Toon posts:

S-video laptop naar TV geeft zwart beeld op beide apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wanneer ik mijn TV aan probeer te sluiten op me laptop d.m.v. s-video worden beide schermen zwart. Dit is zelfs zo dramatisch dat ik de laptop opnieuw op moest starten, veilige modus, system recovery om beeld op me laptop scherm terug te krijgen. 4 weken geleden werkte dit nog wel. Na een aantal weken ploeteren en zoeken naar een oplossing is er nog steeds geen succes geboekt, vandaar dit topic.

Sinds 4 weken staat me TV niet meer als optie bij het venster waar je meerdere beeldschermen kan instellen, hoewel de optie om een tweede scherm te selecteren wel aanwezig is wanneer de s-video kabel is ingeplugt. De TV wordt echter niet als 'TV' weergegeven in dat venster, wat voorheen (toen het nog werkte) wel het geval was.

Diverse drivers zijn opnieuw geinstalleerd om te onderzoeken of dat het probleem mocht verhelpen, maar helaas. S-video input van me DVD-speler veranderde ook niets aan de zaak en s-video via een SCART switch geeft hetzelfde probleem. 2 s-video kabels zijn getest, in beide gevallen hetzelfde resultaat: Zwart scherm op beide monitoren (zowel laptop als TV). Naar mijn idee ligt het óf aan de software, óf aan de s-video output port van de laptop, ik hoop dat jullie me hierbij verder kunnen helpen.

Het betreft een:
- Laptop;
- Windows 7;
- Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family videokaart;
- 4 pins s-video (zowel kabel als beide aansluitingen).

Alvast bedankt,
Tim

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je nou concreet gedaan om het op te lossen (drivers nummer, soort tv, etc, allemaal info die belangrijk kan zijn!)

Kun je toevallig ook switchen met de functietoets (Fn) + beeldschermicoontje?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Het lag aan de kabel.

Toch bedankt in ieder geval!