Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Als je de retail-versie van Office 2010 Home-Business koopt, dan is deze geldig voor 2 pc's (dezelfde gebruiker)

Helaas..., waarvan 1 een desktop en 1 een laptop.

Maar als je geen laptop hebt, maar wel 2 desktops, dan zou het niet werken...?
Blijkbaar wordt bij activering (bepaalde) hardware info meegezonden.

Gek eigenlijk, lijkt me weinig uitmaken, toch?

Zijn er ervaringsdeskundigen hier... ?
=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Microsoft Office Home & Business NL 2010 (1 licentie voor 2 pc's)
http://www.staplesofficec...10-1-licentie-voor-2-pc_s

ik neem aan dat het dus gewoon ter illustratie was pc & laptop.. der staat gewoon 2 toestellen feitelijk.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Nee, het is (helaas) écht zo:

1 copy per device.
onder punt c. wordt omschreven dat het toegestaan is om 'another copy' te installeren,
maar dan uitsluitend op een laptop.
==

EACH LICENSE YOU ACQUIRE.
1. OVERVIEW. The software is licensed on a per copy per device basis. A
hardware partition or blade is considered to be a separate device.
2. INSTALLATION AND USE RIGHTS.
a. One Copy per Device. You may install one copy of the software on one
device. That device is the “licensed device.”
b. Licensed Device. You may only use one copy of the software on the
licensed device at a time.
c. Portable Device. You may install another copy of the software on a
portable device for use by the single primary user of the licensed device.
d. Separation of Components. The components of the software are licensed
as a single unit. You may not separate the components and install them on
different devices.
=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Portable is een rekbaar begrip. Zolang die PC niet ingemetseld zit kun je hem verplaatsen. ;) Ik zou me dat persoonlijk niet door M'soft voor laten schrijven. Ik vind dat ze met zulke zaken veel te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Tja, ik ook, alleen werkt het activeren niet en dús heb je op dat moment niets aan Office op die 2e machine.

M$icrosoft schrijft:
"Tijdens het activeren maakt de wizard Activering van Office een niet-unieke hardware-id aan die de configuratie van uw computer ten tijde van de activering aangeeft. "

Het detecteert blijkbaar of het een portable dan wel een desktop is.
-

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 20-11-2010 14:23 . Reden: Modbreakje: ajb geen kinderachtige verbasteringen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:53:
Ik vind dat ze met zulke zaken veel te ver gaan.
Pardon?
Je mag nu dus als je voor je desktop een Office2010 licentie neemt dezelfde nu zonder bezwaar op je laptop gebruiken als extra omdat je dan niet achter je desktop kan zitten - een verruiming van de gebruiksvoorwaardeen van een commercieel produkt, en dat was voorheen nooit aangeboden want dan moest je maar een extra licentie afnemen voor dat tweede apparaat - en jij vindt dat te ver gaan?

Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik weet niet of je Outlook en het zakelijke gebruik nodig hebt, Home and Student mag je op 3 pc's installeren en gelijktijdig gebruiken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Zoek je nu puur antwoord op de legal-side van deze vraag, of praktisch "gaat het werken"? In dat laatste geval: ja. Je kan gewoon 2x activeren (en wel vaker, maar dat terzijde) zonder problemen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:20:
Ik weet niet of je Outlook en het zakelijke gebruik nodig hebt, Home and Student mag je op 3 pc's installeren en gelijktijdig gebruiken :)
Ik wil dus graag Outlook (Word+Excel) gebruiken, anders had ik inderdaad de Home-Student versie gekocht.
Home/Student 139 euro+ 3 pc's
Home/Business 379 euro + 1 pc/1 laptop
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ik kaart het hier aan, omdat ik het een belachelijke situatie vind.
Een aanzienlijk goedkoper pakket heeft een licentie voor 3 desktop pc's
(althans ik ga daar even vanuit, maar misschien mag je die weer niet installeren
op 2 pc's en een laptop, heb ik niet onderzocht, maar MS is er gek genoeg voor)
en deze versie, omdat er Outlook bij zit, eigenlijk maar 1 pc, maar is ruim 2,5x
zo duur.
Los, Outlook kopen heeft prijsmatig ook geen zin (voor 2 pc's).
Nee, ze hebben 't goed bekeken bij MS.

Daarnaast zit ik dus in dubio wat te doen: als het activeren niet lukt is het
een dure 'gok' geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gewoon installeren en activeren. Dikke kans dat het gewoon lukt.

O wacht... je hebt hem nog niet gekocht? Kijk dan of je info vindt over mensen die hetzelfde al gedaan hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-11-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:04:
Gewoon installeren en activeren. Dikke kans dat het gewoon lukt.

O wacht... je hebt hem nog niet gekocht? Kijk dan of je info vindt over mensen die hetzelfde al gedaan hebben.
Dus jij promoot het illegaal gebruik van software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

mrwul schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:59:
Ik kaart het hier aan, omdat ik het een belachelijke situatie vind.
Voorheen mocht je de licentie op maar 1 pc gebruiken... Wat is er nu belachelijk?
Een aanzienlijk goedkoper pakket heeft een licentie voor 3 desktop pc's
Dat is de Home & Student versie zonder Outlook...
(althans ik ga daar even vanuit, maar misschien mag je die weer niet installeren
op 2 pc's en een laptop, heb ik niet onderzocht, maar MS is er gek genoeg voor)
en deze versie, omdat er Outlook bij zit, eigenlijk maar 1 pc, maar is ruim 2,5x
zo duur.
Los, Outlook kopen heeft prijsmatig ook geen zin (voor 2 pc's).
Nee, ze hebben 't goed bekeken bij MS.
Inderdaad, je mag meer voor hetzelfde geld als voorheen. Aardig van Microsoft he?
Daarnaast zit ik dus in dubio wat te doen: als het activeren niet lukt is het
een dure 'gok' geweest.
Het hele leven is een grote gok...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
c70070540 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:14:
[...]
Voorheen mocht je de licentie op maar 1 pc gebruiken... Wat is er nu belachelijk?
Wat ongelukkig uitgedrukt, toegegeven..

Ik bedoelde met 'belachelijk' (wat, nogmaals, toegegeven, te zwaar aangezet was)
dat ze het beperken tot 1 pc/1 laptop, maar niet 2 pc's (door dezelfde gebruiker).

Terwijl ze voor een veel goedkoper pakket, ze ook veel flexibeler zijn.

Laat ik het dan 'vreemd' noemen.
Er zal een reden achter zitten, maar of het nu op een laptop of pc geïnstalleerd wordt,
het zou ze toch eigenlijk niets uit moeten maken. Als ze maar verkopen ;)
-

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik loop al tijden met een zelfde vraagstuk rond. Al enige tijd heb ik pricewatch: Microsoft Office Home and Business 2010 UK in m'n pricealert staan. Echter, de twijfel slaat al toe bij de link. Hier staat nl 'Retail, UK, 1'. Is dat één gebruiker en twee computers (1 desktop en 1 laptop voor dezelfde gebruiker) ?

Ook als je de deeplinks volgt naar diverse leveranciers staan bij de specificaties het niet echt duidelijk, en net als TS heb ik ook weinig zin om voor 300 euro aan software aan te schaffen om er tijdens de tweede installatie (wel echt op een laptop) achter te komen dat activeren niet lukt. Daarvoor vind ik de prijs wel wat te hoog.

Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Bestel hem bij een bedrijf wat letterlijk aangeeft dat het op 2pc`s werkt.. als het niet werkt spreek je hun er op aan.

bv. http://www.misco.nl/produ...product.htm?affiliate=150

Overigens kan je de vraag anders stellen..
wat maakt een laptop een laptop. is dat de accu? zoja een ups op usb wordt door Windows ook als een accu gezien. is een pc met een ups ook een accu.

Is het de moeite waard om een appart detectie module te schrijven om het verschil te bepalen tussen pc & laptop.
zeker als je kijkt naar veranderende hardware en de zeer verscheidene hardware die nu uit is.

Als je naar de hardware eisen kijkt moet het geen probleem zijn:
http://office.microsoft.c...810407.aspx#_Toc250543105

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 21:50 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tijdens activatie wordt er een hardware-id meegezonden, en daar kan Microsoft misschien uit opmaken dat het om een laptop gaat? Ik noem maar wat :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:43:
Bestel hem bij een bedrijf wat letterlijk aangeeft dat het op 2pc`s werkt.. als het niet werkt spreek je hun er op aan.

bv. http://www.misco.nl/produ...product.htm?affiliate=150
Concreet voorbeeld, bij Mycom bijvoorbeeld. Ene tabblad staat 2 users, andere 1 user. Ik zou er dan voor kunnen kiezen om het bij Informatique bestellen. Daar staat wel duidelijk wat bij.

Grootste probleem is dat software niet onder de 'koop op afstand' valt zodra je de doos hebt opengemaakt. Probleem is dan dat je in een welles-nietus spelletje belandt.

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 10-02-2011 21:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:43:
Overigens kan je de vraag anders stellen..
wat maakt een laptop een laptop. is dat de accu? zoja een ups op usb wordt door Windows ook als een accu gezien. is een pc met een ups ook een accu.
Wat ik me dan weer afvraag met dit soort redenaties is waarom koop je nog software?
Met dit soort "slimme" constructies zit je eigenlijk al illegale software te gebruiken (iets met het idee achter de term laptop enzo),

Het is enkel maar heel erg dure illegale software.
Het is niet het kopen van een verpakking wat zorgt voor legale software, het is het accepteren en houden aan de gebruiksovereenkomst wat het legaal / illegaal maakt.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je hebt Product Key Cards en je hebt een "boxed" versie van Office 2010 welke je in de winkel kan kopen.

De Product Key Cards zijn gelijk aan de (vroegere) OEM licenties; 1 licentie gebonden aan de PC waar je het de eerste keer op activeerde. Je koopt hier eigenlijk alleen een licentie en verder zit er niks in de doos. Je kan hiermee een voorgeïnstalleerde Office versie mee activeren of de software zelf downloaden.

De "boxed" versies zijn de traditionele winkel versies waarbij er ook een installatie DVD en wat boekjes meegeleverd worden. Dit zijn de Retail licenties. Je krijgt 1 licentie die je zelf aan een PC kan toewijzen en weer kan verwijderen en aan een andere PC kan toewijzen. De hoofdgebruiker van de computer mag Office met dezelfde licentie ook op 1 mobiel apparaat installeren zoals een laptop, tablet of netbook.

Technisch worden er geen checks doorgevoerd om te controleren of dit ook echt het geval is; hiervoor ben je zelf verantwoordelijk. Als je te vaak in een korte periode de software met dezelfde licentie code probeert te activeren, dan lukt het niet meer automatisch via het Internet en moet je telefonisch de boek activeren via het speciale activatie nummber of via Product Support.

Klein overzichtje; http://www.msoutlook.info/question/464

[ Voor 2% gewijzigd door Roady81 op 10-02-2011 22:02 . Reden: linkje ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:47:
Tijdens activatie wordt er een hardware-id meegezonden, en daar kan Microsoft misschien uit opmaken dat het om een laptop gaat? Ik noem maar wat :)
Dan zal je moeten uitzoeken hoe een hardware-id is samengestelt

Overigens is het vrij risicovol om onderscheid te maken op het gebied van hardware..
voor je het weet heb je duizende calls voor misdetectie..

De atomhuis pc die aangezien wordt voor laptop
De p4 (zonder mobile) laptop die aangezien wordt voor pc

overigens kan je ze ook gewoon bellen/mailen.
zo eng zijn ze niet

Help and Support
https://support.microsoft...1517&ws=SalesandLicensing

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:07:
[...]
overigens is het vrij risicovol om onderscheid te maken op het gebied van hardware..
voor je het weet heb je duizende calls voor misdetectie..
Het is enkel risicovol als je een hoog percentage correcte hits wilt hebben. Als het je enkel gaat om de casual gebruiker alert erop te maken wordt het al veel makkelijker, vraag aan een dell/hp/toshiba/acer etc etc gewoon een unieke laptop string die in het bios staat en je hebt al 60% van de laptops waar de detectie goed gaat.
Grote kans dat de andere 40% die verhalen hoort en het risico niet meer neemt.

Je hoeft geen onzekere waardes erin te betrekken om maar zo dicht mogelijk bij de 100% te komen, 60% is voor dit soort toepassingen ook al veelal voldoende.

Verwijderd

Tja zo kan je het ook bekijken... ik ben gewend om voor de 100% tegaan.

maarja andere tak.. ander inzicht qua beveiligen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 22:36 ]

Pagina: 1