Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
You're kidding, right? Waarom is dat? Ik wil doodgewoon sharen. Zonder dat ik een account heb met wachtwoord. Da's namelijk onhandig (moet ik inloggen).
En ik hoef geen les dat het onveilig en dom is.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Kan even geen bron vinden. Maar er word gewoon niet toegestaan dat een account zonder een wachtwoord een share benaderd op een andere pc.
Je kan eventueel wel gewoon een wachtwoord instellen en vervolgens een autologin. Maar hoe dit werkt onder win7 ben ik even kwijt.
edit: ohw en het is onveilig, wist je dat al?
Je kan eventueel wel gewoon een wachtwoord instellen en vervolgens een autologin. Maar hoe dit werkt onder win7 ben ik even kwijt.
edit: ohw en het is onveilig, wist je dat al?
[ Voor 9% gewijzigd door Craven op 19-11-2010 13:39 ]
Waarom zou dit niet werken? Ik stel al jaren zo mijn shares in, en ik maak ook nooit gebruik van wachtwoorden.
Het enige wat ik doe is de share en ntfs rechten van iedereen op full controll te zetten, en met wachtwoord beveiligen uitschakelen in netwerkcentrum.
Het enige wat ik doe is de share en ntfs rechten van iedereen op full controll te zetten, en met wachtwoord beveiligen uitschakelen in netwerkcentrum.
Ja, maar dan kan dus echt iedereen erbij... En ik neem aan hoop dat de TS dat nou ook weer niet wilt.
ohw en dit is nog onveiliger, wist je dat al?Lars Kremers schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:42:
Waarom zou dit niet werken? Ik stel al jaren zo mijn shares in, en ik maak ook nooit gebruik van wachtwoorden.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Als het toch binnen het netwerk blijft?
Dan heb je ook geen wachtwoord nodig..
Of je moet er van uit gaan dat je pc gehijackt word.
Maar daar zijn dan wel weer andere beveiligingen voor..
Dan heb je ook geen wachtwoord nodig..
Of je moet er van uit gaan dat je pc gehijackt word.
Maar daar zijn dan wel weer andere beveiligingen voor..
Tja dit wordt onveilig als iemand met een UTP kabel binnen komt lopen en hem vervolgens in de switch stopt. Maar dit zie ik niet zo snel gebeuren... Bij lan-party's en dergelijke wijzig ik het tabje met wachtwoord beveiligen.lier schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:47:
[...]
ohw en dit is nog onveiliger, wist je dat al?
Heb je geen draadloos netwerk?Lars Kremers schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:50:
Tja dit wordt onveilig als iemand met een UTP kabel binnen komt lopen en hem vervolgens in de switch stopt. Maar dit zie ik niet zo snel gebeuren... Bij lan-party's en dergelijke wijzig ik het tabje met wachtwoord beveiligen.
Maak je geen gebruik van Internet?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Je kunt je pcs ook automatisch laten inloggen (met wachtwoord)
autoadminlogon=1 etc.
autoadminlogon=1 etc.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Ik maak gebruik van een draadloos netwerk, maar dit zit in een apart subnet. Het verband met internet snap ik niet helemaal... Dit zou alleen gevaarlijk worden via Hamachi en dergelijke, maar dat gebruik ik niet.lier schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:54:
[...]
Heb je geen draadloos netwerk?
Maak je geen gebruik van Internet?
Thanks. Dit heb ik uiteindelijk gedaan. Wel een vage / rare omweg. In al mijn settings/zoektochten in de Windows settings zag ik wel ergens dat Windows verbied om "hele drives" te sharen. En da's precies wat ik wil: gewoon elke drive in z'n geheel full options delen.blobber schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:58:
Je kunt je pcs ook automatisch laten inloggen (met wachtwoord)
autoadminlogon=1 etc.
Ook een "homegroup" mocht niet baten. Weird shit.
Maar goed, 't werkt nu. Omslachtig. Maar het werkt.
Je kan ook bij de eigenschappen van de map die je wilt delen op de tab Beveiliging aan klikken. Dan klik je op bewerken. Klik dan op toevoegen. Typ dan "iedereen" en druk op enter. Vink dan onder in het venster op "Volledig beheer' en klik dan twee keer op OK
. Zo heb ik het werkend zonder wachtwoord. Laatst nog zo ingesteld voor een vriend van me
.
Self reflection is the school of wisdom
Pagina: 1