Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Progress OpenEdge 10.2B op 2008 (R2) server

Pagina: 1
Acties:

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De installatie van Progress OpenEdge 10.2B op een 2008 (R2) server levert nogal wat problemen op. Na de installatie start de MMC niet meer op, dus ook de Progress Explorer Tool niet meer (MMC werkt niet meer, APPCRASH)
Zowel de installatie op een (gevirtualiseerde) 2008 x86, 2008 x64 en 2008 R2 x64 resulteert in dit probleem. Vreemd, want 2008 (R2) is officieel gecertificeerd.

Ik heb het vermoeden dat dit mogelijk wat te maken heeft met de meegeleverde MS Java VM (versie 5.0.3805.0), hiervan krijg ik in 2008 R2 ook een compatabiliteits melding, maar de installatie wordt wel afgerond. In 2008 x86 en 2008 x64 wordt deze wel zonder mopperen geinstalleerd. Installatie van Java 6 update 22 verhelpt dit probleem echter niet. Ook installatie daarvan voordat installatie van Progress OpenEdge gestart wordt voorkomt het probleem niet.

Iemand die ervaring heeft met Progress OpenEdge 10.2B op een 2008 (R2) server en waarbij dit probleem bekend voor komt?

[ Voor 31% gewijzigd door JBS op 19-11-2010 14:40 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
laat ik te beginnen met zeggen dat ik compleet geen ervaring met dat programma heb, maar wat zegt de fabricant / ontwikkelaar hierover? Lijkt me dat je daar als beste kunt aankloppen :)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Tijdje terug met een oudere versie van Progress (bij een oude applicatie maar nog gebruikte applicatie) enorm zitten rommelen met eenzelfde probleem. Uiteindelijk had ik de MS Java VM versie gedeïnstalleerd en verschillende Java versies geprobeerd tot het in een keer werkte. Je kunt dus proberen de MS Java eraf te gooien en dan opnieuw een Sun Java versie te installeren

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat de Progress Explorer Tool niet start is een bekend probleem op Server 2008 (R2), dit hoewel 2008 (R2) wel gecertificeerd is. Echte oplossingen zijn er niet, alleen wat omwegen om toch de benodigde configuraties door te lopen.