Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe LED televisie aangezien mijn oude Samsung ME80 32inch het onlangs begeven heeft. Mijn vertrouwen in samsung is dus enigszins beschaamd (mede doordat het buiten de 2j garantie viel, hij ging namelijk al na 2,5jaar kapot).

Nu ben ik onlangs wat aan het kijken geweest en heb ik mijn oog laten vallen op de LED televisies van zowel LG als Samsung, mede door het ontwerp/design en de specificaties. Echter verschillen de televisies nogal in prijs, zo zijn de LG 32" modellen al gauw 100-150euro goedkoper als die van Samsung. Dit komt helemaal naar voren wanneer ik een slag groter zou willen aanschaffen (37"/40").

Vrienden van mij hebben allemaal Samsung en zijn zeer tevreden, daarnaast hebben zij 'slechte' verhalen gehoord over LG. Dat het scherm een te blauw beeld zou weergeven etc. etc. (eigenlijk alles om mij maar een Samsung te laten kiezen).

Heeft iemand ervaring met deze keus, of kan iemand mij helpen met het maken van deze keuze. Mijn budget is tussen de 500-800 Euro, gezien het feit dat ik student ben, het liefst 500 ;). Daarnaast:

100hz.
32"-40"
USB
(4x hdmi)
I'net mag, is geen pré.
Directe invoer smartcard

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 13:37 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19

Mooody

elmoody

Het is een oude discussie, maar als je het meest waarde hecht aan een mooi plaatje moet je een plasma tv kopen.Je spaart ook nog eens wat centjes uit....
Daarnaast is een moderne Plasma niet veel dikker dan een LCD tv.

Mocht je toch gegrepen zijn door de hype en wat stroom willen besparen, dan is een LCD een optie (LED is een LCD tv zonder backlight)
Mijn tip is om eens te kijken bij de Toshiba tv's. Lastig te krijgen in Nederlands, maar qua prijs/kwaliteit beter dan Samsung, Sony en Philips. (niet alleen mijn mening)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 19-11-2010 21:33 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:29:
Het is een oude discussie, maar als je het meest waarde hecht aan een mooi plaatje moet je een plasma tv kopen.Je spaart ook nog eens wat centjes uit....
Daarnaast is een moderne Plasma niet veel dikker dan een LCD tv.
Mee eens, er zijn ook plasma's van 2.5cm dik...
Mocht je toch gegrepen zijn door de hype en wat stroom willen besparen, dan is een LCD een optie (LED is een LCD tv zonder backlight)
Bijna goed: led-tv is een marketingterm voor een lcd met een led-backlight ipv een ccfl-backlight. Er zit dus wel degelijk een backlight in (soms zit deze in de rand verwerkt om de tv platter te maken, maar dit levert minder egale verlichting)

Ik zou zeggen: pak de pricewatch erbij en filter op diagonaal, functies, techniek en budget: kijk dan naar de gebruikerservaringen/productbeoordelingen. Dat geeft naar mijn mening een goed beeld. Zo hou je 2 à 3 modellen over en daarvan ga je reviews lezen cq. zelf in de winkel kijken...

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 19-11-2010 22:41 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
nooit geweten, ik dacht altijd dat er leds in het hele beeldscherm zaten, maar het woord ''led'' voor TV, staat dus alleen maar voor de blacklight techniek.

ik ben ook wel niewsgierig wat voor tv voor dat bedrag het beste is, enige voorbeelden van die toshiba's en wat maakt deze beter/anders dan andere merken?

Dit topic is gesloten.