Toon posts:

Maxtor hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb tijdje terug een hd gekocht van 20,4 gb en heb em aangesloten maar de computer ziet maar 8gb. het gaat om een pII 233mhz. ik heb overal gekeken voor drivers maar kan nix vinden..
:( kunnen jullie me helpen..?

het is trouwens een maxtor hd..

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Kijk even of hij goed is geformateerd met het FAT32 of NTFS bestands systeem. Zo niet formateer hem dan even opnieuw met het goed bestands systeem.

Partition Magic 5/6 is hier het makkelijkste voor.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je zal je bios moeten upgraden, ik denk dat het daar aan ligt.

Heb je al wel ge-fdiskt? Wat zegt ie daar?

Volgens mij kan je bios niet meer aan. |:(

Whatever.

Verwijderd

Waarschijnlijk ondersteunt je mobo (nog) geen grotere HD's. FF bios flashen should do the trick..

Verwijderd

Ja idd...

Ik heb ook vaak gehoord dat het dan aan het bios ligt.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoogwaarschijnlijk ligt het aan je moederbord /bios die geen harddisken herkend groter dan 8GB. Het is een bekend probleem, je zou kunnen kijken of er een bios upgrade beschikbaar is dit zou je probleem kunnen oplossen. Mocht er geen bios upgrade beschikbaar zijn, dan zijn er wel diverste andere programma's om je probleem te omzeilen.

Verwijderd

Wacht effe ik heb een idee flash uw BIOS is dan zou het opgelost zijn!!!!!! anders zijn er nog wel andere oplossingen normaal.

*ben nu toch al de 5de die hetzelfde zegt valt nog mee he!!*

Verwijderd

Ok, als persoon nr zoveel: Bios update

alternatief: Maxblast gebruiken, staat op maxtor.com, is een drive overlay programma, win2k/NT ondersteunen dit programma niet.

alternatief2: add-on pci ide controller kaartje, zoals bv Promise Ultra100
Kun je gelijk 4 extra ide-apparaten aansluiten

Verwijderd

Je moet ff op de maxtor website een progje downen dat kun je hier doen : http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm , dat installeert als t goed is je HDD voor je en omzeilt de bios beperking :)

Edit: iemand was me voor :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hehe, ik denk dat het aan je geluidskaart ligt. Pak je hele systeemkast en dompel deze in een bak met groene zeep. Week laten drogen, opnieuw opstarten en hij herkent je schijf wel. Of ga eens naar de BIOS in plaats van videos te huren en thuis op de bank te hangen.

>:) Evil Has A Name: VageGast >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Pagina: 1