Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telfort Plus vs. Tele2 Internet 20

Pagina: 1
Acties:

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-11 08:47
Beste Tweakers,

Ik zit nu inmiddels al 6 jaar bij Telfort (eerst Tiscali gehad) en ben eens gaan kijken bij andere providers. Nu heb ik eerst een test gedaan op www.speedtest.nl. Daar blijkt Tele2 Internet 20 voor 5 euro minder het zelfde aan kan bieden en hoger in het lijstje staat qua snelheid. Beide bieden ze namelijk tot 20 MB/s aan. Maar Telfort voor 25,00 euro en Tele2 voor 20,00 euro. Het zou dus en sneller en goedkoper zijn bij Tele2 in mijn wijk aldus Speedtest.nl. ;) Nu heeft mijn vader 1 e-mail adres en bij Tele2 mag je er één en bij telfort mag je er 5, echter draait de rest van 't gezin op hotmail en gmail. Dus dat is geen probleem. :) Wat vreemd is als ik naar de site van Telfort ga en een Internet Plus abonnement wil afsluiten, hij zegt: 'Internet Plus is helaas niet beschikbaar op jouw adres'. |:(

Uit de test blijkt (ik zit op zolder met wifi, modem staat beneden in de gang):

Download 140.6 KByte/sec (=1125 kbps)
Upload 74.3 KByte/sec (=594 kbps)
Connection 806.0 Conn/min

Nu heb ik een aantal vragen:
- Is de kans groot dat ik met Tele2 nu sneller internet haal? :)
- Kan ik m'n huidige modem en router gewoon laten staan of moet ik even wat aanpassen aan kabels?
- Zijn er nog dingen waar ik verder op moet letten? :)
- Blijft het e-mailadres van m'n pa, wat eindigt op @tiscali.nl gewoon in gebruik of moet hij ook dit aanpassen? :)

Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Vitruvius op 20-11-2010 11:16 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Je krijgt van Tele2 een router die je zult moeten gebruiken. Deze is zeer dicht getimmerd, dus je zult niet veel kunnen aanpassen (dingen als portforwarding, dmz host, wireless lan kun je gewoon zonder problemen instellen).
Het tiscali adres zal niet meer blijven bestaan als je overstapt.

In mijn eigen ervaring heeft Tele2 een zeer stabiel netwerk, maar weet natuurlijk niet hoe dat in jouw wijk is. Qua snelheid haal ik in ieder geval gewoon het maximale waar ik voor betaal.
Let er op dat als je eveneens telefonie en/of tv wilt via Tele2, je snelheid behoorlijk lager uit kan vallen omdat daarvoor gewoon een gedeelte gereserveerd wordt.

Edit: op jouw aanvulling: hoe ver woon je vanaf de centrale? Check eens http://pcdb.bbned.nl/, en vul daar postcode en huisnummer in. Daar zie je een geschatte afstand, die normaal gesproken redelijk klopt.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 20-11-2010 11:18 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sneller zal het niet per se zijn, het gaat over hetzelfde lijntje dus in theorie haal je dezelfde snelheid (al kan de apparatuur nog wel iets uitmaken). Ik heb zelf nog de oude prijs bij Telfort (20,50 geloof ik, ooit met 50 ct verhoogt) en vind dat wel prima. Ik vind het vooral fijn dat je het modem zelf in kan stellen voor mijn Betamax accountjes wat ook 10 euro per maand scheelt met de meeste ISP oplossingen, ik weet niet hoe dit bij Tele2 zit maar bij Online bijvoorbeeld kan dit niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Vitruvius
EDIT schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:17:
Je krijgt van Tele2 een router die je zult moeten gebruiken. Deze is zeer dicht getimmerd, dus je zult niet veel kunnen aanpassen (dingen als portforwarding, dmz host, wireless lan kun je gewoon zonder problemen instellen).
Het tiscali adres zal niet meer blijven bestaan als je overstapt.

In mijn eigen ervaring heeft Tele2 een zeer stabiel netwerk, maar weet natuurlijk niet hoe dat in jouw wijk is. Qua snelheid haal ik in ieder geval gewoon het maximale waar ik voor betaal.
Let er op dat als je eveneens telefonie en/of tv wilt via Tele2, je snelheid behoorlijk lager uit kan vallen omdat daarvoor gewoon een gedeelte gereserveerd wordt.

Edit: op jouw aanvulling: hoe ver woon je vanaf de centrale? Check eens http://pcdb.bbned.nl/, en vul daar postcode en huisnummer in. Daar zie je een geschatte afstand, die normaal gesproken redelijk klopt.
De uitslag uit die test is: 2982 meter. Is dit veel? En zijn de uitslagen uit de vorige test eigenlijk een beetje positief of is het om te huilen? :9

Ik heb op m'n huidige netwerk een eigen wachtwoord en naam in gesteld. Dat blijft dus mogelijk?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is redelijk veel ja, dan heb je echts niks te klagen over je snelheid.

/▌

• Vitruvius
Marzman schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:32:
Dat is redelijk veel ja, dan heb je echts niks te klagen over je snelheid.
Oke maar hoeveel van die 20 mb heb ik dan nu? 1,1? :/ En is het dan verstandig om over te stappen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eerder 11, en op zich gaat Tele2 over dezelfde kabel (of niet want er lopen altijd twee telefoondraden naar elk huis :p ). Maar je snelheid is erg hoog voor die afstand dus de kans dat het slechter wordt lijkt me groter dan de kans dat het beter wordt.

Volgens mij kijk ik niet goed, 1,1 inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 20-11-2010 11:52 ]

/▌

• EDIT
De vraag is dus of je daadwerkelijk een 20 mb abbo hebt. Zelfs met ADSL1 zou je namelijk makkelijk 4 Mbit moeten kunnen halen op die afstand. Ik gok dat je een ouder 1,5 of 2 Mbit abonnement hebt van Tiscali/Telfort, en dan is die snelheid inderdaad netjes.
Heb je ook nu al een 20 mbit/s abonnement, dan zou ik eens bellen met telfort, aangezien je snelheid dan gewoon slecht is.
Marzman schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:51:
Eerder 11, en op zich gaat Tele2 over dezelfde kabel (of niet want er lopen altijd twee telefoondraden naar elk huis :p ). Maar je snelheid is erg hoog voor die afstand dus de kans dat het slechter wordt lijkt me groter dan de kans dat het beter wordt.
Eh, ik vind 140 Kbyte/s (1,1 Mbit/s) niet hoog op 3 KM hoor. Komma's en punten wel goed geïnterpreteerd? ;)

[ Voor 38% gewijzigd door EDIT op 20-11-2010 11:53 ]

• EDIT
..
Oeps, dubbelpost :$

[ Voor 94% gewijzigd door EDIT op 20-11-2010 11:53 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

4 mbit op adsl1 over 3 km? Dat haal je niet hoor.

/▌

• EDIT
Marzman schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:53:
4 mbit op adsl1 over 3 km? Dat haal je niet hoor.
Tja, ik heb ook ADSL 1, en haal toch echt 4 Mbit/s van mijn 4 Mbit/s abonnement bij Tele2 :)
Woon overigens op 3,5 KM van de centrale.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 20-11-2010 11:54 ]

• Vitruvius
Hmm, ik betaal nu dus 24,95 euro per maand en jullie zeggen dat ik met mijn 1,1MB/s daar dus teveel voor betaal en dus even moet bellen met Telfort. Moet ik dan vragen waar 't probleem zit?

• EDIT
Robberto schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:02:
Hmm, ik betaal nu dus 24,95 euro per maand en jullie zeggen dat ik met mijn 1,1MB/s 1,1 Mbit/s daar dus teveel voor betaal en dus even moet bellen met Telfort. Moet ik dan vragen waar 't probleem zit?
Het hangt natuurlijk gewoon er van af welk abonnement je nu hebt. Kijk, ik betaal hier ook gewoon 30 euro per maand voor internet plus bellen van Tele2, maar heb dan ook het oude Tele2 Compleet abonnement van 4 Mbit/s.
Voor diezelfde prijs kan je tegenwoordig een 20 Mbit/s abonnement afsluiten, dus de prijs zegt niets over welke snelheid je zou moeten halen.
Je zou dus moeten weten welk abonnement je exact hebt, en welke snelheid je daarbij zou moeten kunnen halen. Heb je op dit moment een abonnement van 1,5 Mbit/s, dan zullen ze bij Telfort helemaal niets doen gok ik omdat dit gewoon nog netjes is voor deze afstand. Heb je wel een 20 Mbit/s abonnement, tja, dan moet je vragen waarom je de snelheid niet haalt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Met WiFi op zolder is 1,1Mbps halen best netjes. Door een paar vloeren heen en vast dat buren ook WiFi hebben en de 2.4Ghz frequenties dus niet vrij van verstoring zijn.

Je kan best op 3 a 3,5km koperdraad een 4Mbps verbinding hebben nog. Dat is ADSL1 of ADSL2(+) dat maakt niet heel gek veel uit meestal dan.

Tele2 en Telfort leveren beide internet op basis van ADSL techniek. Waarschijnlijk beide op ADSL2+ technologie als je al abonnee was bij Tiscali. Of je echt sneller kan krijgen bij Tele2 dan bij Telfort of andere ADSL aanbieder is maar de vraag.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• EDIT
Met WiFi op zolder is 1,1Mbps halen best netjes. Door een paar vloeren heen en vast dat buren ook WiFi hebben en de 2.4Ghz frequenties dus niet vrij van verstoring zijn.
Ouch, je hebt geheel gelijk, over de wifi heen gelezen.
Wat zijn je snelheden als je bedraad zit?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Of handiger misschien, kijk even via de webinterface waarop het modem intraint. Verder kun je ook de postcodecheck op de Telfort site nog even doen om te vergelijken, deze is behoorlijk accuraat.
Pagina: 1