Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Req] (Android) Market URL-links mogelijk maken

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views

Verwijderd

Topicstarter
market://details?id=org.openttd.sdl

Doet niks op GoT. Hoe moeten we nou software aan elkaar aanraden zonder dat de links clickable worden? Kan er net als bij een http:// gewoon een clickable link van gemaakt worden?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 17:18 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:17:
market://details?id=org.openttd.sdl

Doet niks op GoT. Hoe moeten we nou software aan elkaar aanraden zonder dat de links clickable worden? Kan er net als bij een http:// gewoon een clickable link van gemaakt worden?
Maar daar kunnen gewone desktopbrowsers weer niets mee natuurlijk. Ik ben zelf wel voor QR2 barcodes als alternatief. Zou echt helemaal top zijn als GoT dat automatisch zou kunnen genereren :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind het vrij stom om voor een specifiek platform urls te ondersteunen die nergens anders nut hebben, is er geen alternatief waarbij je naar een echte website wijst :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
moto-moi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:48:
Ik vind het vrij stom om voor een specifiek platform urls te ondersteunen die nergens anders nut hebben, is er geen alternatief waarbij je naar een echte website wijst :?
Jawel hoor, http://www.androlib.com/ :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:57:
[...]
Ja, maar dat is wel een omweg.
True, maar als jij software wilt aanraden is het wel zo handig dat je iets met linkje kunt op zowel de pc als een android device ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
BastiaanN schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:17:
[...]

True, maar als jij software wilt aanraden is het wel zo handig dat je iets met linkje kunt op zowel de pc als een android device ;)
Waarom dan niet de tag linken aan de market:// voor android devices, en voor pc's aan androlib? Zo moeilijk is dat niet te scripten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 23:18
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:20:
[...]

Waarom dan niet de tag linken aan de market:// voor android devices, en voor pc's aan androlib? Zo moeilijk is dat niet te scripten.
Doe jij het even voor dan? :D

The devil is in the details.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dan zou je ook skype, itunes, xfire, steam, magnet links moeten gaan ondersteunen :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Mute schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:21:
[...]

Doe jij het even voor dan? :D
Geen probleem als ik er dan net als de rest ook betaald voor krijg.
Dan zou je ook skype, itunes, xfire, steam, magnet links moeten gaan ondersteunen :P
Er loopt hier ook een brainstorm topic voor een beter GoT. Op zich niet eens zo'n slecht idee om te gaan voorstellen. Het web is allang meer dan de standaard protocollen* uit de jaren pre-90.

* ftp, http, gopher etc

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 18:27 ]

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:20:
Dat is niet mogelijk met react en we zien er weinig heil in om dat in de core van React aan te passen voor zo'n zeer beperkte usecase.

sowieso krijg ik rillingen van 'zo moeilijk is dat niet', je kent de code niet, doe er dan ook geen uitspraken over..

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:39:
[...]

voor zo'n zeer beperkte usecase.
Nou dat denk ik niet: meer in het algemeen zie je steeds meer andere url's gebruikt worden zoals: market, skype. Dus misschien wel een reden om React wat up to date te brengen, zodat deze voor de toekomst voorbereid is, en waarom dan niet gelijk een Android Market tag meegeven terwijl je toch bezig bent?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:22:
Vergeet Spotify niet! En zo'n beetje elke maand wel een nieuw protocol. Je kan wel bezig blijven. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:42:
[...]

Nou dat denk ik niet: meer in het algemeen zie je steeds meer andere url's gebruikt worden zoals: market, skype. Dus misschien wel een reden om React wat up to date te brengen, zodat deze voor de toekomst voorbereid is, en waarom dan niet gelijk een Android Market tag meegeven terwijl je toch bezig bent?
Het is niet het protocol dat niet mogelijk is, het is die switch tussen PC-versie en Android-versie van dezelfde link waar je het over had die gewoon de moeite van het implementeren niet waard is.

[ Voor 50% gewijzigd door NMe op 19-11-2010 18:49 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 19:57

soczol

Doet iets met energie

Toch zou het een idee kunnen zijn om [url=whatever://..]..[/url] wel toe te staan. Als je dat nu probeer krijgt je namelijk [url=whatever://..]http://whatever//.[/], dat lijkt me ook niet helemaal handig.

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:42:
je hebt echt geen idee waar je het over hebt, ken je die gevleugelde uitspraak 'aannames zijn fataal', want daar stink je nu met open ogen in.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

soczol schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:21:
Toch zou het een idee kunnen zijn om [url=whatever://..]..[/url] wel toe te staan. Als je dat nu probeer krijgt je namelijk [url=whatever://..]http://whatever//.[/], dat lijkt me ook niet helemaal handig.
Lijkt me geen goed idee om dat maar voor willekeurig welk protocol toe te staan nee. Met file:// kun je bijvoorbeeld hele "leuke" situaties krijgen. ;) Ik zou vooral héél verdomd spaarzaam zijn met welke protocollen je toestaat in links, en gelukkig doen de devvers dat ook. :)

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 19:57

soczol

Doet iets met energie

Daar heb je inderdaad een goed punt :) Om nog maar niet te spreken over \[url=javascript:...

Achja.. Was iets dat even snel in me opkwam, had er nog niet zover over nagedacht. Sorry? :+

[ Voor 25% gewijzigd door soczol op 19-11-2010 19:44 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
wellicht wel een idee om [qr ]een of andere link[/qr ] ook toe te staan.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maverick schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:45:
wellicht wel een idee om [qr ]een of andere link[/qr ] ook toe te staan.
Want [img]een of andere link[/img] werkt niet? :P

• Maverick
jawel, maar dan moet je eerst ergens een qr-code aan gaan lopen maken :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maverick schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:57:
Mja, het lijkt me nogal buiten de scope van het forum om even voor jou een QR-code te gaan aanmaken. Maar da's mijn mening. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maverick schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:57:
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=http%3A%2F%2Ftweakers.net ;)

Verder ben ik overigens geen voorstander van het supporten van non-standard en/of platform specifieke protocollen.

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 22-11-2010 16:04 ]

Intentionally left blank

• Maverick
Heel makkelijk inderdaad. Toont maar weer eens aan dat het een peuleschilletje is om automatisch [qr] om te zetten naar zoiets O-)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maverick schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:02:
[...]

Heel makkelijk inderdaad. Toont maar weer eens aan dat het een peuleschilletje is om automatisch [qr] om te zetten naar zoiets O-)
Zo makkelijk dat jij het zelf ook kan :P

Intentionally left blank

• Maverick
Ik bespeur hier toch een beetje terughoudendheid over de uitvoering van mijn voorstel...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

crisp schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:00:
[...]

[afbeelding] ;)

Verder ben ik overigens geen voorstander van het supporten van non-standard en/of platform specifieke protocollen.
Zo te zien heb je die ergens bij een google server gemaakt..... waar precies? en is hij clickable?
edit: hier gemaakt denk ik

Ik kan me voorstellen dat niet alle protocollen ondersteund worden.
Het handigst nu is volgens mij een QR-code van Androlib of Appbrain als plaatje kopieren, en eventueel dat in te voegen als plaatje met link naar diezelfde site of de market.
Custom url's kunnen zo omgezet worden naar een QR-plaatje (zoals crisp laat zien), waardoor je die ook als plaatje met link kan invoegen. Anders is het een kwestie van de link uitschrijven als market://com.google.android.maps en die te copy-pasten met je Android browser? Ik browse bijna nooit met mijn telefoon op GoT, en voor de PC heeft een market:// link volgens mij weinig zin.....

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 22-11-2010 16:23 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
Maverick schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:13:
Ik bespeur hier toch een beetje terughoudendheid over de uitvoering van mijn voorstel...
moto-moi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:39:
[...]

Dat is niet mogelijk met react en we zien er weinig heil in om dat in de core van React aan te passen voor zo'n zeer beperkte usecase.

sowieso krijg ik rillingen van 'zo moeilijk is dat niet', je kent de code niet, doe er dan ook geen uitspraken over..
Lijkt me duidelijk toch. Er worden argumenten aangedragen waarom dit niet zo makkelijk is als iedereen denkt. We hebben het niet over PHPBB ofzo. De integratie van de frontpage en het forum gaat ietsje verder. Dat wij niet kunnen inschatten hoe moeilijk dit is betekent dat we moeten vertrouwen op de uitspraken van de crew...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Nakebod

Nope.

Appbrain gebruikt dan ook gewoon de Google Chart API, net zoals crisp.
En dat is "gewoon" http://chart.apis.google....qr&chs=135x135&chl=<link> en dat is dan weer een afbeelding.

http://code.google.com/apis/chart/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

gwystyl schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:20:
[...]

Zo te zien heb je die ergens bij een google server gemaakt..... waar precies? en is hij clickable?
edit: hier gemaakt denk ik
http://code.google.com/apis/chart/docs/gallery/qr_codes.html :)

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MuddyMagical schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:25:
[...]

[...]

Lijkt me duidelijk toch. Er worden argumenten aangedragen waarom dit niet zo makkelijk is als iedereen denkt. We hebben het niet over PHPBB ofzo. De integratie van de frontpage en het forum gaat ietsje verder. Dat wij niet kunnen inschatten hoe moeilijk dit is betekent dat we moeten vertrouwen op de uitspraken van de crew...
Mja, dat was wel even een andere usecase dan het domweg even toevoegen van een RML-tag. ;) Aan de andere kant kun je dan ook wel spul blijven toevoegen. Jullie vinden je telefoon leuk, ik vind World of Warcraft leuk en zou graag een [armory=naam] zien om bij mijn karakter uit te komen en weer iemand anders wil zoiets voor zijn favoriete site. Zo kan crisp wel bezig blijven natuurlijk. :)

• Maverick
NMe schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:33:
[...]

Mja, dat was wel even een andere usecase dan het domweg even toevoegen van een RML-tag. ;) Aan de andere kant kun je dan ook wel spul blijven toevoegen. Jullie vinden je telefoon leuk, ik vind World of Warcraft leuk en zou graag een [armory=naam] zien om bij mijn karakter uit te komen en weer iemand anders wil zoiets voor zijn favoriete site. Zo kan crisp wel bezig blijven natuurlijk. :)
Daar zit wel een verschil in denk ik. QR codes kunnen door ieder mobiel apparaat gelezen worden. Zo heb je dus voor iedereen een goede koppeling tussen desktop en mobiel. Het is een vorm van linken die je steeds meer ziet. Zelfs in nieuwsbericht op de frontpage worden wel eens QR codes gepost, het zou dus zelfs voor nieuwsposter handig zijn om het te hebben.
t.net is toch technologisch vooruitstrevend? Naar mijn mening zou het progressief zijn om zoiets te hebben en zo de trend voor te zijn. De API ligt er al, dat laat crips zelf zien. Daar kun je dan toch mooi gebruik van maken :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Maverick schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:37:
Daar zit wel een verschil in denk ik. QR codes kunnen door ieder mobiel apparaat gelezen worden.
Daar vergis je je in.
Zelfs in nieuwsbericht op de frontpage worden wel eens QR codes gepost, het zou dus zelfs voor nieuwsposter handig zijn om het te hebben.
Doe me eens drie voorbeelden?
De API ligt er al, dat laat crips zelf zien. Daar kun je dan toch mooi gebruik van maken :)
moto-moi in "[Req] (Android) Market URL-links mogelij..." lijkt me duidelijk genoeg ? Crisp laat ook alleen maar zien dat je met 2 seconden moeite zelf zo'n ding kan maken. Dat is heel wat anders dan "even" de core van react aanpassen voor een bepaald mobiel os.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Maverick
Nee hoor.
Bada: http://www.google.com/url...g2=l9P_WaWyKLUw95DTJwla6Q
iphone: http://www.google.com/url...g2=exLKPdD-IFoB0HU7zfNe1Q
Android: http://www.google.com/url...g2=Kt-UjF_WZ9xbmPK1EKZ68Q
Maemo: http://www.google.com/url...g2=rYnJa793431U6P7HRsIiog
Symbian: http://www.google.com/url...g2=YL_pAIWHo3ld_39CeK_A6Q
Samsung star: http://www.google.com/url...sHn2E3tDqpmyo7B8Q&cad=rja

Ik kan nog wel ff doorgaan maar zoals je ziet zijn er zelfs dumbphones waar zo'n applicatie voor te krijgen is.
[...]

Doe me eens drie voorbeelden?
Daar heb je me, ik kan ze zo snel niet vinden. Ik meen ze gezien te hebben, maar het is lastig om op zoiets te zoeken.
Daarbij kom ik zat nieuwsposts tegen over nieuwe mobiele apps. (Firefox voor android en maemo, opera, winamp) goede voorbeelden waar een qr-link zeker niet zou missstaan. (edit: toch 1 gevonden: nieuws: 9292.nl toont QR-code bij reisadvies maar die telt niet echt ;) )
[...]

moto-moi in "[Req] (Android) Market URL-links mogelij..." lijkt me duidelijk genoeg ? Crisp laat ook alleen maar zien dat je met 2 seconden moeite zelf zo'n ding kan maken. Dat is heel wat anders dan "even" de core van react aanpassen voor een bepaald mobiel os.
De "core aanpassen" lijkt me tamelijk overdreven. En dit is dus zeker niet voor een "bepaald" mobiel OS.

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 22-11-2010 17:01 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar wat is in de praktijk het voordeel? En hoe vaak is het überhaupt wenselijk om op een discussieplatform een veredelde streepjescode te lopen posten?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Nakebod

Nope.

Persoonlijk zou ik zeggen: Niet.
Ja, het zou makkelijk zijn als je [qr]link[/] zou kunnen doen, maar als je Google Chart API even een paar seconde gebruikt doe je feitelijk hetzelfde :+

Als je in een Android software topic kijkt en je hebt geen luie poster, nofi, dan staat er minimaal één van de volgende opties bij:
1) Link naar Androlib (Welke ook een QR code geeft),
2) Link naar Appbrain (Welke ook een QR code geeft),
3) Direct een QR code.

Dus nodig? Nein. Omdat je het kan automatiseren betekend nog niet dat je het moet automatiseren imho :)
En vooral gekeken naar het daadwerkelijke gebruik van QR codes, die paar die er her en der gepost worden...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En wat mij betreft slaat Nakebod hierboven precies de spijker op z'n kop: het ligt niet in de lijn der verwachting dat hier grootschalig gebruik van gemaakt zal worden, en er zijn werkbare alternatieven.

Voor ons is dat dan ook reden om hier het label 'wontfix' aan te plakken :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.