.

De oude die er in zat is een Toshiba MK8032GSX.

Ik heb de C-schijf op 100GB gezet om alles op terug te zetten. Maar hoe kan ik nu de overige 400 GB terug vinden? Daar wil ik een D-schijf van maken.

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:11:
Eindelijk gelukt om de nieuwe hdd te installeren. Bleek dat mijn image niet goed was. Stond opeens Vista upgrade op.
Als het mogelijk zou zijn had ik een schone installatie gedaan / een restore vanaf de herstel-CD's/DVD's uitgevoerd.
Ik heb de C-schijf op 100GB gezet om alles op terug te zetten. Maar hoe kan ik nu de overige 400 GB terug vinden? Daar wil ik een D-schijf van maken.
Start, uitvoeren: diskmgmt.msc. Of een live-CD oplossing gebruiken, zoals Parted Magic.

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:08:
[...]

Als het mogelijk zou zijn had ik een schone installatie gedaan / een restore vanaf de herstel-CD's/DVD's uitgevoerd.

[...]

Start, uitvoeren: diskmgmt.msc. Of een live-CD oplossing gebruiken, zoals Parted Magic.
Hoi, Ik ben er uit. Een vriend van me had weer een neef in de IT. Die gebeld en opgelost via schijfbeheer. Dit zit onder beheer wanneer je de rechtermuisknop aanklikt op "my computer".
Daar kan je dan heel makkelijk die 400 GB aanwijzen als aparte partitie of aanvullen aan de C-partitie.

Die schone installatie zat ik eerst ok aan te denken, maar dna moet ik 6 jaar aan updates inhalen en alles opnieuw weer instellen. Vooral e-mail vind ik dan altijd een drama. Meestal zijn dan je emailberichten ook weg, of gedeeltelijk. En een paar dagen achtereen updates laden... :(

Nu staat alles weer zoals het was. :)
Mochten er toch ergens problemen optreden kan ik altijd nog kiezen om opnieuw alles te installeren.
Het plan was in de eerste instantie om windows 7, 32 bit er meteen op te gooien (via slim.nl erg goedkoop), Maar de upgradeadvisor gaf aan dat er een hoop waarschijnlijk niet goed zou werken, dus maar niet gedaan.

EDIT: 14/02/2011.

Uiteindelijk toch weer schermuitval gehad.
Alles opnieuw geïnstalleerd vanaf de restorediscs. Alles werkt nu weer een paar dagen goed, alleen jammer dat Gdata geen eigen backups meer herkend na herinstallatie. Eerst met ze gebeld en op advies een mailtje gestuurd zodat ze er naar kunnen kijken. Niks meer gehoord. Nog een mailtje gestuurd, maar nog steeds niks gehoord. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 22:25 ]

Pagina: 1