Tweakers,
Ik heb voor school regelmatig projecten (ik doe HBO informatica), waarbij ik met meerdere mensen bijvoorbeeld websites of programma's moet ontwerpen. Allemaal leuk een aardig, maar het loopt hier vaak fout. Vanwege de reistijd doen we het meeste werk thuis. Het probleem is dat als twee mensen tegelijk aan hetzelfde bestand werken en het uploaden naar mijn ftp-server, eentje toch flink baalt (conflicterende versies). We zijn dus op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Waar ik al aan heb zitten denken:
Ik heb voor school regelmatig projecten (ik doe HBO informatica), waarbij ik met meerdere mensen bijvoorbeeld websites of programma's moet ontwerpen. Allemaal leuk een aardig, maar het loopt hier vaak fout. Vanwege de reistijd doen we het meeste werk thuis. Het probleem is dat als twee mensen tegelijk aan hetzelfde bestand werken en het uploaden naar mijn ftp-server, eentje toch flink baalt (conflicterende versies). We zijn dus op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Waar ik al aan heb zitten denken:
- Via skype/msn contact houden en laten weten wie waaraan bezig is (werkt niet, want ontzettend veel bestanden, wordt een chaos)
- groepsleden allemaal een aantal bestanden toewijzen, zodat een bestand nooit door 2 personen gebruikt zal worden(werkt in ons geval niet, omdat iedereen zijn eigen "skills" heeft die in elk bestand voorkomen).
- Microsoft SharePoint. Eigenlijk het enige stuk software dat ik gevonden heb dat met meerdere mensen aan bestanden werken ondersteunt. Probleem is, dat je hier een SharePoint server voor moet hebben, en de software flink aan de prijs is. Wij zijn maar arme studentjes...
- Dreamweaver heeft ook een systeem wat bestanden in- en uit kan checken, maar heb je weer een dedicated server voor nodig, plus dat we ook met talen gaan werken die DW niet ondersteunt (java bijvoorbeeld)