[Contest] Foto met 1sec sluitertijd *Uitslag bekend!*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter

Maak een foto met een sluitertijd van 1 seconde

Na het overweldigende :P succes van het eerste deel: [Contest] "advertisement shots, Winnaar bekend!", nu een deel 2. In het eerste deel gaven veel mensen aan dat ze het een leuk idee vonden, maar er kwamen ook veel smoesjes om de hoek. Voor al deze mensen is er nu een nieuw deel. We hebben gekozen voor een iets technischer aanpak, veel mensen worstelden met het vorige onderwerp en kwamen er niet helemaal uit qua creativiteit.

Milo. is nog steeds erg druk met de weekopdrachten op GoT, voor een overzicht zie hier. Daar wordt door aardig wat mensen aan mee gedaan met leuke inzendingen vaak! Neem daar ook zeker een kijkje als je dit soort dingen leuk vind om te doen. Deze contest is iets groter qua aanpak, wat meer exposure, en heeft zelfs een prijsje (kleinigheidje :) )

De contest is vrij eenvoudig om uit te leggen, maak een foto met een sluitertijd van 1 seconde. Dat is alles!

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten als het even kan nog exif info bevatten zodat er geen discussie mogelijk is.
  • We verwachten wel kwaliteit! De foto moet af zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's.
  • 2 foto's per persoon max.
  • Tekst op de foto mag, maar niet meer dan absoluut noodzakelijk is aub :)
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
De deadline?
Zondag 19 december 2010 - 23:59:59,
Jullie hebben dus een maand vanaf nu. Dat moet genoeg zijn lijkt ons.

Jury
De jury zal uit 5 leden bestaan. 1 Admin en 4 users, deze verdeling blijven we aanhouden ook voor toekomstige contests. Uiteraard mag de jury niet mee doen met deze contest.
De jury dudes:
[list]
abrakadaver
Herrick
MartijnGizmo
Nomad
universal creations

Prijs?
Eeuwige roem, roze nick voor een dag, een get out of ban kaartje. Kortom, geen enkele reden om niet mee te doen! We doen er ook nog een Tweakers hoodie bij om een tastbaar kado te hebben.

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Blijf bij kritiek opbouwend en behulpzaam naar anderen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:52
Klinkt goed, ik zal eens kijken of ik mijn creatieve brein kan wakkerschudden dit weekend 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32
Nou, technisch hoor. Knop op 'S' en gaan. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:59:
Nou, technisch hoor. Knop op 'S' en gaan. :P
Maar wordt het ook een goede foto ;). Instellen is zo gedaan, mooie foto maken is een tweede natuurlijk. Iedereen kan 's nachts op een viaduct staan en zijn sluiter een seconde open zetten.

Maar ik ben benieuwd naar de resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:34

the mod man

iets van beeldmaker

I got an idea! moet wel ff snel m'n AB binnekrijgen van dx om bewegingsonscherpte te ontlopen.

[ Voor 74% gewijzigd door the mod man op 19-11-2010 15:24 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

een get out of ban kaartje
Dat is al de reden waarom ik mee zou doen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik denk dat het technische wel meevalt, en dat je het toch van je creativiteit moet hebben.

Ik ga toch maar eens een poging wagen om iets leuks te maken met 1 seconde sluitertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Eeuwige roem, roze nick voor een dag, een get out of ban kaartje. Kortom, geen enkele reden om niet mee te doen! We doen er ook nog een Tweakers hoodie bij om een tastbaar kado te hebben.
I am in! :Y

Wel jammer dat dit topic vandaag is gemaakt, net gister enkele 1 seconde foto's gemaakt in een donker Amsterdam....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Heb je een leuk idee werkt het onderwerp niet mee... Eerste proef foto's zijn wel gemaakt!

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Het loopt nog niet erg storm tot nu toe, zometeen kan the mod man zijn mislukte foto insturen en lachend winnen.

Dat willen jullie toch niet laten gebeuren :p Niemand met mooie ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19

samo

yo/wassup

Ik zal vanavond eens een poging wagen. Zit dan toch in Tivoli Oude Gracht wat er een prima locatie voor is. Heb wel veel foto's met dergelijke sluitertijden maarja dat zijn alleen maar archieffotos.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Ik moet dan eerst nog een statief regelen. Ik ben zelf volgens mij niet stabiel genoeg om zelf voor statief te spelen. Plus nog een kader waarbinnen ik wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Moby schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:21:
Het loopt nog niet erg storm tot nu toe, zometeen kan the mod man zijn mislukte foto insturen en lachend winnen.

Dat willen jullie toch niet laten gebeuren :p Niemand met mooie ideeen?
Zou wel een stunt wezen hea. Ik zal sowiesow niet het niveau halen van de vorige contest winnaar. Ik moet het doen met een d90, een arsenaal lenzen en een statief, geen flitsers softboxen studio achtige dingen etc.. (en geen photoshop skills)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gister 5 pogingen gedaan tijdens hagel wat moois te schieten, grote waas vrij wit/grijze smurrie was het resultaat :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
Waarom heb ik altijd gelijk een geniaal idee.... maar is de uitwerking altijd een stuk moeilijker... 8)7

Even opzoeken of ik een burst mode kan doen met 1 sec...

kort samengevat: count me in!

prijs: woei! roze nickname!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door BroederM op 26-11-2010 12:41 ]

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07-2021
Morgen naar de Jaarbeurs Utrecht (ZoomExperience), mogelijk dat daar spontaan iets langskomt :P Was wel van plan iets te proberen in ieder geval.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Het werd niks in Tivoli, makke boel. Mag ik misschien wat archieffoto's plaatsen als voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Als linkje is het geen probleem. Het moet echter wel duidelijk wezen dat archieffoto's inderdaad niet toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Eigenlijk durf ik me hier met mijn mini-cameraatje niet eens te vertonen. Maar vooruit, om het topic omhoog te kicken dan maar. Hoop alleen wel dat ik nu niet de enigste ben.

Ben noob hier op de fotografie-afdeling. En hoewel fotografie niet direct een hobby van me is, vind ik het wel erg leuk om er mee bezig te zijn.

Gebruikte camera: Samsung L100. Van de +/- 500 opnames van mijn aquarium met guppy's, is dit de enigste die 'gelukt' is. Heb met photoshop 'auto levels' de kleur een beetje bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/Guppy.jpg
- Guppy
Origineel met exif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 13:07

Zuurstok

Passionately curious

nofi verder hoor, maar is dit niet een te ''lollige'' contest?
Als je gewoon een kamer absoluut donker maakt, met flitsers vol zet ( zoals je bij een normale foto zou neerzetten ) vervolgens laat je je flitsers afgaan, je sluiter 1sec open, heb je de sluiter wel 1 sec open gehad, maar een normale foto gemaakt?

Of is dat juist weer niet de bedoeling, en denk ik gewoon te ''anders'' ? :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

BobF. schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:00:
Als je gewoon een kamer absoluut donker maakt, met flitsers vol zet ( zoals je bij een normale foto zou neerzetten ) vervolgens laat je je flitsers afgaan, je sluiter 1sec open, heb je de sluiter wel 1 sec open gehad, maar een normale foto gemaakt?

Het zou zeker kunnen, maar ik denk dat je daarmee, tenzij creatief uitgevoerd, wel een beetje onderdoet voor de intenties van de contest.

Ik moet maandag maar eens even zorgen voor een meewerkend onderwerp. Wil sowieso wat insturen alleen al omdat ik het initiatief van de contest erg waardeer.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Zo maak je jezelf er makkelijk vanaf. Bij deze een archief-foto van mogelijkheden met een sluitertijd van een seconde (ik weet het niet zeker maar het zal er niet ver vanaf gezeten hebben). linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:51

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als jij denkt ermee te winnen, ga je gang :).
Enige regel is 1 sec sluitertijd. Van mij part houd je een zwart kaartje voor je camera gedurende 90% van die tijd en maak je een foto op 1/10e sluitertijd effectief...als je dat lukt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
Heb gisteren in de mist wat foto's gemaakt, ook met sluitertijd van 1 seconde. Heb ze alleen nog niet bekeken O-) . Denk dat ik vanavond wel met een foto aan kom zetten.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
Ken je die momenten dat je denk: "shit waar is me camera"

kwam gisteren scooter te gemoed in dichte mist, super vette "kegel" van licht om zich heen (had denk ik groot licht aangezet voor meer zicht...sukkel)
Damn... 1 sec. shot wat über geweest...denk ik

Maarre heeft iedereen zijn foto's al gemaakt en wacht tot het laatste moment met posten, of word het weer net als de laatste keer (1 post dus....)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
BroederM schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:38:
Ken je die momenten dat je denk: "shit waar is me camera"
Ja dat ken ik helemaal!!!!
Maarre heeft iedereen zijn foto's al gemaakt en wacht tot het laatste moment met posten, of word het weer net als de laatste keer (1 post dus....)
Nee! Ik ga nu een foto maken, had al een idee maar ineens schoot er nog een idee te binnen en die ga ik nu combineren, hopelijk word het wat :D (het heeft zelfs nog een link met de vorige contest, niet dat ik daar wat mee op schiet)

Edit: Hier zijn dan de resultaten.

1)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5241/5242268260_42de02536f_z.jpg
Lightning water by walletje-w, on Flickr

2)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5285/5241674647_65ef0f6446_z.jpg
blue spa(cecraft) by walletje-w, on Flickr

(nu hopen dat er nog een beetje competitiestrijd komt O-) )

[ Voor 37% gewijzigd door walletje-w op 07-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
Van mijn kant komt er denk ik nog wel een foto. Heb gisteren wel even snel foto's bekeken, maar niet de tijd gehad om ze te op te poetsen.
Zo niet, dan moet ik maar wat nieuws verzinnen. Ik moet en zal een foto hier dumpen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Ik zal er niet mee winnen, maar hier is in ieder geval 1 foto.

Effect valt me tegen, had het mooier in m'n hoofd, tijd voor een macrolens. Twijfel nog over de uitsnede, zal ik meer croppen of het zo laten? Hoe meer ik crop hoe meer je ziet dat het genomen is met een 50 1.8 af-d en niet een macro lens. Het beoogde effect word er wel meer door benadrukt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5005/5244112632_3660c44a42_z.jpg

kleuren zijn ruk op m'n laptop.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Jeej, al drie inzendingen, al een beter resultaat dan de vorige keer. Verder vind ik het merendeel :P ook zeer behoorlijk! Hopelijk komen er nog veel meer inzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
Om de contest(s) toch wat te stimuleren, hierbij mijn inzending.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5044/5244391789_c9ee02992f_z.jpg
1 seconde contest by LinkinTED, on Flickr

Exif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Nice, en zelfs netjes een link met de exif erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Moby schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:56:
Jeej, al drie inzendingen, al een beter resultaat dan de vorige keer. Verder vind ik het merendeel :P ook zeer behoorlijk! Hopelijk komen er nog veel meer inzendingen.
ik zal er nog 1 inzenden. (als ik de tijd heb)

Vraag me alleen af hoe ik hier exif info post? Ik gebruik flickr.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hier de jouwe: http://www.flickr.com/photos/i-dun/5244112632/meta/

gewoon op de link naast je foto klikken (camera type):

dus in jou geval op Nikon D90):

By Niels de Vries
Niels de Vries

This photo was taken yesterday using a Nikon D90

[ Voor 77% gewijzigd door D-rez op 09-12-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Boven je foto (op Flickr) staan wat knopjes, action > view exif info
En dan kom je op het linkje uit wat D-rez aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 17-06 22:39

MrSleeves

You'll thank me later.

Gister en vanochtend een poging gewaagd. Een paar kerstballen geprobeerd, maar niet echt super gelukt.
Beste tot nu toe is mijn dochtertje in een witte stoel al draaiend:
EXIF: f/3,5; ISO100; 14mm (x2 cropfactor)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ik ook maar is meedoen dan. 1sec is trouwens wel een beetje vervelende restrictie. Net te kort voor wat echte beweging. Had nog een stroboscopisch idee maar had daar toch iets langere belichting voor nodig. Dan maar eentje van de pier in Scheveningen, beetje dood gefotografeerd onderwerp maar goed.

@ModMan, vind die van jou trouwens errug strak, mischien toch ook is zo'n 1.8 lensje halen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5209/5251600217_5860158974.jpg

[edit]
EXIF

[ Voor 16% gewijzigd door Jay-P op 11-12-2010 20:22 ]

• LinkinTED
*Schopje*
Nog drie dagen... waar blijven de inzendingen?

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Nou, morgen tentamen van 14:00 tot 14:30 die ik graag wil halen. Daarna paar uur om foto te maken en dan feestje. Zaterdag brak en naar familie toe en dan is de deadline al....

Hoop dat ik nog een 2de kan inzenden

I can't wait to shoot!

• Wijnands
  • Laatst online: 12-06 13:32
LinkinTED schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:04:
*Schopje*
Nog drie dagen... waar blijven de inzendingen?
Zie deze nou pas voor het eerst

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Modbreak:Nog een paar dagen, wees er snel bij of wordt vierkant. De 19e is de contest afgelopen en gaat de jury in beraad. Jullie hebben het hele weekend nog, dus er moet nog wel wat te verzinnen zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:49
Ik had echt geen idee waarvan ik 1 seconde een foto kon nemen... totdat ze hier in de buurt een vuurwerkshowtje gaven. Ik stond eigenlijk te ver weg, heb nog wat kunnen croppen:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5126/5267433320_1b8304e52d_z.jpg

EXIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 21:22

Barrycade

Through the...

"Light Rain"
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cT66sgCh7CRcNThpBXfoK06k/full.jpg
Kerst verlichting, (grappig dat je de 50hz kan zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, op de valreep, nog een bijdrage. Foto vanochtend in het donker gemaakt.

1 seconde foto

Exif informatie: http://www.flickr.com/pho...5419/meta/in/photostream/

[ Voor 15% gewijzigd door Gé Brander op 17-12-2010 15:35 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Opeens een creatieve ingeving..

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5243/5269081188_d5973a551a.jpg
Starlight by Yesper, on Flickr [[exif]]

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5081/5269433984_94cb787711_z.jpg
Christmas Tree by s_arts, on Flickr

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:43

mvh

State Governor

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5049/5271526854_05167e98c6.jpg
1 Second Contest by Maarten van Heek, on Flickr

En natuurlijk de EXIF. Afgelopen week geschoten in de sneeuw (maandagavond) maar eigenlijk helemaal geen tijd voor bewerking enzo.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Jammer dat je in deze tijd zo weinig kolibri's ziet (sowieso lastig hier in NL) :D, maar dat was een mooi onderwerp geweest alhoewel lastig om op de plaat te krijgen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Occy74 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:27:
Jammer dat je in deze tijd zo weinig kolibri's ziet (sowieso lastig hier in NL) :D, maar dat was een mooi onderwerp geweest alhoewel lastig om op de plaat te krijgen.
Ook jammer dat je zo weinig kangoeroes ziet hier. :9

haha ik snap je wel hoor, maar vond het toch grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 17-06 22:39

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgende poging: voor de deur was een vuurwerkshow (echt vóór de deur). Ik heb een paar standaard vuurwerkfoto's gemaakt en daarna even gespeeld met in-/uitzoomen:
1 seconde fotocontest

EXIF: f/8, ISO-100, 0-stap, 20mm (x2), en 1 sec. sluitertijd.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Bij deze mijn inzending.

1 seconde is een lastige sluitertijd. Te kort of te lang voor de meeste ideeen die ik had. Ik wilde sowieso graag beweging in de foto hebben, maar zonder 'wazigheid'.

We hebben wat proeffotos geschoten met 3 jongleer-fakkels (best vette dingen, trouwens). Om het onderwerp toch mooi scherp te krijgen heb ik voor een rear curtain flash gekozen.

Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2yx3ecg.jpg

1", f 4.0, ISO200, remote EX580II flash (@1/8th) in DIY beautydish on rear curtain sync.

Ben ik hier heel tevreden over? Nee. En als ik eerder was begonnen had ik hem zeker nog een keer overgedaan. Ik had meer van het vuur willen laten zien, en een blauwere lucht willen hebben. Gezien de context van deze wedstrijd wilde ik juist laten zien wat je 'straight out of the camera' kan krijgen. Photoshop was, imho, zonde geweest. Toch ben ik er voor mijn gevoel wel in geslaagd om een beweging & tijdsverloop vast te leggen, en daar ben ik wèl tevreden mee :)

[ Voor 133% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 20-12-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Ik kom niet meer toe aan een 2de... Mensen die aandacht vragen kosten tijd.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 22:38
Vanavond geschoten vanuit het keukenraam, met behulp van statief en afstandsbediening:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5006/5274680003_bd73af0ea2.jpg
Spooklichten by Arnold Metselaar, on Flickr
Exif metadata

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5287/5275287220_d7439cf628.jpg
Nachtelijke gladheidsbestrijding by Arnold Metselaar, on Flickr
Exif metadata

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Op de valreep. Een foto bij Kerst in Oud-Kampen, gisteren (zaterdag 18-12-2010) geschoten. Geen prijswinnaar (de lange sluitertijd voegt weinig toe), maar ik vind het plaatje wel de sfeer weergeven.

Ooh ja: hij is handheld geschoten vanaf een hooibaal!

Bewerkingen: niveaus en een beetje verscherpen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jjvdveen/got/fga/JJV_6187-s.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-12-2010 10:38 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:49
Goed dat was het dan. In de laatste dagen zijn er nog veel inzendingen binnen gekomen, in totaal 9 keer zoveel als bij de vorige contest :)
De jury gaat in beraad, zodra zij eruit zijn zullen we dat in dit topic melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Mooi dat er toch nog zoveel hebben ingezonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zelf echt heel blij met deze wedstrijden. Je krijgt een duidelijke opdracht die je met je eigen creativiteit kan invullen. Ik hoop dat steeds meer mensen gaan meedoen, dat zal ook de lat elke keer hoger leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Anoniem: 108806 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:09:
Ik ben zelf echt heel blij met deze wedstrijden. Je krijgt een duidelijke opdracht die je met je eigen creativiteit kan invullen. Ik hoop dat steeds meer mensen gaan meedoen, dat zal ook de lat elke keer hoger leggen :)
Ja, het motiveert enorm en dit kan zo uitgroeien tot iets belangrijks. Je weet maar nooit. Ik ben in ieder geval van plan iedere keer mee te doen. Het is enorm leerzaam om met een doel te gaan fotograferen en vervolgens ook nog de concurrentie te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

walletje-w schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:18:
[...]

Ja, het motiveert enorm en dit kan zo uitgroeien tot iets belangrijks. Je weet maar nooit. Ik ben in ieder geval van plan iedere keer mee te doen. Het is enorm leerzaam om met een doel te gaan fotograferen en vervolgens ook nog de concurrentie te zien!
Helemaal mee eens. Alleen jammer dat veel mensen het hele topic niet of pas heel laat hebben gezien..

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the mod man schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:48:
[...]

Helemaal mee eens. Alleen jammer dat veel mensen het hele topic niet of pas heel laat hebben gezien..
Zijn deze contests niet iets voor de frontpage? Misschien trekt dit ook de concurrentiestrijd een beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Anoniem: 108806 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:54:
[...]

Zijn deze contests niet iets voor de frontpage? Misschien trekt dit ook de concurrentiestrijd een beetje aan.
Ik zou er in ieder geval een stucky van gemaakt hebben, frontpage lijkt me een beetje overdreven.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Anoniem: 108806 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:54:
[...]

Neen. Anders krijg je straks 101 contest op de Frontpage. 101 Is misschien wat overdreven, maar een waslijst ga je toch rap krijgen. Elk sub-forum met één of meerdere contests wil deze dan zijn op de front page. Sub-fora zonder contest gaan er dan wel eentje verzinnen om ook exposure op de FP te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:13:
[...]

Neen. Anders krijg je straks 101 contest op de Frontpage. 101 Is misschien wat overdreven, maar een waslijst ga je toch rap krijgen. Elk sub-forum met één of meerdere contests wil deze dan zijn op de front page. Sub-fora zonder contest gaan er dan wel eentje verzinnen om ook exposure op de FP te krijgen.....
Nee ok, da ben ik met je eens. Maar zeker als er iets te winnen is mag daar toch best aandacht voor worden gevraagd? Dat versterkt de community m.i. ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:43

mvh

State Governor

Anoniem: 108806 schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:36:
[...]

Nee ok, da ben ik met je eens. Maar zeker als er iets te winnen is mag daar toch best aandacht voor worden gevraagd? Dat versterkt de community m.i. ook :)
Ja, maar dan is een sticky/stucky een beter idee. Mensen die geïnteresseerd zijn in een contest zullen over het algemeen vaak genoeg in het subforum te vinden zijn om op tijd mee te kunnen doen, maar soms niet vaak genoeg om een contest op te merken die (zeker als hij een paar dagen oud is) naar de tweede pagina verschuift.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 13:07

Zuurstok

Passionately curious

Vroeger stonden deze contests gewoon op de frontpage hoor?
Was het ook veel groter, en waren er ook veel grotere prijzen ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Hoeveel dagen duurt het voor de uitslag bekend is? :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

MrSleeves schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:55:
Gister en vanochtend een poging gewaagd. Een paar kerstballen geprobeerd, maar niet echt super gelukt.
Beste tot nu toe is mijn dochtertje in een witte stoel al draaiend:
[afbeelding]
Dit lijkt echt verbazend veel op een zwart gat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:42:
[...]

Dit lijkt echt verbazend veel op een zwart gat :p
Heb jij die op de foto dan? :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 18-06 12:18
Zat de foto's eens te bekijken (totaal geen verstand van, maar vindt het wel leuk om te bekijken). Maar c70070540 foto gemaakt in Kudelstaart?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

mach2 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:01:
Zat de foto's eens te bekijken (totaal geen verstand van, maar vindt het wel leuk om te bekijken). Maar c70070540 foto gemaakt in Kudelstaart?
Inderdaad

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 18-06 12:18
:) Ja herkende die huizen al, heb 25 jaar op het "1e pleintje" van die straat gewoond.........

Hallo

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

psyBSD schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:36:
Hoeveel dagen duurt het voor de uitslag bekend is? :)
Subtiel schopje

I can't wait to shoot!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
We zijn er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
waar zijn jullie mee bezig? :9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41
Zie dik gedrukte tekst voor meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Sorry voor de vertraging, het is geheel mijn schuld, ik dacht dat we nog de uitslag moesten krijgen van 1 jurylid, maar dit bleek helemaal niet zo te wezen. Dit in combinatie met extreme drukte aan mijn kant zorgt voor deze vertraging.

Goed de uitslag dan: we hebben elk jurylid gevraagd naar een top 3 waarbij de nummer 1 4 punten kreeg, de nummer 2 kreeg 2 punten en de nummer 3 kreeg 1 punt.

Dit zorgde er uiteindelijk voor dat Jay-P op de eerste plaats is geëindigd met deze foto. Het commentaar van de jury was als volgt
1 van de foto's waarbij de sluitertijd ook daadwerkelijk iets toevoegt aan de foto
De kleuren zijn mooi
Water is goed in beweging.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5209/5251600217_5860158974.jpg

psyBSD is als tweede geeindigd met onderstaande foto

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5081/5269433984_94cb787711_z.jpg
Christmas Tree by s_arts, on Flickr

En LinkinTED als derde met deze foto

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5044/5244391789_c9ee02992f_z.jpg
1 seconde contest by LinkinTED, on Flickr

Gefeliciteerd allemaal en hopelijk tot later bij een volgende contest. De winnaar krijgt een tweakers hoodie! Hierover zullen we nog contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Gefeliciteerd Jay-P! Vind het zelf ook de mooiste foto. Veel plezier met je roze nickname! *O* en de overige prijzen natuurlijk!

Op naar de volgende contest! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Feli Jay-P. :)

En de volgende contest wil ik ook wel weer meedoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Gefeliciteerd!
Enjoy de prijzen!

Gefeliciteerd jongens!

En, wanneer is de volgende contest? :Y)
Pagina: 1