Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Files organiseren van oude hdd's naar 1 nieuwe

Pagina: 1
Acties:

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Hey,

de situatie is deze.

Ik heb verschillende hdd's met verschillende grootes (sata / ide).
Ik heb een nieuwe 2TB schijf gekocht, deze zou men DATA schijf worden.

Nu wil ik men oude verwijderen uit men pc omwille van lawaai & temperatuur.

Nu zou ik graag een oplossing om alles over te zetten MAAR dit zou dus deftig moeten.

Ik heb bv op al men schijven verschillende mappen (submappen) met 1 serie. Deze staan verspreid en de naamgeving is niet altijd hetzetlfde.
Nu zou ik een programma zoeken die alles deftig zet , dus bv alle series met dezelfde naam in 1 folder op de nieuwe hdd zet.
De seizoenen moeten niet automatisch aangemaakt worden want dit zal iets te moeilijk zijn met de verschillende naam gevingen.

Kleine illustratie (D: & E: zijn oude, F: is de nieuwe)

D:\Series\Las Vegas\las.vegas.s01e01.avi
E:\Downloads\Las Vegas\lasvegas0102.avi

-->
F:\Series\Las Vegas\las.vegas.s01e01.avi
F:\Series\Las Vegas\lasvegas0102.avi

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

• Slogra
  • Niet online
Heb je EpNamer al eens geprobeerd? Deze kan je afleveren netjes hernoemen. Het werkt best aardig en is zeker beter dan niks.
Volgens mij kijkt het simpelweg naar het eerste getal en het tweede getal in je bestandsnaam en baseert daar het seizoen en aflevering op. Het zoekt ook netjes de titel van de aflevering erbij, wat voor mij de voornaamste reden is geweest om het te gebruiken.

• BioHzRd
De naam geving is niet zo belangrijk het is meer het organiseren van alle oude files op verschillende hdd's naar 1 grote hdd.

Sommige zitte gewoon zo door elkaar in verschillende submappen dat het me weken zal duren voor alles deftig is :)

Ik weet niet of dit programma dat doet ?

EDIT : blijkbaar niet maar allesinds zeker intressant om te gebruiken om wat meer gelijkenis van file names te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door BioHzRd op 19-11-2010 12:38 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat het met de hand doen misschien een klein middagje kost maar echt geen weken. Ga er een middag voor zitten en het zal je verbazen hoe snel zoiets gaat. Zeker als je maar 2TB aan ruimte hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BioHzRd
Als er geen andere manier is dan zal het wel moeten vrees ik. Ik dacht gewoon dat het makkelijk zou kunnen met een programma.

Het zoekt op trefwoorden zoals in men vorig voorbeeld. Las & Vegas , alles zoeken en dan alles kopieren naar map die ik opgeef.

[ Voor 69% gewijzigd door BioHzRd op 19-11-2010 12:46 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan je zelf toch ook doen? Zoek op 'las vegas' en 'las.vegas' en kopieer alle gevonden resultaten naar een map toe (ctrl+a en rechtsklikken en kopieren naar...) en zoek later uit welke aflevering bij wel seizoen hoort.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BioHzRd
Tsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:54:
Dat kan je zelf toch ook doen? Zoek op 'las vegas' en 'las.vegas' en kopieer alle gevonden resultaten naar een map toe (ctrl+a en rechtsklikken en kopieren naar...) en zoek later uit welke aflevering bij wel seizoen hoort.
yup maar aangezien dit per serie een 10min duurt kwa search leek het me enorm lastig :) maar wss zal dit de oplossing zijn vrees ik

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn je schijven dan wel geïndexeerd?

• BioHzRd
Tsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:26:
Zijn je schijven dan wel geïndexeerd?
Ja

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Je kunt natuurlijk ook eerst alle content naar de nieuwere (en waarschijnlijk snellere) schijf kopieren. En dan pas renamen en een nieuwe folderstructuur opbouwen. Het werkt in ieder geval een stuk sneller als alles eenmaal gekopieerd is.

En als je met zoekopdrachten gaat werken zou ik eerst even controleren of je de nieuwe schijf ook echt geindexeerd hebt.
Pagina: 1