Ik heb het volgende aan de hand, ik heb een prima laptop (desktopvervanger volgens sommigen) met een 1080p scherm, alleen zit er een dvd brander in. Ik zou deze graag tzt willen vervangen door een blu-ray reader/dvd brander.
Helaas zijn een hoop laptops voorzien van een specifiek frontje voor deze drives, waardoor vervangers/upgrades niet zomaar in elke laptop willen passen. Producent bied geen laptop-eigen blu-ray drive aan.
Mijn vraag is dan ook, hoe generiek zijn opticals bij laptops op de interface na? Zit een eject knop, een led en nooduitwerppaperclipgaatje (
) op dezelfde plek als je een front vervangt? Om nu zomaar voor dik €200 (maar meer in de richting van 300 Euro) te gaan experimenteren gaat mij te echt te ver.
Helaas zijn een hoop laptops voorzien van een specifiek frontje voor deze drives, waardoor vervangers/upgrades niet zomaar in elke laptop willen passen. Producent bied geen laptop-eigen blu-ray drive aan.
Mijn vraag is dan ook, hoe generiek zijn opticals bij laptops op de interface na? Zit een eject knop, een led en nooduitwerppaperclipgaatje (