[MacBook Pro] Herinstalleren via USB

Pagina: 1
Acties:

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Beste tweakers,

Ik heb een mackbook pro die geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd moet worden en eventueel dual boot(bootcamp) met windows 7.

Nu heb ik geen DVD's om dit te doen maar wel een image(.DMG) van de installatie dvd geloof versie 10.6 .

Deze staat momenteel op de bureaublad van de MAC. Ik heb opgezocht of je Mac OSX kan installeren via een USB, dit schijnt mogelijk te zijn.

Ik heb het volgende gedaan, mijn 32GB USB stick heb ik gepartioneerd met de disk utility naar 1 partitie met GUID(om het bootable te maken). Daarna heb ik heb geformatteerd met MAC OSX Journaled (Uitgebreid).

Daarna heb ik de image terug gezet op de USB met wis doel aangevinkt dit duurt ongever 20 25 min.
Daarna herstart ik de mac met alt ingedrukt en zie ik de USB staan met MAC OSX Install Disk. Met enter selecteer ik het maar kom ik niet verder dan de grijze achtergrond met de apple logo.

Doe ik hier iets verkeerd of kan het gewoon niet?

Alvast Bedankt,

Emrulez

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 11:24

Puck

W32.Deadcode.A

Je kunt volgens mij niet zomaar de DMG op de USB schijf zetteb en verwachten dat het werkt. Er zijn via Google vele tutorials te vinden om dit te doen, waaronder deze: http://www.maciverse.com/...from-usb-flash-drive.html

Check ook even of je wel de juiste versie van Mac OS X hebt (bedoeld voor jouw Macbook Pro). Op een bepaalde versie Macbook Pro kun je bijvoorbeeld weer niet de Mac OS X versie bedoeld voor een bepaalde iMac installeren (geloof ik).

Arrived anxious, left bored

• Emrulez
Puck schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:16:
Je kunt volgens mij niet zomaar de DMG op de USB schijf zetteb en verwachten dat het werkt. Er zijn via Google vele tutorials te vinden om dit te doen, waaronder deze: http://www.maciverse.com/...from-usb-flash-drive.html

Check ook even of je wel de juiste versie van Mac OS X hebt (bedoeld voor jouw Macbook Pro). Op een bepaalde versie Macbook Pro kun je bijvoorbeeld weer niet de Mac OS X versie bedoeld voor een bepaalde iMac installeren (geloof ik).
Ik heb die tutorial gebruikt om de dmg op de usb te zetten. het zou kunnen dat ik de verkeerde DMG heb maar zou er dan niet een foutmelding ofzo moeten zijn?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je hebt dan een versie te pakken die niet compatible is met jouw machine. Had hetzelfde probleem met de install DVD's van mn Macbook Pro (2009) die ik voor mn iMac wilde gebruiken. Kwam niet verder dan het grijze scherm (kon wel voor install disc kiezen), maar bleef erop hangen. Install DVD van mn iMac gepakt en hier een image van gemaakt en gerestored naar USB schijf. Herinstallatie op iMac daarna geen probleem :)

Instagram / YouTube

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:24
Je kan de installatie enkel gebruiken bij de computer waar je hem bij kreeg. Met een 'losse DVD' (bijvoorbeeld een DVD van Snow Leopard) die niet bij een computer zat kan het wel.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Emrulez
Ik heb 2 images geprobeerd maar krijg steeds hetzelfde. Ik dacht dat je bij snow leopard alleen een intel processor moest hebben.

Is die retail dvd die je kan bestellen bij Apple niet universeel voor intel processors?

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33
Emrulez schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:54:
Ik heb 2 images geprobeerd maar krijg steeds hetzelfde. Ik dacht dat je bij snow leopard alleen een intel processor moest hebben.

Is die retail dvd die je kan bestellen bij Apple niet universeel voor intel processors?
Jawel, die wel, maar waarschijnlijk heb jij dus 2 images van een install dvd die bij een machine zat geleverd en zal dat dus niet werken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 11:39
Elke verkochte Mac krijgt install-disks meegeleverd die alleen te gebruiken zijn op die specifieke Mac.

Verder zijn er zogenaamde retail disks in verkoop die op elk systeem te gebruiken zijn. Let er overigens wel op dat versie 10.6 niet meer op G3, G4 en G5 processors draait. Intel is dus verplicht voor Snow Leopard.
Pagina: 1