Ik heb de volgende 2 java bestanden geschreven:
En:
Het probleem:
Stel dat ik altijd "Audi" als merk invoer. Dan komen we keurig aan het einde van bestand 1, daar wordt het object auto letterlijk gekopieerd en in array Autos geplaatst, op positie 0. Tot zo ver alles goed.
Nu wil ik merk weer uit gaan lezen en daar begint het probleem, ik mag wel merk achter auto zetten, maar als ik .merk achter Autos[0] zet krijg ik de error dat merk niet is gedefinieerd. Hoe krijg ik toch dat merk uit Autos[0]? Want als ik 20 auto's in ga voeren kan ik niet meer alle merken uitlezen met het commando auto.merk, dan heb ik echt de array nodig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| import java.util.Scanner; public class App { public static void main(String[] args) { Object[] Autos = new Object[20]; Auto auto = new Auto(); Scanner in = new Scanner(System.in); System.out.print("Voer het merk van de in te voeren auto in:"); auto.setMerk(in.next()); in.close(); Autos[0] = auto; System.out.println(Autos[0].merk); System.out.println(auto.merk); } } |
En:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| public class Auto { String merk; public void setMerk (String n) { merk = n; } } |
Het probleem:
Stel dat ik altijd "Audi" als merk invoer. Dan komen we keurig aan het einde van bestand 1, daar wordt het object auto letterlijk gekopieerd en in array Autos geplaatst, op positie 0. Tot zo ver alles goed.
Nu wil ik merk weer uit gaan lezen en daar begint het probleem, ik mag wel merk achter auto zetten, maar als ik .merk achter Autos[0] zet krijg ik de error dat merk niet is gedefinieerd. Hoe krijg ik toch dat merk uit Autos[0]? Want als ik 20 auto's in ga voeren kan ik niet meer alle merken uitlezen met het commando auto.merk, dan heb ik echt de array nodig.