• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11
Geachte tweakers,

Ik heb de opdracht van een kennis gekregen om te kijken hoe wij 13 schermen kunnen aansturen met 1 computer.
Op elke scherm gaat er iets anders afgebeeld worden. De schermen hebben dvi/vga/usb aansluitingen. Geluid is niet nodig.
Ik weet wel dat je met een vga switch meerdere schermen kunt aansturen, maar ik weet niet of het daarmee ook afzonderlijk kan. Misschien met bepaalde software?

Hebben jullie oplossingen en/of suggesties?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Budget?

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik denk je naar een video-wall moet gaan kijken, iets zelf in elkaar knutselen heb ik nog nooit zien werken op meer schermen dan 6. En al helemaal niet als er op ieder scherm wat anders moet komen te staan.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

s3. schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:20:
Geachte tweakers,

Ik heb de opdracht van een kennis gekregen om te kijken hoe wij 13 schermen kunnen aansturen met 1 computer.
Op elke scherm gaat er iets anders afgebeeld worden. De schermen hebben dvi/vga/usb aansluitingen. Geluid is niet nodig.
Ik weet wel dat je met een vga switch meerdere schermen kunt aansturen, maar ik weet niet of het daarmee ook afzonderlijk kan. Misschien met bepaalde software?

Hebben jullie oplossingen en/of suggesties?
VGA-switches kopiëren (klonen) alleen het beeld van de input naar meerdere outputs. Alle monitoren die op één switch aan zijn gesloten, geven dus hetzelfde beeld.

Waar je misschien wat aan hebt, is een product van Matrox (http://www.matrox.com/graphics/en/). Kijk maar eens rond op de site, ze hebben verschillende oplossingen en er zal er vast wel een bij zitten die aan je wensen voldoet.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Verwijderd

goedkoopste is volgens mij
pricewatch: Club3D 8400GS Noiseless Edition (CGNX-HGS846LI)
en dat 7x... heb je wel een moederbord nodig met zoveel sloten, die zijn aardig prijzig..

ja hebt ook matrox oplossingen, maar die zijn doorgaans duurder dan zo'n moederbord, en dan heb je er dus 4 nodig 8)7

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eyefinity in Crossfire?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/radeon-hd-5870/eyefinity2.jpg

Iemand die enigzins begrijpt hoe CCC werkt zou dit met Eyefinity (mits het budget er is: 2 videokaarten nodig & heel wat DP -> DVI/VGA adapters in dit geval) in 5 minuten kunnen instellen en ze allemaal als aparte monitoren gebruiken of 1 grote.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 19-11-2010 15:29 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als er op elk scherm wat anders afgebeeld moet worden heb je voor elk een afzonderlijke videouitgang nodig en kun je niet met vga switches/multipliers gaan werken. Je zou kunnen kijken naar ATI's Eyefinity op de 5000 serie. De meeste kaarten kunnen drie monitoren aansturen (waarvan één uitgang de displayport aansluiting moet zijn), sommige modellen kunnen bij gebruik van meerdere DP aansluitingen zelfs zes monitoren aan. Heb je dus drie tot vier kaarten nodig in je systeem. Hebben je monitoren geen displayport aansluiting zul je ook nog wat converters nodig hebben. Als 't vooral statistische content is zou je eventueel ook nog naar usb -> vga adapters kunnen kijken.

Verwijderd

Paprika schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:28:
[afbeelding]

Iemand die enigzins begrijpt hoe CCC werkt zou dit met Eyefinity (mits het budget er is: 2 videokaarten nodig & heel wat DP -> DVI/VGA adapters in dit geval) in 5 minuten kunnen instellen en ze allemaal als aparte monitoren gebruiken of 1 grote.
actieve DP adapters... die zijn aardig prijzig :|

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:20
16 USB poorten en Display Link (zie displaylink.com)

Verwijderd

Tales schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:30:
16 USB poorten en Display Link (zie displaylink.com)
usb heeft veel te weinig bandbreede om 13 schermen aan te sturen 8)7

dan krijg je 1 beeld per 10 seconde.. dat schiet niet op.

• Paprika
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:29:
[...]

actieve DP adapters... die zijn aardig prijzig :|
25 euro per adapter, mits de resolutie 1920x1200 of minder is (per monitor uiteraard). Dus zoals ik al zei: "Budget?".

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 19-11-2010 15:35 ]

Verwijderd

Met de HD5870 Eyefinity 6 kan je 6 schermen aansturen: pricewatch: Sapphire HD5870 2GB GDDR5 PCIE (Eyefinity 6 Edition)

Twee van deze kaarten en een willekeurige andere videokaart en je bent voor ca. 800 euro klaar. Ik denk dat dit de meest praktische oplossing is.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34

Xtremelead