Beste Tweakers,
Ik zit nu inmiddels al 6 jaar bij Telfort (eerst Tiscali gehad) en ben eens gaan kijken bij andere providers. Nu heb ik eerst een test gedaan op www.speedtest.nl. Daar blijkt Tele2 Internet 20 voor 5 euro minder het zelfde aan kan bieden en hoger in het lijstje staat qua snelheid. Beide bieden ze namelijk tot 20 MB/s aan. Maar Telfort voor 25,00 euro en Tele2 voor 20,00 euro. Het zou dus en sneller en goedkoper zijn bij Tele2 in mijn wijk aldus Speedtest.nl.
Nu heeft mijn vader 1 e-mail adres en bij Tele2 mag je er één en bij telfort mag je er 5, echter draait de rest van 't gezin op hotmail en gmail. Dus dat is geen probleem.
Wat vreemd is als ik naar de site van Telfort ga en een Internet Plus abonnement wil afsluiten, hij zegt: 'Internet Plus is helaas niet beschikbaar op jouw adres'.
Uit de test blijkt (ik zit op zolder met wifi, modem staat beneden in de gang):
Download 140.6 KByte/sec (=1125 kbps)
Upload 74.3 KByte/sec (=594 kbps)
Connection 806.0 Conn/min
Nu heb ik een aantal vragen:
- Is de kans groot dat ik met Tele2 nu sneller internet haal?
- Kan ik m'n huidige modem en router gewoon laten staan of moet ik even wat aanpassen aan kabels?
- Zijn er nog dingen waar ik verder op moet letten?
- Blijft het e-mailadres van m'n pa, wat eindigt op @tiscali.nl gewoon in gebruik of moet hij ook dit aanpassen?
Alvast bedankt!
Ik zit nu inmiddels al 6 jaar bij Telfort (eerst Tiscali gehad) en ben eens gaan kijken bij andere providers. Nu heb ik eerst een test gedaan op www.speedtest.nl. Daar blijkt Tele2 Internet 20 voor 5 euro minder het zelfde aan kan bieden en hoger in het lijstje staat qua snelheid. Beide bieden ze namelijk tot 20 MB/s aan. Maar Telfort voor 25,00 euro en Tele2 voor 20,00 euro. Het zou dus en sneller en goedkoper zijn bij Tele2 in mijn wijk aldus Speedtest.nl.
Uit de test blijkt (ik zit op zolder met wifi, modem staat beneden in de gang):
Download 140.6 KByte/sec (=1125 kbps)
Upload 74.3 KByte/sec (=594 kbps)
Connection 806.0 Conn/min
Nu heb ik een aantal vragen:
- Is de kans groot dat ik met Tele2 nu sneller internet haal?
- Kan ik m'n huidige modem en router gewoon laten staan of moet ik even wat aanpassen aan kabels?
- Zijn er nog dingen waar ik verder op moet letten?
- Blijft het e-mailadres van m'n pa, wat eindigt op @tiscali.nl gewoon in gebruik of moet hij ook dit aanpassen?
Alvast bedankt!
[ Voor 19% gewijzigd door Vitruvius op 20-11-2010 11:16 ]