Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende aan de hand, ik heb een prima laptop (desktopvervanger volgens sommigen) met een 1080p scherm, alleen zit er een dvd brander in. Ik zou deze graag tzt willen vervangen door een blu-ray reader/dvd brander.

Helaas zijn een hoop laptops voorzien van een specifiek frontje voor deze drives, waardoor vervangers/upgrades niet zomaar in elke laptop willen passen. Producent bied geen laptop-eigen blu-ray drive aan.

Mijn vraag is dan ook, hoe generiek zijn opticals bij laptops op de interface na? Zit een eject knop, een led en nooduitwerppaperclipgaatje (:+) op dezelfde plek als je een front vervangt? Om nu zomaar voor dik €200 (maar meer in de richting van 300 Euro) te gaan experimenteren gaat mij te echt te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey :+
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:19:
Mijn vraag is dan ook, hoe generiek zijn opticals bij laptops op de interface na? Zit een eject knop, een led en nooduitwerppaperclipgaatje (:+) op dezelfde plek als je een front vervangt? Om nu zomaar voor dik €200 (maar meer in de richting van 300 Euro) te gaan experimenteren gaat mij te echt te ver.
heel generiek.

het is eigenlijk heel simpel: er zijn 2 typen caddy's (een slimline, en een normale), deze passen in elke laptop (met uitzondering van een paar vervelende vendor-lock-in drives (lenovo) en de vaio z, geloof ik)

ik geloof dat je een xps hebt, de dvd drive zit vast met 1 schroefje (naast de ram bankjes), eenmaal los kun je hem vergelijken met een willekeurige ebay foto om tot de conclusie te komen dat ze overeen komen.

de positie van de led weet ik niet helemaal zeker.. maar je kan er vanuit gaan dat de schroefgaten en dergelijken op dezelfde plek zitten, evenals de bevestigingspunten voor het frontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:W
[...]
...

ik geloof dat je een xps hebt, de dvd drive zit vast met 1 schroefje (naast de ram bankjes), eenmaal los kun je hem vergelijken met een willekeurige ebay foto om tot de conclusie te komen dat ze overeen komen.

de positie van de led weet ik niet helemaal zeker.. maar je kan er vanuit gaan dat de schroefgaten en dergelijken op dezelfde plek zitten, evenals de bevestigingspunten voor het frontje.
Packard Bell (nu van Acer) DT-85; hoe ik een laptop kan openen is niet het probleem, hehe ;) Zit gewoon, als ik een laptop blu-ray drive koop, kan ik het frontje overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
bij nader inzien verwarde ik jou met angelico66 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"... vandaar die opmerking
[...]

Packard Bell (nu van Acer) DT-85; hoe ik een laptop kan openen is niet het probleem, hehe ;) Zit gewoon, als ik een laptop blu-ray drive koop, kan ik het frontje overzetten.
acer is eigenaar van gateway, wat weer eigenaar is van PB.
een rare situatie: de serviceafdeling zit namelijk op hetzelfde telefoonnummer.

ik ga het binnenkort ook doen, alleen stop ik er een caddy in in plaats van de BD-drive die er nu inzit (meest nutteloze aankoop ooit, 2x gebruikt om een dvd mee te lezen :X )
het enige verschil is dat het bij mij een slot loading drive betreft, maar die hebben als het goed is een zelfde formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
Volgens mij zijn die dingen allemaal gelijk, als je frontje maar gewoon plat is. Als hij gebogen vormen e.d. heeft wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat valt wel mee, het frontje is dan gewoon dikker.

het frontje van mijn gesloopte asus is +- 1cm dik, 15mm hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:43:
Volgens mij zijn die dingen allemaal gelijk, als je frontje maar gewoon plat is. Als hij gebogen vormen e.d. heeft wordt het lastiger.
Dat dus -O-

Er is dus geen standaard in die dingen? Qua afstanden enzo op het frontje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:48:
Er is dus geen standaard in die dingen? Qua afstanden enzo op het frontje.
volgens mij wel, volgens mij zijn alle caddy's op ebay identiek, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het niet paste.

ik heb hier ook zo'n frontje naast mij liggen, ziet er hetzelfde uit als op de ebay pics.

edit:

http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm

exact, maar dan ook exact hetzelfde systeem.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
ik zou zeggen trek gewoon even de dvd-speler eruit, zoek het serienummer ervan eventjes op.... en kijk dan naar BR drives die dezelfde afmetingen hebben :) nu is het redelijk glazenbollen werk sinds ik niet kan uitzoeken wat nou de dvd-drive is ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 02:09:
ik zou zeggen trek gewoon even de dvd-speler eruit, zoek het serienummer ervan eventjes op.... en kijk dan naar BR drives die dezelfde afmetingen hebben :) ...
Afmeting is gewoon een standaard, alleen die verrekte knopjes en leds zijn het probleem.
Pagina: 1