Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluoDude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01-2023
Heb net een logitech G510 keyboard aangeschaft. Nu wou ik de headset aansluiting gebruiken voor VOIP terwijl de rest van het geluid via de luidsprekers gaat. In windwos ingesteld om de moederbord audio te gebruiken als default en de keyboard audio voor spraak. Nu alles werkt prima todat ik merkte dat de volume controls op het keyboard niet meer de default audio besturen maar enkel de headset. Dit vind ik toch eigenaardig aangezien je dan 2 mute knoppen hebt die het zelfde signaal muten. (de grote mute knop aan de numpad en de muteknop aan de headset aansluiting). Ik heb dan maar m'n headset weer aangesloten op de front van de PC en nu werkt alles weer naar behoren. Ik kan dus de keuboard audio niet gebruiken als je de main audio will blijven bedienen met de volume knop op het keyboard. Is er nog al iemand dit opgevallen ?

[ Voor 2% gewijzigd door FluoDude op 24-11-2010 13:42 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak...

Exact wat een "G510" is, meld je niet, maar het gaat overduidelijk om een of andere vorm van audio, dus hoort het in Audio & HiFi :o

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Een G510 is een Logitech keyboard met ingebouwd USB audio device voor een koptelefoon en een mic, even ter verduidelijking.

Overigens heb ik hetzelfde, het volume wieltje en de mute werken alleen op het "G510" audio device als je niet één device als default voor alles hebt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluoDude
GaMeOvEr schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:41:
Een G510 is een Logitech keyboard met ingebouwd USB audio device voor een koptelefoon en een mic, even ter verduidelijking.

Overigens heb ik hetzelfde, het volume wieltje en de mute werken alleen op het "G510" audio device als je niet één device als default voor alles hebt.
Ik heb net het omgekeerde eigenlijk. Ik will net het volume wieltje gebruiken met de default audio device, maar vanaf ik een headset inplug (of de G510 audio activeer) , controleert het volumewiel de headset ook al is die niet ingesteld als default.

Dus mischien dat je even kan verduidelijken. Als je de heatset enkel voor VOIP will gebruiken en de rest over de speakers will laten gaan hoe moet je dan je audio devices instellen als je het volume wheel op de G510 wenst te gebruiken voor de speakers en niet de headset.
Ik heb nu de speakers op default staan en de headset aansluiting (ook via moederbord op de front can de PC) op VOIP. Dat werk prima maar ik gebruik de G510 audio dus niet.

Misschien kan een Admin de tittel aanpassen naar Logitech G510 en het weer in de juiste plek zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door FluoDude op 24-11-2010 13:48 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, ik heb permanent mijn koptelefoon in mijn G510 zitten. Dan regelt het volumewieltje alleen het volume voor de koptelefoon, ook al heb ik de output van mijn soundcard als "Default device" staan. Als ik mijn koptelefoon niet ingeprikt hebt (en dus het G510 audio gedeelte disabled is) doet het wieltje het volume voor mijn soundcard.

Ik heb mijn microfoon gewoon lekker aan mijn soundcard gelaten, snoertje is lang zat en mijn mic staat toch altijd op een vaste plek. Wat ik nu doe is bijna alles default over de koptelefoon (voornamelijk gamen) en als ik eens een muziekje luister over de speakers switch ik even mijn default output device om en neem ik op de koop toe dat dan schijnbaar mijn volume wieltje het niet doet. ;)

Aannames zijn fataal.

• FluoDude
So it is by stupid by design. ;-)
Het is toch echt wel onbegrijpelijk dat je bij een keyboard waar je de kleur van de verlichting kan instellen niet kan instellen welk audiodevice gecontroleerd wordt via de volume knop. In jouw geval kan je natuurlijk gewoon je koptelefoon uitrekken en dan doet ie het wel. Indien je echter de koptelefoon samen met de speakers gebruikt kan je het wel vergeten. Gelukking werk het wel juist als ik de keyboard audio niet gebruik en gewoon de front uitgang gebruik voor de headset en de back uitgang voor de speakers.
Pagina: 1