Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste 2 weken heb ik al op 3 XP-systemen (met verschillende hardware) volgend probleem:

Na enkele minuten/uren werken beginnen programma's vast te lopen, verdwijnt de tekst van de desktop-icons, verdwijnt de tekst in de start-button, blanco emails in outlook express, ...

Eerst dacht ik dat het een probleem was met de schermkaart-driver, blijkbaar niet.
Volgende systemen hebben volgende in gemeen:
- avira antivirus
- adobe reader
- teamviewer

Bij de laatste pc zijn de problemen begonnenen dag na toen we windows, adobe reader en avira antivirus up-to-date plaatsten. Mogelijks een corrupte update...?

Iemand ook dergelijk probleem? Op het net weinig tot geen info te vinden...

(de pc's lopen volledig virusvrij, gecheckt met hijackthis en malwarebytes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:32:
De laatste 2 weken heb ik al op 3 XP-systemen (met verschillende hardware) volgend probleem:

Volgende systemen hebben volgende in gemeen:
- avira antivirus
- adobe reader
- teamviewer
Euhm je hebt dit nu bij 3 verschillende computers? Dan ben ik toch erg benieuwd wat jij precies doet vóor ze vast lopen... Heb je bij alle computers eerst software geinstalleerd of updates gedraaid? Dan zou ik het als eerste daar zoeken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:37:
[...]

Euhm je hebt dit nu bij 3 verschillende computers? Dan ben ik toch erg benieuwd wat jij precies doet vóor ze vast lopen... Heb je bij alle computers eerst software geinstalleerd of updates gedraaid? Dan zou ik het als eerste daar zoeken.
Voor alle duidelijkheid, deze problemen doen zich voor bij klanten van mij.
- eerste pc zat vol brol, volledig gekuist maar dit probleem blijft bestaan
- tweede pc (een laptop) wordt normaal werk op gedaan, probleem kwam er zomaar
- derde pc wordt normaal werk op gedaan, probleem kwam er nadat ik SP3 installeerde, update adobe reader naar versie 9 en avira naar versie 10.

Mss nog vermelden dat alle pc's een HP-printer hebben met bijhorende software. Een HP-update werd ook gedaan. Nu herinner ik me dat de tweede klant zei dat de problemen begonnen bij het afdrukken op haar printer... (toeval??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:01
Das toevallig, ik heb hier precies hetzelfde.....
Mijn laptop vertoont deze kuren sinds 1,5 week, en mn collega heeft het nu ook een paar dagen.
De enige gemeenschappelijke factor die in in jouw en mijn situatie kan ontdekken is dat ik toevallig 1,5 week geleden Avira heb geupdate, en mn collega afgelopen week........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kosz schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:50:
Das toevallig, ik heb hier precies hetzelfde.....
Mijn laptop vertoont deze kuren sinds 1,5 week, en mn collega heeft het nu ook een paar dagen.
De enige gemeenschappelijke factor die in in jouw en mijn situatie kan ontdekken is dat ik toevallig 1,5 week geleden Avira heb geupdate, en mn collega afgelopen week........
Blijkbaar hier al wat meer info op een avira-forum: http://forum.avira.com/wb...ge=Thread&threadID=122567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Zat het bovenstaande net al te lezen op het Avira forum, http://forum.avira.com/wb...ge=Thread&threadID=122640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kosz, dank voor uw tips... Blijkbaar een fout met XP SP3 in combinatie met de laatste versie van Avira. Een voorlopige workaround:
"Go to Avira Configuration > General > Security. Make sure 'Expert mode' is checked. Uncheck 'Protect files and registry entries from manipulation' and click OK."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Workaround hier ook toegepast, we zullen het zien of het helpt.
Pagina: 1