Zo 2x per dag en soms dagen lang niet hangt mijn pc. Het beeld blijft staan, en verder functioneerd niets meer, met uitzondering van de reset knop. Veder blijft af en toe het moederbord tijdens het boot process, dus nog voor windows geladen wordt, hangen.
Deze verschijnselen zijn sinds een week of 6 opgetreden. Het is begonnen met totaal nier meer opstarten van de pc, dit heb ik toen weten te "repareren" door een CMOS clear van het moederbord . Er was toen geen nieuwe hardware gekocht. Voor de zekerheid heb ik vandaag windows 7 overnieuw geinstalleerd. Maar helaas na een paar uur dezelfde problemen tegengekomen.
Ook gedraaid met 1 harddisk en alle usb zaken eruit, geen verschil.
Hardware :
Moederboard : Gigabyte ga-p55m-ud2, 4GB DDR3, Intel i5-750 niet overclocked
Grafisch : Nvidia gtx 460 1GB
Opslag : 2x 640GB hardisk, 1x 64gb Supertalent Ultradrive GX SSD
Power : Enermax Liberty 400w
Persoonlijk denk ik dat het probleem bij het moederbord zit, maar ik heb (gelukkig) weinig ervaring met niet werkende pc's dus alle advies is welkom, voor ik onderdelen ga bestellen.
Bedankt !
Deze verschijnselen zijn sinds een week of 6 opgetreden. Het is begonnen met totaal nier meer opstarten van de pc, dit heb ik toen weten te "repareren" door een CMOS clear van het moederbord . Er was toen geen nieuwe hardware gekocht. Voor de zekerheid heb ik vandaag windows 7 overnieuw geinstalleerd. Maar helaas na een paar uur dezelfde problemen tegengekomen.
Ook gedraaid met 1 harddisk en alle usb zaken eruit, geen verschil.
Hardware :
Moederboard : Gigabyte ga-p55m-ud2, 4GB DDR3, Intel i5-750 niet overclocked
Grafisch : Nvidia gtx 460 1GB
Opslag : 2x 640GB hardisk, 1x 64gb Supertalent Ultradrive GX SSD
Power : Enermax Liberty 400w
Persoonlijk denk ik dat het probleem bij het moederbord zit, maar ik heb (gelukkig) weinig ervaring met niet werkende pc's dus alle advies is welkom, voor ik onderdelen ga bestellen.
Bedankt !