Toon posts:

Geheugen gereserveerd voor hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje ik heb 4GB ram in mijn PC zitten. Maar ik kan maar 2,5GB gebruiken. Eerst was dit wat meer maar toen deed ik bij broncontrole instellingen herstellen en doen werd het minder.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik meer van mijn ram kan gebruiken?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38
Heb je wel een 64bit Windows?

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Een 64-bit OS installeren ;)

smile an everlasting smile

Verwijderd

Topicstarter
nee heb 32 bit
maar voordat ik die instellingen veranderde kon ik ook meer als 2,5 gb gebruiken

• rscheper
Je zult denk ik sowieso niet meer dan een 3,2GB (iets meer/minder) kunnen gebruiken.. Gebruikt je onboard videokaart niet een heleboel?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Win7 ?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb win7.

Die andere 1,5GB is gereserveerd voor hardware.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Geef eerst eens een gedetailleerd lijstje met specs van je hardware.

• rscheper
Windows 7 maakt niet, kan ook met XP of Vista. die andere 1,5GB is niet gereserveerd hoor, je zult namelijk niet alle 4GB kunnen gebruiken.. Ik gok, nogmaals, dat bijvoorbeeld je onboard videokaart 512MB in beslag neemt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is een vraag die hier al sinds jaren met regelmaat voorbij komt, zelfs vandaag nog staat er een ander topic waarin ditzelfde euvel (maar dan met 8GB RAM) behandeld is: 8 GB in mobo maar windows ziet er maar 3,47
Vanzelfsprekend is dit onderwerp dan ook opgenomen in de RAM FAQ - 4GB en desktop PC's.

Door gewoon even de topiclisting te bekijken, wat te zoeken of de FAQ te bekijken had je dit dus kunnen vinden. Ik stel voor dat je daar dan eerst even jezelf gaat inlezen en de tips gaat proberen.
Mocht je er dan niet uitkomen, dan kun je altijd nog een topic openen waarin je vermeldt waar je op vastloopt en wat je al hebt geprobeerd.
Succes! :)

Dit topic sluit ik bij deze wegens gebrek aan inzet alvorens het openen van een topic.
Mocht je hier vragen over hebben, dan kun je mij natuurlijk bereiken middels DM en/of email.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.