Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:16
Deze vraag heb ik ook al in "Android Market en applicaties - Deel 9" gesteld en daar stelde men voor om een eigen topic aan te maken.
Dus:

Ik ben op zoek naar een programma of manier, waarmee ik met mijn Toshiba android tablet, via bluetooth en een niet android mobieltje met internet verbinding op het internet kan.
Ik heb wel oplossingen gevonden voor android mobieltjes (en Iphones), maar niet voor standaard telefoons met modem mogelijkheid.

Ik heb als mogelijke telefoons liggen een LG pop, waarmee het hoogstwaarschijnlijk zeker niet mee zal lukken en een Samsung SGH-U600, die wel "dial-up networking" heeft.

Voor de volledigheid, het tablet is een Toshiba Folio.

Ik kan de tablet met de beide telefoons koppelen, maar ze worden niet verbonden. Verder dan dit kom ik op dit moment niet.

Een hoop beschrijvingen op internet gaan uit van, een windows pc met behulp van Samsung, dan wel LG, software.
Voor wat betreft android, wordt altijd de android telefoon als doorgever gezien.

Beide telefoons hebben geen wifi mogelijkheid, wat het een stuk makkelijker gemaakt zou hebben.
Ook weet ik van de mogelijkheid van Mifi, maar aangezien dit weer een grote uitgave zou betekenen en een tweede simkaart/telefoon abonnement, is dit voor mij geen oplossing. Ook een andere telefoon wil ik zo lang mogelijk mee wachten, aangezien het dan nog niet zeker is dat bluetooth zou werken en een telefoon met geschikt wifi (infrastructure mogelijkheid) ook weer een grote investering zou zijn.

ps.
voor vragen over de toshiba folio (en het wel of niet crashen daarvan), gelieve in het grote android tablet topic reageren. Daar lees ik ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Iemand?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Zover ik kan zien is er een USB-host functie aanwezig op de Toshiba Folio. Dat zou dus inhouden dat het mogelijk moet zijn een telefoon aan te sluiten op dit apparaat. Vanuit daar zul je dan drivers moeten inladen, zodat de nodige software op de telefoon gestart kan worden. Eventueel zijn die drivers al aanwezig (omdat Android op de Linux kernel draait) of zijn ze in te laden, anders zou je zelf met code aan de slag moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
ik weet niet of het een optie is maar werk dual sim cards niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Somath schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:53:
Waarin dual sim cards? In de telefoon? Heeft toch geen nut, zolang er niet verbonden kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Somath schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:53:
Er zit geen 3G module in de tablet, anders had een tweede simkaart inderdaad geholpen en was ik niet zo lang bezig met zoeken.

Ik ben bang dat het een ander mobieltje moet gaan worden, met android 2.2 besturingssysteem voor tethering.
Weet iemand een goedkoop mobieltje wat het wel kan en dan het liefst zonder rooten of kraak?

Of het wordt toch een huawei E585 mifi, maar dan moet ik inderdaad een dual simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je kunt de Vodafone 845 halen als ik het goed heb, een makkelijk te rooten Android telefoon waar je Android 2.2 met USB/Wifi tethering op zou kunnen moeten zetten. Ben niet 100% zeker dat het ook met die telefoon kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:56
Ik heb het geprobeerd met een Nokia 5320 (lukt wel), en een Samsung F400 (lukt niet). Beide met dezelfde Simyo prepaid kaart en BT verbinding. Ik heb een Vodafone prepaid kaartje aangeschaft, maar daarmee werkt het in de Nokia ook niet. Het is dus kennelijk ook nog eens provider afhankelijk.

Oh ja, ik heb een Archos 70 tablet met Android 2.2.

[ Voor 8% gewijzigd door Hermanleen op 05-12-2010 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Hermanleen schreef op zondag 05 december 2010 @ 05:54:
Ik heb het geprobeerd met een Nokia 5320 (lukt wel), en een Samsung F400 (lukt niet). Beide met dezelfde Simyo prepaid kaart en BT verbinding. Ik heb een Vodafone prepaid kaartje aangeschaft, maar daarmee werkt het in de Nokia ook niet. Het is dus kennelijk ook nog eens provider afhankelijk.

Oh ja, ik heb een Archos 70 tablet met Android 2.2.
De Archos heeft een tether mogelijkheid. Deze wordt ook aangegeven bij de mogelijkheden.
De Toshiba die ik heb (en de andere tegra 2 tablets), hebben een slechte en nog niet uit ontwikkelde bluetooth implementatie.
Misschien in de toekomst als er meerdere telfoons en tablets komen met tegra chipsets, dat het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:32
Ik heb een Nokia 5800. Daarmee kan ik tetheren. Geprobeerd met Ipod en netbookje. Dat zou dan met een tablet ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
noppus schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:03:
Ik heb een Nokia 5800. Daarmee kan ik tetheren. Geprobeerd met Ipod en netbookje. Dat zou dan met een tablet ook moeten kunnen.
Het zit helaas niet in de android software (in iedergeval niet in de Toshiba versie), misschien wel in een volgende versie.
Ik heb ook nog geen app gevonden die het mogelijk maakt, waarschijnlijk omdat alle apps ervanuit gaan dat het android teostel een telefoon is.

[ Voor 16% gewijzigd door jbbrans op 15-12-2010 22:25 ]

Pagina: 1