Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Bepaalde admin user werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 12:01

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Sorry voor de wat belabberde titel, maar ik zal het probleem proberen uit te leggen

Ik heb hier een PC waar vooral één user op werkt
Probleem wat deze user heeft is dat vele delen van windows en bepaalde apps op één of andere manier geen toegang meer krijgen tot bestanden
Het is zelfs zo erg dat sommige delen van het configuratie scherm ook niet meer werken, dit volgende gebeurd als je bvb op windows firewall drukt in het configuratiescherm:

Afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/149mxe.png

Ook bepaalde apps geven dezelfde waarschuwing; terwijl andere apps weer wel prima kunnen werken

De andere users op de computer werken ook gewoon prima.

Wat ik al gedaan heb:
-McAfee Anti Virus Plus uitgeschakelt; om te kijken of die niet iets blokkeerde oid
-Spybot en Combofix gedraaid (beide onder andere user ivm deze errors!)
-chkdsk C: /p /r
-sfc /scannow
-CCleaner gedraait incl register dingen

Die bovenstaande dingen lossen meestal dit soort vreemde problemen op maar dit probleem blijft bestaan...ik heb werkelijk geen flauw idee in welke hoek ik het moet zoeken

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Staat er nog iets boeiends in de logboeken?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou eens Malwarebytes download en laten scannen. Malwarebytes controleert of malware ook policies of andere beveiligingsinstellingen heeft geactiveerd om je het leven zuur te maken.

Zullen andere scanners vast ook wel doen, maar heb goede ervaringen met deze :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 12:01

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:09:
Ik zou eens Malwarebytes download en laten scannen. Malwarebytes controleert of malware ook policies of andere beveiligingsinstellingen heeft geactiveerd om je het leven zuur te maken.

Zullen andere scanners vast ook wel doen, maar heb goede ervaringen met deze :)
Bedankt nog voor de tip
Nadat ik McAfee gedeinstalleerd had (die veroorzaakte vreemde problemen met de netwerk driver) gaf ik Malware bytes nog eens een kans voordat de format C: zou komen
En dat werkte! Malwarebytes vond 4 verdachte registerinstellingen en nadat deze gefixt waren had de user weer volle rechten :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading