Is er verschil in analoog kijken op Full HD of HD ready TV?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-12 20:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik ga binnenkort voor de slaapkamer een nieuwe tv aanschaffen. Dit wordt waarschijnlijk een van onderstaande Samsung modellen.

Samsung LE32C450 (HD ready)
Samsung LE32C530 (Full HD)

Nu wil ik voorlopig gewoon analoog gaan kijken. Op mijn Panasonic plasma in de woonkamer (ook een HD ready) ziet dat er best aardig uit (ik kijk wel digitaal hoor daar).

Maar ik vroeg me af of er verschil zit in weergave tussen een HD ready en Full HD tv bij het bekijken van een analoog signaal. Hij moet het tenslotte upscalen en ik kan me voorstellen als het signaal al niet optimaal is (analoog), het slechter wordt naarmate de resolutie van een tv toeneemt.

• hars73

hars73

Topicstarter
Niemand die hier iets exacter over kan zeggen? Ik heb nog wel wat verder gezocht, maar kan er tot nu toe niet echt een goed antwoord op vinden.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

YHet enige exacte dat hierover te vertellen is, kun je zelf uitrekenen ;) Je zou de resolutie van je analoge SD signaal kunnen leggen op 720p en 1080p en zo zien welke het mooiste schaalt. Dan nog is het allemaal theory craften, want het lijkt me sterk dat je verschil zult merken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso zou ik niet analoog kijken op een mooie platte televisie, het ziet er namelijk simpelweg nooit goed uit en het is daarom gewoon jammer van je mooie televisie.

Maar goed wil je dan toch analoog kijken dan maakt resolutie van het scherm niet uit. Wat dan wel uitmaakt is de kwaliteit van de tuner en de kwaliteiten van de televisie om van een brak analoog signaal nog enigzins iets kijkbaars te maken. Realiseer je in ieder geval dat de meeste Panasonic plasma's daar behoorlijk goed in zijn dus sowieso zal het beeld op je nieuwe televisie analoog een stuk minder worden als wat je nu in de woonkamer hebt.

Moraal van het verhaal: Neem digitale televisie ;)

• hars73

hars73

Topicstarter
Zo te horen dan toch maar een CI+ module erbij aanschaffen met een extra Ziggo kaartje..

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Misschien heeft het iets met de tuner te maken, maar op mijn full hd toshiba lcd ziet analoog er een stuk slechter uit dan op de hd-ready LG van mijn ouders (beide 37").

...less is more

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Slecht beeld valt inderdaad veel meer op met nieuwe tv's (omdat ze veel scherper zijn). De standaardstreams van uitzendinggemist zien er dan ook niet uit, terwijl het op een oude SD tv weinig verschil maakt (er zijn wel weer betere streams trouwens intussen)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 22-11-2010 09:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-12 20:38
ga maar fijn voor digitale tv want analoog op hd kan gewoon weg niet meer het ziet er zo slecht uit om te huilen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40
hars73 schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:52:
Zo te horen dan toch maar een CI+ module erbij aanschaffen met een extra Ziggo kaartje..
Is wel het beste. Een 2e (en 3e) smartcard kost je maandelijks niets extra en je neemt het zenderpakket van de 1e kaart mee (afaik)
baxic schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:59:
ga maar fijn voor digitale tv want analoog op hd kan gewoon weg niet meer het ziet er zo slecht uit om te huilen
Al is het maar digitaal SD, dat ziet er al beter uit.

[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 22-11-2010 09:59 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:07
hars73 schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:52:
En dat kun je het beste bij MediaMarkt gaan halen. Deze week in de folder (Groningen in ieder geval) voor €49. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08

D4NG3R

kiwi

:)

baxic schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:59:
Iedereen zijn mening, je zegt het alsof het een feit is. Terwijl ik hier probleemloos naar KabelTV van Cogas kijk. Op een 32" HD-Ready Sony Bravia uit 2007.

Een Digitale (HD) Stream gaat er natuurlijk een stuk beter uit zien, maar dit heeft weinig te maken met je TV. Analoog schaalt meestal beter naar 720p als naar 1080p. Maar er zijn TV's waar dit net andersom is ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-12 20:38

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb thuis erg goeie signaalsterkte. Ik ben laatst overgestapt van een oude CRT naar een panasonic plasma (fullHD, 42 inch) en analoge TV is echt heel goed te kijken. Niks mis mee. Ik heb nu een leen-toestel (LCD) en daar zie ik meer "issues" mee, maar nog steeds erg goed te kijken.
Voor mij is het overschakelen van analoog naar digitaal van hetzelfde kaliber als het verschil tussen digitale TV en HD-TV.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:46
Ik vond analoog op mijn HD ready tv heel slecht. SD vond ik redelijk en sinds ik nu een jaar HD heb, ben ik pas tevreden. Maar dit verscheelt uiteraard per persoon. Hier in het Westland heb je geen kaartjes nodig, maar koop je gewoon (2ehands) een extra kastje

Verwijderd

verschil HD ready of HD: nee volgens mij niet (in beide gevallen word beeld geupscaled)
Digitaal of analoog: Digitaal geeft je meer beeld informatie en is dus mooier.
Echter verschild dit erg na gelang de kwaliteid van je kabels toelaat ik woon bv. op 3e etage en mijn beeld (JVC HD Ready) is analoog zeer slecht en digitaal redelijk (HD is perfect). Echter woont mijn buurman op de begane grond en hij heeft analoog perfect beeld (LG FullHD) voor hem is het niet direct nodig om voor dat ene uurtje in de week dat hij kabel TV kijkt een digitaal abbo extra erbij te moeten nemen.
Pagina: 1