[iPad] Voldoende gratis, nuttige toepassingen in App Store?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ja, ik ben gezwicht : ik vind hem leuk, en ik wil hem wel gaan halen.

Maar de nuchtere ik, is nog steeds van oordeel : 't is een boel geld voor een gadget, dat over 2 jaar ( als het niet minder is ), alweer outdated is.

Hij is leuk om mee in de zithoek te spelen, fotos te bekijken, snel mailtje te doen, ...
maar daar hout het eerlijk gezegd momenteel op.

Het enige waar ik hem thuis effectief voor zou kunnen gebruiken momenteel is als afstandsbediening van Sonos, die een gratis tool aanbieden in de Istore.
Voor de rest zal het plezier van de Ipad bij mij dus vallen onder het ter beschikking staan van extras in de Istore. En OK, er zijn al zoveel duizenden toepassingen enz in de Istore, maar de meeste moet je betalen als ik het goed voorheb, of hoe zit dat nu ?
Ik heb bv op een Ipad gespeeld met zo'n doolhof waar je een knikker moet doorloodsen, en dat was wel leuk, maar daar betaal je toch geen 5 euro voor ? Of is dat gratis ?
Ook de FIA heeft een tool voor de Ipad, waarmee je de F1 races prachtig kan volgen, bijna beter als op TV. Hoe zit het daarmee ? Raar genoeg lijkt die me wel enkele euro waard, doch, leuker als ie gratis is.
En hoe met bepaalde magazines ? Zijn die toepassingen gratis, of is het gewoon : wil je content lezen, dan betaal je er ook voor ? Voor volledige boeken versta ik het best dat je voor die E-books betaald, maar een Ipad versie van de krant, kan ik evengoed via men PC online lezen, of Safari op de Ipad ... en dan is daamee direct eignelijk ook het leuke van de Ipad verdwenen.
En hoe zit het als je Ipad stuk gaat en binnengaat voor reparatie ?
Komt die gerepareerd terug, met alle geinstalleerde extratjes er terug op ? Of mag je ze terug allemaal aankopen ?

Conclusie, ik ben wel overtuigd van het nut en het leuke aan de Ipad, maar is het bij aankoop niet een groot "leeg" ding dat je koopt waar je eerst nog een 100 euro extra mag bijdoen voor je er echt plezier aan beleefd ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin maar vast met 50 euri itunes tegoed want dat heb je zo erdoor heen gejaagd met games en apps :)

goede gratis apps vooral VLC player, daar heb ik op dit moment meeste plezier van, 20 gb eps in xvid formaat, 3 seasons en speelt perfect af.

betaal apps/games:

Angrybirds
Fieldrunners
flightcontrol
voor zakelijk gebruik is keynote en pages e.d leuk

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 07:05
Je weet dat je de AppStore ook via de PC kan benaderen in iTunes? Dan heb je een beetje inzicht in de prijzen. Om het alleen als afstandsbediening te gebruiken voor je Sonos lijkt me een beetje overdreven, maar ik verwacht dat je de iPad voor meer zult gebruiken.
Magazines en kranten dien je vak voor te betalen als ze een "speciale" iPad-versie hebben. Voor nieuws kan je natuurlijk ook altijd naar de website surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ontzettend veel gratis apps maar ook ontzettend veel betaalde apps.
De gratis apps zijn vaak eigenlijk al genoeg voor de hele ervaring en voor de meeste betaalde apps is vaak wel een light versie te krijgen die gratis is maar minder functionaliteit heeft.
Apps zijn meestal 0.80cent of 1 euro en nog wat cent. Er zijn wel wat uitschieters maar dat zijn vaak EA games enzo die ook gewoon erg groot zijn en waar veel ontwikkeltijd in zit.
Nieuws apps (Nu.nl) zijn meestal gratis, magazines is betalen per issue en dat ligt er maar net aan of jij het er voor overhebt. In feite koop je gewoon de .pdf van de print versie uit de winkel vaak. Maar bijv. Wired heeft voor de iPad een erg interactieve versie met veel extra's.

De iPad synchroniseer je met iTunes (als je dat wilt) hierdoor komen al je apps, muziek, mail etc. etc. ook op je mac/pc te staan. Als je iPad dus terug moet voor reparatie en je krijgt een nieuwe terug is het ene kwestie van even aan de mac/pc hangen en opnieuw syncen. Dan heb je al je data weer.

Apps koop je door een koppeling met je Apple-ID-account. 1 maal gekocht op die account is de App van jou en kan je deze na verwijderen (of kwijtraken) gewoon weer opnieuw downloaden zonder extra kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Er zijn ook heel veel gratis games hoor, ik heb een jaar moeten leven op onbetaalde apps omdat wij geen creditcard hebben, toen ontdekte ik de gift-card, maar ook een GROOT voordeel: ik vind sommige apps/games beter dan de wii of nintendo ds versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Als je de iPad eenmaal hebt, zul je zien dat het nog veel meer handige en mooie gratis apps heeft. Om er een paar op te noemen:

- Aweditorium; leuke en geniale manier om nieuwe muziek te ontdekken
- Pulse news reader; all het news via rss bij elkaar in een mooi overzichtelijke app.
- microgids, tvgids, of veronica gids;
- Nu HD; voor nieuws natuurlijk
- Dropbox; makkelijk bestanden uitwisselen

Een van de hoofdredenen om een iPad aan te schaffen is dat de iPad instant aan gaat. Ff snel iets checken en de iPad ligt daarna weer op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik zit wat in hetzelfde schuitje.
Hoe meer ik lees over de ipad, hoe meer het kriebelt om me er eentje aan te schaffen.
Maar hoe je het ook draait of keert, het is en blijft meer een gadget he :)
Voorlopig ga ik nog even de kat uit de boom kijken en wachten tot de volgende versie uitkomt ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik heb sinds de launch in Nederland een iPad en heb nog geen enkele betaalde app gekocht, en toch ben ik ontzettend blij met de iPad en beleef er enorm veel plezier aan. Dus dat je eerst €100 aan iTunes tegoed moet uitgeven om plezier aan de iPad te beleven, is absoluut onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Den Deze schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:00:
Ik zit wat in hetzelfde schuitje.
Hoe meer ik lees over de ipad, hoe meer het kriebelt om me er eentje aan te schaffen.
Maar hoe je het ook draait of keert, het is en blijft meer een gadget he :)
Voorlopig ga ik nog even de kat uit de boom kijken en wachten tot de volgende versie uitkomt ^
Dan moet je nog 8 maanden wachten. Kan je dan niet beter de huidige iPad aanschaffen en tzt verkopen voor 100~150 euro minder? Beschouw je die 150 euro als de huurprijs voor die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je wil wel 500-900 euro uitgeven aan een apparaat, maar 100/50 euro investeren in applicaties is teveel?

Ga hem dan JB'en ofzo. Besef wel dat een app ontwikkelen geld kost en dat daarom de echt goede apps betaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 20:33
Hoewel er veel, veel apps gratis zijn in de appstore en daar een hele lijst van als zeer goed kan w orden bestempeld, zijn er wel enkele zeer goede tot must have apps die betaald zijn. Desondanks, als je niet bereid bent enkele euro's voor apps uit te geven kan je je goed redden met de niet-betaalde apps. Voorbeelden zijn VLC, de Twitter app, Evernote, Dropbox, NU HD, TED, Flipboard, IMDB, 9292ov en zo verder.

Maar ik heb ook enkele betaalde apps die ik zeer veel gebruik: Splashtop, River Of News, Streamtome, en spelletjes. Deze apps maken het voor mij compleet, maar neem met iTunes een kijkje in de iPad App Store en kijk wat je er aan toe wilt voegen, en wat dit kost.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:49

polthemol

Moderator General Chat
wat is het punt van de topicstart ? Wat ik lees is allemaal simpel uit te zoeken door gewoon even door de apps-store te browsen.

De software / applicaties voor een bepaald systeem moeten echt niet gratis zijn om een meerwaarde te hebben.

Anyways: ik heb momenteel nog geen enkele payed app op mijn ipad staan en ik kan er al erg prettig mee werken. Het is volledig afhankelijk van wat je precies wil doen met het apparaat en voor mij is dat op het moment hoofdzakelijk fijn foto's kijken op de bank, beetje nieuws lezen ed. en daar zijn genoeg gratis applicaties beschikbaar voor (pulse reader om blogs bij te houden, NU HD, reuters heeft een app, Life, enz.).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:45
Falcon10, je startpost is wel een stortvloed van vragen. Een hoop van je vragen kun je zelf beantwoorden door te kijken in het iPad en App Store topic. Daarnaast kun je iTunes downloaden en zelf gaan kijken of je nuttige apps kunt vinden. Verder is het ook handig als je de productnamen goed gebruikt. Het is App Store en iPad. Dan is dit topic ook voor andere mensen met vergelijkbare vragen goed terug te vinden met de search.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Slashdotter schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:11:
[...]
Dan moet je nog 8 maanden wachten. Kan je dan niet beter de huidige iPad aanschaffen en tzt verkopen voor 100~150 euro minder? Beschouw je die 150 euro als de huurprijs voor die periode.
Waar haal jij die 8 maanden vandaan? Ik verwacht zelf uiterlijk april 2011. Dat is 5 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scidd0w schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:45:
[...]
Waar haal jij die 8 maanden vandaan? Ik verwacht zelf uiterlijk april 2011. Dat is 5 maanden!
Ga er maar vanuit dat ie in de komende twee maanden wordt aangekondigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:57:
[...]

Ga er maar vanuit dat ie in de komende twee maanden wordt aangekondigd ;)
Dit dus, en dan direct leverbaar in de US of A, en later in de rest van de wereld.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Scidd0w schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:45:
[...]
Als je de ervaringen van dit jaar projecteert naar je verwachtingen: aankondiging in januari, 5 maanden tot de US-launch (april), 8 maanden tot EU-launch (juli.augustus)

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 27-12-2010 09:31 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1