Toon posts:

beginnersvragen domeinnaam en webhosting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.927 views

Anoniem: 353011

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een website (.com) maken. Ik vraag me echter af wat ik daarvoor moet doen. Ik heb al door dat er zowat drie stappen zijn: domeinnaam laten registreren, webhosting zoeken en website bouwen.

Er zijn enorm veel websites die dit soort diensten aanbieden, en daarom vraag ik mij af wat volgens jullie de goedkoopste zijn (maar toch deftige pakketten aanbieden). Is het ook best om zowel domeinnaamregistratie als webhosting bij 1 provider te doen?
En met welke software zou ik zelf een heel eenvoudige website kunnen maken (bvb. met alleen enkele foto's op). Kan ik die dan zelf uploaden naar die webhosting dienst?

Sorry voor de nogal noobish vragen maar als je via google begint te zoeken, vind je meer reclame dan wat anders.

Bedankt voor de hulp

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 21:11
Hoi Pane,

Domeinnaam en hosting doe je meestal bij dezelfde provider. Welke provider je kiest kan van extreem veel dingen afhangen.

.nl .com .net .org etc. zijn allemaal domeinnamen die je kunt gebruiken, deze kun je meestal direct bij de hosting provider aanvragen. Com domeinen zijn uit mijn hoofd wel de goedkoopste.

Naar mijn mening, is het tegenwoordige het makkelijkst om een website te bouwen in een zgn. CMS (content management systeem).

Voorbeelden van CMS: Joomla (veel Nederlandse gebruikers) en dotnetnuke. Er zijn ook veel commerciële varianten te krijgen, meestal kun je het beste bij de opensource varianten blijven, hier zijn ook veel modules (webwinkel, fora etc.) voor te krijgen.

Waar wil je website voor gaan gebruiken? (Aantal bezoekers, hoeveel schijfruimte denk je nodig te hebben?)

Is het voor een bedrijf of voor ene hobby? (absoluut het goedkoopst en maakt het niet uit als de site er eens een uurtje uitligt, of moet je professionele ondersteuning hebben en mag de downtime 0 minuten (bij wijze van spreken) zijn?

Duur is overigens zeker niet beter.

Waar je bij het uitzoeken van een provider waarschijnlijk naar zoekt is zogenaamde "shared hosting" en als je een CMS wilt gebruiken, heb je ondersteuning voor een (MySQL) database nodig.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook je hosting gratis door Google Apps laten doen. De e-mailhosting is ongeevenaard door de meeste betaalbare hosts en de hosting van de website door de Apps Engine is op zich ook heel goed alleen anders (geen php/mysql wat je kunt gebruiken). Ook voor de Google Apps engine zijn genoeg cms-en te krijgen en als je toch niks van php en mysql weet is het ook niet direct een nadeel dat het anders is :p

.nl domeintjes kun je overal aanvragen. Ik kan nu wel zeggen 6 euro bij Transip maar dat is al gauw spam.

[Voor 11% gewijzigd door Marzman op 19-11-2010 17:50]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12-2020
Ik heb een kleine site bij deziweb, ik geloof €5,94/jaar voor .nl domein inclusief gratis 50MB opslag / 1GB verkeer webhosting pakket.

Internet Telfort Instap 8Mbps; Modem/router Fritz!box 7170 A int. 58.04.84; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40
Kies een hostingbedrijf met goede support. Stuur van te voren een mailtje met wat "willekeurige" vragen en kijk hoe de reactie is. Zeker zo belangrijk, met name voor je eerste website! Kijk dus niet alleen naar het goedkope. Er zijn diverse websites met recensies te vinden op internet, bijvoorbeeld ispgids.

Over de software en mogelijkheden is ook genoeg te vinden, kijk ook eens in de forums van de Devschuur®.

Misschien is een content management systeem zoals bijvoorbeeld Wordpress leuk om mee te starten.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55

IEF

Why so serious?

Zoeken op Google en dan niets vinden, is geen excuus. Ik mis elk vorm van inzet.
Verder is een 'wat moet ik nemen?'-topic expliciet niet de bedoeling hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee