Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383641

Topicstarter
Ik ben van plan deze laptop te kopen en dan te vervangen met een i5 460m core. Is dat mogelijk voor deze laptop zonder problemen?

link van laptop :

http://www.takeitnow.nl/product/4358751/?c_id=1022

anders moet ik namelijk in duitland mijn laptop bestellen, alleen daar hebben ze deze laptop met i5 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 383641 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:51:
Ik ben van plan deze laptop te kopen en dan te vervangen met een i5 460m core. Is dat mogelijk voor deze laptop zonder problemen?
ja, maar..
link van laptop :

http://www.takeitnow.nl/product/4358751/?c_id=1022

anders moet ik namelijk in duitland mijn laptop bestellen, alleen daar hebben ze deze laptop met i5 !!
hoezo is dat een probleem? die processor moet je waarschijnlijk ook uit duitsland halen.

offtopic:
en trouwens, de laptop die je opnoemt is niet zo'n specsmonsers, prijs/kwaliteit is ronduit slecht, daar gaat die gratis? i5 niets aan veranderen

en voordat ik het vergeet: je laptop upgraden met iets anders van RAM en een grotere hdd is doorgaans een vrij grondige operatie, hij moet helemaal uit elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-11-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik wil graag NL software erbij en een qwerty keyboord vandaar dat ik dan liever deze laptop haal uit NL met een i3 350m processor van 900 euro.

De duitse versie heeft een i5 460m processor en kost maar 840 euro

duitse link : http://www.computeruniver...oshiba+satellite+pro+l650

maarja ik heb liever toch een qwerty keyboard, en een Nederlande Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm Darkstone vind jij dat ik gewoon voor die duitse laptop moet gaan?? is die i5 460m het waard? dan zit ik wel met een qwertz keyboard en een duitse windows 7

ps. ik heb voor deze laptop gekozen omdat het een buseniss tpe is, matt scherm en geen glans erin, ook matte bovenkant en binnenkant ziet er ook zakelijk uit !!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 383641 op 20-11-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je ze al een mailtje gestuurd met de vraag of ze hem evt. ook op bestelling met een US-Int toetsenbord kunnen leveren? Ik zou er niet bij voorbaat van uitgaan dat dit onmogelijk is. Nee heb je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:08:
Heb je ze al een mailtje gestuurd met de vraag of ze hem evt. ook op bestelling met een US-Int toetsenbord kunnen leveren? Ik zou er niet bij voorbaat van uitgaan dat dit onmogelijk is. Nee heb je...
helaas was dat niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383641 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:03:
ik wil graag NL software erbij en een qwerty keyboord vandaar dat ik dan liever deze laptop haal uit NL met een i3 350m processor van 900 euro.
en hoeveel gaat zo'n i5 jou kosten?
ik weet niet of je het weet, maar zo'n i5 kost $180 in een oplage van 1000 stuks, reken er maar op dat je uiteindelijk €200 betaalt, minimaal
De duitse versie heeft een i5 460m processor en kost maar 840 euro

duitse link : http://www.computeruniver...oshiba+satellite+pro+l650

maarja ik heb liever toch een qwerty keyboard, en een Nederlande Windows 7
een toetsenbord kost €15, zelf erin te zetten in 10 minuten

en waarom wil je in hemelsnaam €200 uitgeven voor een 15% snellere processor, in real life betekent dat dat ja pagina's hoogstens 2% sneller klaar zijn met laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:22:
[...]
en hoeveel gaat zo'n i5 jou kosten?
ik weet niet of je het weet, maar zo'n i5 kost $180 in een oplage van 1000 stuks, reken er maar op dat je uiteindelijk €200 betaalt, minimaal

[...]

een toetsenbord kost €15, zelf erin te zetten in 10 minuten

en waarom wil je in hemelsnaam €200 uitgeven voor een 15% snellere processor, in real life betekent dat dat ja pagina's hoogstens 2% sneller klaar zijn met laden...
haha ja eigenlijk best dom van me maar ik heb er niet echt zoveel verstand van :P

ik dacht i3 350m vs i5 460m hogere cijfers dus beter, maar i5 heeft wel turbo boost toch? en i3 weer niet had ik gelezen ergens.

ps. maar vind jij deze laptop wel goed dan ? kwaliteit etc.. want ik vind m egt mooi en zakelijk.
En is het makkelijk om zelf de toetsen te installeren op zo een toshiba laptop? heb je er zelf ook ervaring mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 383641 op 20-11-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383641 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:27:
[...]
ik dacht i3 350m vs i5 460m hogere cijfers dus beter, maar i5 heeft wel turbo boost toch? en i3 weer niet had ik gelezen ergens.
de 460m is eigenlijk een nep i5, hij heeft wel turbo boost, maar deze is lager dan bij de 'echte', bovendien bied hij geen ondersteuning voor VT-D (handig als je wat met virtuele machines wil doen) en AES-II
ps. maar vind jij deze laptop wel goed dan ? kwaliteit etc.. want ik vind m egt mooi en zakelijk.
de specs zijn niet de beste, de bouwkwaliteit? geen idee.
heb je er zelf ook ervaring mee?
jazeker, ik heb het toetsenbord in mn dell vervangen door een backlit exemplaar (€18 incl shipping) 10 minuten werk.
de constructie van de desbetreffende dell is overigens een hel.. vandaar dat ik er zo lang over deed.
met een asus bijvoorbeeld is het 5 minuten werk in een dronken bij rond dit tijdstip, als je geluk hebt ziet hij dit topic ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

O nou heb ik em door. Jij was van dit topic.

Dat was helaas dichtgegooid voordat je antwoord had op de vraag waar je zoal toetsenborden kon kopen. En dan wat dichterbij dan China. Vond ik een beetje voorbarig. Daarom moet je nu hier een beetje opnieuw beginnen. Je kunt de persoon uit die thread die dat meldde ook evt. een DM sturen met die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja klopt haha ik heb inmiddels de laptop al besteld maar ben van plan hem te weigeren als die er is, zodat ik de nederlandse versie kan bestelle, Ik ben bang dat die duitse software en toetsenbord te veel problemen gaan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:46
Anoniem: 383641 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:54:
ja klopt haha ik heb inmiddels de laptop al besteld maar ben van plan hem te weigeren als die er is, zodat ik de nederlandse versie kan bestelle, Ik ben bang dat die duitse software en toetsenbord te veel problemen gaan veroorzaken.
De vraag is: Kun je hem weigeren? Dat is mogelijk bij Nederlandse shops, maar geldt dat ook voor Duitse shops ivm wetgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jah ik heb het voor de zekerheid na gecheckt. De laptop word bezorgt door DHL en wanneer ik em weiger gaat die terug naar duitsland. www.computeruniverse.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20
Je kunt ook gewoon een NL cd pakken en dan de productkey van je laptop gebruiken en Windows opnieuw installeren, als ik het goed heb werkt dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Maar je hebt toch al betaalt ?
Weet niet of dat zo smakelijk gaat allemaal.

En de Specs zijn niet super maar ook niet slecht,
In ieder geval genoeg voor " business"

Oh en wat ikke26 zegt klopt als goed is.
De code is niet gebonden aan een taal als het goed is.

En bij windows update heb je ook al die Language Packages,
Hoewel ik niet zeker weet hoe die werken

[ Voor 37% gewijzigd door suomi op 20-11-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En krijg je dan al je geld wel terug? Of worden er kosten ingehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee ik krijg dan al mijn geld terug, heb het nagevraagd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 383641 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:00:
nee ik krijg dan al mijn geld terug, heb het nagevraagd ook
Beloven is 1 ding, je geld ook daadwerkelijk krijgen is een ander... In ieder geval, verwacht maar dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat je je geld zal krijgen. Dus ik zou nog niet die nederlandse laptop bestellen.

Trouwens, wat is zo speciaal aan deze laptop dat hij 900 euro kost? Ik zie een matig scherm (maar 1366x786 resolutie), maar een i3 350m (of i5 460m) een middle-end videokaart en een 5400rpm harde schijf.

Volgens mij kan je veel meer voor je geld krijgen als je wat beter zoekt en een andere laptop uitkiest.

[ Voor 28% gewijzigd door silmaril8 op 20-11-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zit op dit moment enorm te twijfelen, mischien dat ik de laptop gewoon accepteer en leer leven met die duitse keyboard. Weet iemand trouwens waar ik mijn keyboard over kan laten zetten naar qwerty? Want zelf durf ik het niet te doen omdat ik mischien wat breek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
silmaril8 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:04:
[...]

Beloven is 1 ding, je geld ook daadwerkelijk krijgen is een ander... In ieder geval, verwacht maar dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat je je geld zal krijgen. Dus ik zou nog niet die nederlandse laptop bestellen.

Trouwens, wat is zo speciaal aan deze laptop dat hij 900 euro kost? Ik zie een matig scherm (maar 1366x786 resolutie), maar een i3 350m (of i5 460m) een middle-end videokaart en een 5400rpm harde schijf.

Volgens mij kan je veel meer voor je geld krijgen als je wat beter zoekt en een andere laptop uitkiest.
Ik vind dit model mooi omdat het zakelijk is, matte scherm, matte bovenkant en binnekant geen glans en het is toshiba. ik hou van totaal niet van dat glanzende en je vind tegenwoordig nergens meer een matte scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 383641 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:09:
Ik vind dit model mooi omdat het zakelijk is, matte scherm, matte bovenkant en binnekant geen glans en het is toshiba. ik hou van totaal niet van dat glanzende en je vind tegenwoordig nergens meer een matte scherm.
HP business notebooks hebben alleen maar matte schermen. En volgens mij heeft Dell ze ook.

En als ik jou was, zou ik niet beginnen aan een duitse laptop. Als er namelijk iets mis is met de notebook, moet je hem terugsturen naar Duitsland en ben je voor lange tijd je laptop kwijt. Daar komt bij dat er nog vanalles onderweg kan gebeuren tijdens het transport en dat ze misschien minder coulant zijn met garantie afwikkeling als je ver weg woont.
En je lijkt me ook nog erg jong (tiener?) en kijkende naar je posts hier op het forum, lijkt het me beter als je gewoon voor een nederlandse laptop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Ps even een vraagje van mij dat toetsenbord heeft toch alleen Y en Z omgekeerd of meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
silmaril8 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:14:
[...]

HP business notebooks hebben alleen maar matte schermen. En volgens mij heeft Dell ze ook.

En als ik jou was, zou ik niet beginnen aan een duitse laptop. Als er namelijk iets mis is met de notebook, moet je hem terugsturen naar Duitsland en ben je voor lange tijd je laptop kwijt. Daar komt bij dat er nog vanalles onderweg kan gebeuren tijdens het transport en dat ze misschien minder coulant zijn met garantie afwikkeling als je ver weg woont.
En je lijkt me ook nog erg jong (tiener?) en kijkende naar je posts hier op het forum, lijkt het me beter als je gewoon voor een nederlandse laptop gaat.
jah klopt ik ben 16 :P bedankt voor de advies ik denk dat ik hem toch maar ga weigere aan de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
suomi schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:17:
Ps even een vraagje van mij dat toetsenbord heeft toch alleen Y en Z omgekeerd of meer ?
ja maar ook veel tekens zitten op andere plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:46
suomi schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:17:
Dat, en zowel alle leestekens hebben een andere plaats. Alleen de punt en de komma zitten volgens mij op dezelfde locatie... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 13:19
Is de Toshiba Tecra S11 11F niet een laptop voor jou? zit al een 520m cpu in, 3jr garantie, Mat HD+ scherm en voelt ook degelijk aan.
Enig minpuntje is het touchpad wat niet geweldig werkt (maar je hebt ook nog de trackpoint) en het wat verouderde design.

Kost nu iets van 1050 euro.

Ook Ubuntu 10.10 64b werkt er perfect op mocht je dat belangrijk vinden _/-\o_ .
Pagina: 1