Toon posts:

Gateway en Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om een Gateway aan te schaffen van D Link, om precies te zijn de DI-701. Deze wil ik dan gebruiken om Chello te delen in mijn netwerkje.

Lijkt een leuk ding voor een leuke prijs ($99). :P

Iemand bekend met hun apparatuur of wellicht een ander ideetje?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
waar kun je dat ding halen dan?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
hmmz.. ik zit even te denken, of je je modem zou kunnen uncappen als je zelf een gateway bij de hand hebt. Kun je die gateway zelf ook instellen enzo?

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. ik zit even te denken, of je je modem zou kunnen uncappen als je zelf een gateway bij de hand hebt. Kun je die gateway zelf ook instellen enzo?
Je hebt vrij veel mogelijkheden. Alle poorten kun je bv zelf instellen. Voor een uitgebreid manual kun je ook ff kijken op hun site: www.dlink.com

Het enige probleem is dat je de spullen alleen via Internet in de US kunt bestellen. Hierdoor krijg je wel een adaptor bijgeleverd die alleen voor 110V geschikt is. Maar dat moet toch niet echt een probleem zijn toch? :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
ik zit even te denken qua upstream snelheid.

het is dus zo neem ik aan

PC -- > Modem -> Gateway --> internet of niet?

Stel dat je de modem op bepaalde punten zou kunnen overslaan, dat je de data direct de gateway inpompt en zo de max upstream van de modem omzeild, maar de modem nog steeds gebruikt voor DHCP en downstream etc.

dat zou je een upstream van HEEL VEEL kunnen bereiken :) >:)

Ik weet niet of dit theoretisch mogelijk is, en ook niet of dit dus practisch mogelijk is. Zijn er hier wat technischere mensen aanwezig die dit ff kunnen bekijken, en een generale mening kunnen geven ?

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Deze gateway fungeert als volgt:

computer --> Gateway --> modem --> internet

De door jou voorgestelde volgorde werkt niet daat Chello alleen de eigen modem herkent.

Een ander voordeel is dat hij ook fungeert als hardwarematige firewall. Zet daar nog een andere achter en je bent toch redelijk safe zou ik zeggen.

Als je meer tech spec wil moet je toch ff naar de site van Dlink gaan. Ik ken hem ook nog niet geheel, dus (op dit moment nog ;-) )je leert meer uit de manual dan ik je kan vertellen.
Pagina: 1