Boot Camp Windows start op

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 23:21
Hey,

Ik installeerde net op mijn Imac bootcamp en windows 7.
Alles werkt perfect, enkel start de imac nu standaard in windows 7.
Hoe kan ik de boot sequence aanpassen zodat deze standaard mac os x draait?
Ik heb een gewone Imac 20 inch met 10.6.5

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alt ingedrukt houden bij het opstarten

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Kijk gewoon in de FAQ:
How do I choose the operating system that starts up (boots) my Mac?

After running Boot Camp Assistant and installing Microsoft Windows and the Boot Camp drivers, hold the Option (Alt) key when you start up to switch between Microsoft Windows and Mac OS X. Use the Startup Disk control panel in Windows or Mac OS X Startup Disk preferences to set the default operating system to use each time the computer starts up.

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 23:21
Okay bedankt,

Maar op mijn andere imac krijg ik een slotje te zien als ik op de alt toets duw tijdens het opstarten.
En boot from disk met mac os x cd lukt ook niet als ik op c duw.

Iemand enig idee?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dan heb je een wachtwoord op de EFI gezet, welke je eerst moet invullen om te kunnen wisselen van opstartschijf. Zie ook Setting up firmware password protection in Mac OS X

[ Voor 31% gewijzigd door Daedalus op 19-11-2010 16:44 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 20:51

GerritGekke

Gamechanger

Is het ook mogelijk om de bootcamp zo in te stellen dat ie standaard windows boot wanner je mac gestart word? Zodat ik niet altijd de option key hoef in te drukken om windows te willen booten.

 Karma

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GerritGekke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:39:
Is het ook mogelijk om de bootcamp zo in te stellen dat ie standaard windows boot wanner je mac gestart word? Zodat ik niet altijd de option key hoef in te drukken om windows te willen booten.
Dat je niet erg veel gezocht hebt om een antwoord te vinden maar dit gaat wel heel ver.
Kijk eens bij het tweede antwoord dat gegeven is in je eigen topic.

[ Voor 0% gewijzigd door The Dolf op 19-11-2010 20:32 . Reden: Iets te haastig een conclusie getrokken. ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Eigen topic? Snap ik even niet.

[ Voor 80% gewijzigd door GerritGekke op 19-11-2010 19:53 ]

 Karma

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Het staat gewoon in dit topic? 8)7 8)7 8)7

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ja lees ik, maar wat is de Startup Disk control panel?
Hoe kan ik het besturingssysteem kiezen dat moet worden gestart?

Na het uitvoeren van de Boot Camp-assistent en het installeren van Microsoft Windows en de Boot Camp-besturingsbestanden houdt u de Option-toets (Alt) ingedrukt bij het opstarten om te schakelen tussen Microsoft Windows en Mac OS X. Gebruik het regelpaneel Opstartschijf in Windows of het voorkeurenpaneel van Opstartschijf in Mac OS X om het standaardbesturingssysteem in te stellen dat wordt gebruikt bij het opstarten van de computer.
Ik weet niet hoe je deze laatste stap moet uitvoeren!

[ Voor 84% gewijzigd door GerritGekke op 19-11-2010 20:00 ]

 Karma

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een vraag hebt, is het niet de bedoeling om andermans topic te kapen. Open dan een nieuw topic.

Afgezien daarvan: de vragen die hier gesteld worden zijn allemaal met minder dan 5 minuten Google werk te vinden. Nu is het soms een kunst om met de goede zoektermen te komen om het antwoord te vinden. Daarom vragen we vaak in topicstarts welke zoektermen je hebt gebruikt, zodat we je kunnen helpen de goede termen te vinden.

Hoe je de opstartschijf kunt wijzigen kun het antwoord vinden als je letterlijk in Google intikt mac os x 10.6 opstartschijf. Daar kom je uit op Een andere opstartschijf selecteren, waar stap-voor-stap wordt uitgelegd hoe je de opstartschijf kunt wijzigen, inclusief link om het bijbehorende voorkeurpaneel te openen.

In ieder geval: dit topic gaat nu op slot. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat het probleem is, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.