Coolermaster demonteren

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 07:05
Tweakers, ik heb jullie hulp nodig. Ik wil mijn TB900 unlocken maar ik krijg mijn koelertje (DP5-6H53) er niet af. Het zou gewoon met de clips moeten maar daar krijg ik geen beweging in. Ik kan hem aan 1 kant wel naar beneden duwen maar dan niet opzij duwen. Iemand suggesties??

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
probeer het heel voorzichtig met een paltbeb schroevendraaier... heel voorzichtig..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk probleem. Mijn CM 6H51 heb ik erop gekregen door praktisch met mijn hele gewicht op te gaan hangen met een schroevendraaier in het nokje. Als ik was uitgeschoten, dan had ik een leuk gat in mijn mobo gehad :P Anyway.. ik wil de FSB verhogen, dus moet die koe er weer af... heeft iemand hier een truucje voor?

* Als het echt niet anders kan, dan zaag ik de clips van de koe door en koop ik wel een andere... ;)

Verwijderd

K haal m'n KoelMaster d'r altijd met een klein plat schroeven draaiertje af. Wel voorzichtig natuurlijk. :)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-05 17:05

ChUcKiE

Dus........

Ik gebruik altijd zoon heel klein tangetje, dan pak je aan een kant die clip vast, trek je um naar onder en met een beweging meteen over het lipje heen en los is ie! :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Ik kreeg de koeler er het beste af door een grote platte schroevendraaier te gebruiken.. In het lipje, naar beneden duwen en dan naar achteren trekken.

Niet uitschieten natuurlijk.. >:)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Wat een geweld...:(
Dat je bij het plaatsen dan niet denkt: Mmm, krijg ik hem dadelijk nog wel los, als ie al niet vast gaat? |:(
* Postman snapt nie dat mensen spullen kopen die ook daadwerkelijk passen (of ze zelf maken:P)

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Omdat je met een schroevendraaien het vervelende risico loopt je mobo te voorzien van een onbedoelde window-mod, is het handiger om een buisje te gebruiken met een kleine diameter als je zoiets hebt. Schroef bijvoorbeeld een pen uit elkaar van stevig plastic of metaal of zo (moet wel sterk zijn!). Anders een schroevendraaier waar je bitjes in hoort te stoppen. Bitje er uit en voila. Als je het buisje over het lipje heen schuift waar je anders de schroevendraaier op zet loop je wat minder risico om uit te schieten. Maakt het wat safer. Met 1 hand de cooler recht op de proc drukken, met de andere hand het lipje losmaken. als je de proc niet recht er op drukt kan je teveel kdacht op 1 kant van de koeler gaan zetten, en daarmee dus ook op de core (afgebrokkelde randen-syndroom).

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
kheb zelf al 2x moederbord gemold door koeler erop/eraf... dus luister:

doe ALSJEBLIEFT iets van stof ofzo rechtstreeks onder je clipje van je koeler die je eraf gaat halen... anders beschadig je heel snel eventuele printbanen op je moederbord !!!

1ste keer schoot ik idd uit met mn schroevendraaier, en 2e keer met het clipje per ongeluk (heel kort/eventjes maar/tikkie) het moederbord geraakt... :( :( :(

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 15:09 schreef ezwizard het volgende:
en 2e keer met het clipje per ongeluk (heel kort/eventjes maar/tikkie) het moederbord geraakt... :( :( :(
:?:?:?

Of je doet de stekker d'r uit >:)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Op Wednesday 14 March 2001 15:22 schreef Tweaky het volgende:

[..]

:?:?:?

Of je doet de stekker d'r uit >:)
De stekker was eruit, maar dat had er niks mee te maken... ik bedoel dat ik gewoon met dat clipje de printbanen op het moederbord heb beschadigd... en ook ZONDER stekker erin gaan die banen er dan aan hoor....

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 07:05
Heel erg bedankt allemaal voor jullie tips. Het is namelijk gelukt. Met een brede schroevendraaier. Moest wel erg hard drukken enzo... maar mijn TB900 is nu unlocked :9~

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 21:34

Nessuno

io sono nessuno

en is ie nog heel ??? :)

Na rose e cient spin

• Postman
  • Laatst online: 01-05 13:23
Op Wednesday 14 March 2001 14:53 schreef FlamerX het volgende:
Wat een geweld...:(
Dat je bij het plaatsen dan niet denkt: Mmm, krijg ik hem dadelijk nog wel los, als ie al niet vast gaat? |:(
* Postman snapt nie dat mensen geen spullen kopen die ook daadwerkelijk passen (of ze zelf maken:P)
edit:

Vage typo's ook altijd;)

[edit2]
Nee, dit pas raar... je drukt op wijzigen en dan quote ie:?
[/edit2]

Verwijderd

had ik ook, dee met een plat-schroevendraaier achter dat uitstekende klippie en met een andere platte scroeven draaier tussen de shocket en de clip hem losduwen:)

Verwijderd

ok mensen hoe doen we dit nou als volgt:

Neem een verpakking van een willekeurig apperaat of gebruiksvoorwerp. Het maakt niet uit hoe het er uit ziet als het maar dun plat plastic is. Iedereen heeft dat wel ergens liggen, toch? nou knip, met een schaar, precies een hoekje voor onder de socket. leg dit gewoon op je mobo. als je nu met het lipje van je koeler je mobo raakt kun je het niet zo makkelijk mollen. vervolgens neem je een pijpschroevendraaiertje (ook wel dopschroevendraaier) zet deze op het uitstekende stukje op het lipje van je koeler. druk het lipje helemaal naar beneden en dan naar rechts. je moet natuurlijk niet gaan lopen stampen maar je kunt je het op deze manier veroorloven om het mobo (plastic stripje) te raken.

als je het op deze manier doet en je gebruikt ook het plastic stripje, heel bellangrijk, dan kan er nix fout gaan.

suc6

oja en nou geen flauwe opmerkingen gaan maken over dat pijpschroevendraaiertje h!

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 21:27 schreef Hawk666 het volgende:
ok mensen hoe doen we dit nou als volgt:

Neem een verpakking van een willekeurig apperaat of gebruiksvoorwerp. Het maakt niet uit hoe het er uit ziet als het maar dun plat plastic is. Iedereen heeft dat wel ergens liggen, toch? nou knip, met een schaar, precies een hoekje voor onder de socket. leg dit gewoon op je mobo. als je nu met het lipje van je koeler je mobo raakt kun je het niet zo makkelijk mollen. vervolgens neem je een pijpschroevendraaiertje (ook wel dopschroevendraaier) zet deze op het uitstekende stukje op het lipje van je koeler. druk het lipje helemaal naar beneden en dan naar rechts. je moet natuurlijk niet gaan lopen stampen maar je kunt je het op deze manier veroorloven om het mobo (plastic stripje) te raken.

als je het op deze manier doet en je gebruikt ook het plastic stripje, heel bellangrijk, dan kan er nix fout gaan.

suc6

oja en nou geen flauwe opmerkingen gaan maken over dat pijpschroevendraaiertje h!
het voordeel van zoon pijpschroevendraaiertje is dat je niet van het lipje af kunt schieten
Pagina: 1