Nieuwe indeling telecom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Allereerst wil ik de lieve adjes en modjes van dit forum bedanken voor hun dagelijkse inzet in het forum :). Daarnaast wil ik ze vervolgens bedanken voor de nieuwe indeling van Telecommunicatie. In een woord is dit geweldig te noemen! Zelf wilde ik namelijk al een lange tijd meer onderscheid zien in dit forum.

Toch denk ik dat er op een aantal zaken nog te verfijnen valt (in alfabetische volgorde):
  • Telecommunicatie
    • Android
    • BlackBerry en webOS
    • iPhones
    • Overige mobiles
    • Symbian, Maemo en Meego
    • Telecomproviders
    • Windows Phone en Mobile
  • Mobiele apparaten
    • Navigatiesystemen
    • iPad's, iPod's en iTunes
    • Overige mobiles
Nu is het namelijk zo dat navigatiesystemen onder de noemer telecommunicatie valt, terwijl dit eigenlijk weinig met telecommunicatie te maken heeft, aangezien er (bijna) geen gebruik gemaakt wordt van de dataverbinding. Althans niet om het internet oid te gebruiken.

Hetzelfde geld ook voor de iPad's en iPod's van deze wereld. Alhoewel deze apparaten wel gebruik kunnen maken van eventueel een 3G of Wifi verbinding, is het geen apparaat waarmee gebeld kan worden, en daarom vind ik dat deze niet geheel onder de noemer telecommunicatie te vinden mag zijn. Dit heeft echter als gevolg dat de iPhone-topics losgekoppeld zouden moeten worden uit deze categorie. Nu heb ik even rondgesnuffeld in dit forum en het lijkt mij vrij verantwoord om dit ook te doen.

Daarnaast heb ik Overige mobiles bij beide categorieën geplaatst. Hierin zou een afweging gemaakt kunnen worden of het in deze categorie eventueel meer over mediaspelers en dergelijke gaat dan over echte mobiele telefoons. Dit is namelijk nu nog wat vaag.

Met bovenstaande indeling denk ik dat de indeling van het Mobiles-forum van GoT nog meer verduidelijkt kan worden voor de bezoeker.

Graag hoor ik ook de mening en visie van andere Tweakers en de Tweakers-crew hierover natuurlijk! :) Het zijn dan ook maar suggesties, en vooral om een discussie op gang te brengen over (in mijn opzicht) een moeilijk indeelbaar forum met veel overlappende delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik zie ook graag een stukje telecom maar dan niet mobiel.
Een PBX is ook telecom en hiervoor bestaat eigenlijk niets terwijl dit toch meer en meer naar ICT gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
alex3305 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:10:
Nu is het namelijk zo dat navigatiesystemen onder de noemer telecommunicatie valt, terwijl dit eigenlijk weinig met telecommunicatie te maken heeft, aangezien er (bijna) geen gebruik gemaakt wordt van de dataverbinding. Althans niet om het internet oid te gebruiken.
Klopt helemaal, maar navigatie-apparaten zijn niet populair genoeg om een eigen plekje te krijgen. We hebben nog overwogen om die dingen naar het oude DMS te schoppen, maar het is gewoon te weinig.
Hetzelfde geld ook voor de iPad's en iPod's van deze wereld. Alhoewel deze apparaten wel gebruik kunnen maken van eventueel een 3G of Wifi verbinding, is het geen apparaat waarmee gebeld kan worden, en daarom vind ik dat deze niet geheel onder de noemer telecommunicatie te vinden mag zijn. Dit heeft echter als gevolg dat de iPhone-topics losgekoppeld zouden moeten worden uit deze categorie. Nu heb ik even rondgesnuffeld in dit forum en het lijkt mij vrij verantwoord om dit ook te doen.
De naam telecommunicatie moet eigenlijk veranderd worden. Ik meen dat we dit ook hadden afgesproken. Hiervoor hadden we de naam "Mobile" verzonnen, zodat de focus meer ligt op het draagbaar zijn. Ik weet niet waarom dat niet doorgevoerd is, waarschijnlijk vergeten. Ik ga het intern nog even melden.
Daarnaast heb ik Overige mobiles bij beide categorieën geplaatst. Hierin zou een afweging gemaakt kunnen worden of het in deze categorie eventueel meer over mediaspelers en dergelijke gaat dan over echte mobiele telefoons. Dit is namelijk nu nog wat vaag.
Beide, het is eigenlijk een beetje een dumpbak voor apparaten die te klein zijn om een eigen forum te verdienen. We hebben andere indelingen overwogen, maar zelfs als je alle apparaten samenvoegt die daar worden besproken (zijn nu e-readers en telefoons/tablets/mediaspelers die geen OS hebben die in een van de overige fora thuishoort).

Edit: wat nog niet vermeld is: oordopjes mogen voortaan naar Accessoires & Navigatie. Dit omdat we ze vooral als accessoires zien bij mobiele apparaten zoals telefoons en mediaspelers. We gaan al die topics binnenkort nog moven.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 19-11-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
RoD schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:28:
[...]

Klopt helemaal, maar navigatie-apparaten zijn niet populair genoeg om een eigen plekje te krijgen. We hebben nog overwogen om die dingen naar het oude DMS te schoppen, maar het is gewoon te weinig.
Ik snap jouw punt volledig hierin. Dat was eerder overigens ook al het geval met wat kleinere mobiele platformen, waarbij deze momenteel wel een eigen plekje hebben verworven.
[...]

De naam telecommunicatie moet eigenlijk veranderd worden. Ik meen dat we dit ook hadden afgesproken. Hiervoor hadden we de naam "Mobile" verzonnen, zodat de focus meer ligt op het draagbaar zijn. Ik weet niet waarom dat niet doorgevoerd is, waarschijnlijk vergeten. Ik ga het intern nog even melden.
Top :)
[...]

Beide, het is eigenlijk een beetje een dumpbak voor apparaten die te klein zijn om een eigen forum te verdienen. We hebben andere indelingen overwogen, maar zelfs als je alle apparaten samenvoegt die daar worden besproken (zijn nu e-readers en telefoons/tablets/mediaspelers die geen OS hebben die in een van de overige fora thuishoort).
Ik snap dat het lastig is hiervoor een goede naam te verzinnen. Misschien is iets zoals: "Overige mobiele apparaten" duidelijker dan de Engelse term 'mobiles'.
Edit: wat nog niet vermeld is: oordopjes mogen voortaan naar Accessoires & Navigatie. Dit omdat we ze vooral als accessoires zien bij mobiele apparaten zoals telefoons en mediaspelers. We gaan al die topics binnenkort nog moven.
Misschien dat dit ook nog verduidelijkt kan worden? Anders is namelijk de neiging groot om een topic met een vraag over oordopjes te plaatsen in het Audio & Hifi forum. Misschien dat een naam zoals "Thuisaudio & Hifi" beter daarvoor geschikt is, waarbij het andere forum dan een naam kan krijgen zoals "Personal audio & Navigatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja we moeten wel even ergens duidelijk vermelden waar oordopjes horen. Wat betreft een naamswijziging voor AUD, daar moeten de desbetreffende modjes maar over oordelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

De afkorting ANAV aka Accessoires en Navigatie is te lang. In MyReact en de AT staat het ook heel raar, met alle 2 en 3 letter afkortingen die tot nu toe gebruikt worden.
En behalve het "gevoelsmatige" is er ook nog een echte reden: door de lengte is de tekst zowat verweven met de topictitel. Ook met tagclouds aan is de afkorting te lang, of de kolom te smal, net hoe je het bekijkt :P
Is de afkorting AN al in gebruik? Zo niet, dan zou ik die als vervanger willen suggereren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cuOwzR2rOM6ZLiDuYwHflvx0/thumb.png

Ik moest echt kijken wat daar nu stond.
En daarnaast ben ik het wel eens met alex3305, Naviagtie past niet echt onder Telecom. Misschien wel als het idd hernoemd wordt naar Mobile, hoewel je dan nog steeds een associatie hebt met mobiele telefoons.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het wordt ook hernoemd naar Mobile, juist om die reden kon Telecommunicatie niet meer. Ook omdat we draagbare mediaspelers en gsm-loze tablets bespreken in Telecommunicatie/Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Nakebod schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:25:
De afkorting ANAV aka Accessoires en Navigatie is te lang. In MyReact en de AT staat het ook heel raar, met alle 2 en 3 letter afkortingen die tot nu toe gebruikt worden.
Half offtopic: wat zijn de nieuwe afkortingen van de fora en is daar niet ergens een lijst van? Ik kan ze namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
Abbadon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:50:

Forumomschrijvingen en afko's:

Android - AND
In dit forum kun je apparaten bespreken die draaien op het mobiele besturingssysteem van Google, Android.

Windows Phone - WPH
Dit forum is bedoeld voor de mobiele variant van Windows. Of je nou een oude Windows Mobile-telefoon hebt of een splinternieuw toestel met Windows Phone, hier kun je terecht.

Symbian & Meego - SYM
Hier kun je apparaten bespreken die draaien op een van de verschillende versies van Symbian, of het Meego-besturingssysteem.

BlackBerry & WebOS - BWO
De BlackBerry-apparaten van RIM en de op WebOS draaiende apparaten van HP en Palm worden hier besproken.

Accessoires en Navigatie - ANAV
Zoek je een hoesje voor je Mobile-apparaat? Of juist kabeltjes, oordopjes of andere accessoires? Deze vinden hier hun thuis, tesamen met alles wat te maken heeft met navigatie.

Telecomproviders - ongewijzigd

Overige Mobiles - OMO
E-readers, Draagbare mediaspelers en mobieltjes die niet in de overige categorieën passen kun je hier bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst top dat het veranderd is. Alle andere telefoons onder Non-Windows* kon gewoon niet meer:

Maar ik had ook liever gezien 't op alfabetische volgorde gezien:

- Android
- Blackberry & WebOS
- Symbian & MeeGo
- Windows Phone
- Overigen

Is toch net even wat logischer

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08

FeaR

In GoT we trust

RoD schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:05:
Ja we moeten wel even ergens duidelijk vermelden waar oordopjes horen. Wat betreft een naamswijziging voor AUD, daar moeten de desbetreffende modjes maar over oordelen :P
Mja, er zal op een gegeven moment toch een scheiding moeten komen. Want "oordopjes" is een zeer ruim begrip natuurlijk. Qua gebruik en prijs gaat het alvast niet lukken met indelen. En de één heeft een hoofdtelefoon van 20 euro aan zijn PC hangen, maar de andere gebruikte een hoofdtelefoon van 100 euro op zijn MP3-speler.

Je zou eigenlijk per (bekend) merk een grens moeten stellen van welke serie nog in ANAV valt en welke in AUD horen. Maar goed, dat zullen we binnen HWC wel bespreken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FeaR1986 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:44:
[...]

Mja, er zal op een gegeven moment toch een scheiding moeten komen. Want "oordopjes" is een zeer ruim begrip natuurlijk. Qua gebruik en prijs gaat het alvast niet lukken met indelen. En de één heeft een hoofdtelefoon van 20 euro aan zijn PC hangen, maar de andere gebruikte een hoofdtelefoon van 100 euro op zijn MP3-speler.

Je zou eigenlijk per (bekend) merk een grens moeten stellen van welke serie nog in ANAV valt en welke in AUD horen. Maar goed, dat zullen we binnen HWC wel bespreken.
Hebben we ook al gedaan :P Je kan argumenten blijven aandragen voor het plaatsen in AUD of juist ANAV. Uiteindelijk hebben we de knoop maar doorgehakt omdat de oordopjes toch meer als accessoires gezien worden, in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08

FeaR

In GoT we trust

RoD schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:58:
[...]Hebben we ook al gedaan :P Je kan argumenten blijven aandragen voor het plaatsen in AUD of juist ANAV. Uiteindelijk hebben we de knoop maar doorgehakt omdat de oordopjes toch meer als accessoires gezien worden, in het algemeen.
Denk dat als iemand een probleem met een Sennheiser HD650 heeft die hem toch eerder in AUD plaatst :P

Eigenlijk moet je de grens op xx Ohm leggen: alles onder de 32 is geloof ik nog wel geschikt voor draagbaar. Daarboven kan het al lastiger worden en heb je baat bij eventueel een versterker.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 19-11-2010 18:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hierop wil ik dan toch nog even wat opmerkingen maken:
Abbadon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:50:

Forumomschrijvingen en afko's:

Android - AND
In dit forum kun je apparaten bespreken die draaien op het mobiele besturingssysteem van Google, Android.
Helemaal goed :Y
Windows Phone - WPH
Dit forum is bedoeld voor de mobiele variant van Windows. Of je nou een oude Windows Mobile-telefoon hebt of een splinternieuw toestel met Windows Phone, hier kun je terecht.
Zou WPM niet logischer zijn qua afkorting? Je kunt dit dan namelijk op twee manieren interpreteren:
  1. Windows Phone Mobiles
  2. Windows Phone & [Windows] Mobile
Aangezien Windows Mobile (alhoewel vervangen) toch nog niet helemaal uitgerangeerd is in het mobiele land. Ook zou er voor gekozen kunnen worden om er weer Windows-based mobiles van te maken, aangezien er ook nog andere apparaten zijn met Windows-CE, maar niet onder de noemer Windows Mobile of Windows Phone vallen.
Symbian & Meego - SYM
Hier kun je apparaten bespreken die draaien op een van de verschillende versies van Symbian, of het Meego-besturingssysteem.
Ook goed :Y
BlackBerry & WebOS - BWO
De BlackBerry-apparaten van RIM en de op WebOS draaiende apparaten van HP en Palm worden hier besproken.
Persoonlijk denk ik dat hierin gekozen moet worden voor HP of Palm, of dat er niet specifiek een bedrijfsnaam aan vast hangt.
Accessoires en Navigatie - ANAV
Zoek je een hoesje voor je Mobile-apparaat? Of juist kabeltjes, oordopjes of andere accessoires? Deze vinden hier hun thuis, tesamen met alles wat te maken heeft met navigatie.
Zou de afkorting ANV niet wat beter zijn? De vierletterige afkorting breekt IMHO namelijk nogal met de standaard.
Telecomproviders - ongewijzigd
Oké.
Overige Mobiles - OMO
E-readers, Draagbare mediaspelers en mobieltjes die niet in de overige categorieën passen kun je hier bespreken.
Gaan jullie geen problemen krijgen met een bepaald wasmiddel door de afkorting :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond zelf ook verbaasd te kijken toen ik het E-reader topic ineens in telecommunicatie>> overige mobiles zag staan. Hier natuurlijk een opmerking over gemaakt in het topic, waarna er uiteindelijk een reactie kwam van een mod.
Misschien is het handig om bij het verplaatsen van een topic een mod-break te plaatsen met een melding dat het topic verplaatst is, met links naar dit topic en naar Verherbouwing hoofdgroep Telecommunicatie (what's in a name).
Verder zal de naam telecommunicatie m.i. moeten worden aangepast, ereaders/ipods e.d. hebben niet echt veel met telecommunicatie te maken. Maak er dan Mobile Devices o.i.d. van.
Gewoon maar wat ideetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nogmaals, de naam telecommunicatie moet nog aangepast worden, ik snap de verwarring :) Verder hebben we niet één topic gemoved, maar we hebben een heel forum bij het andere gedumpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:00:
Nogmaals, de naam telecommunicatie moet nog aangepast worden, ik snap de verwarring :) Verder hebben we niet één topic gemoved, maar we hebben een heel forum bij het andere gedumpt :P
Ok duidelijk, maar zoals ik al zei, wellicht is het handig om in de desbetreffende topics even een melding te maken.
Of zet iets op de FP, genoeg mensen die voornamelijk hun bookmarks in de gaten houden, en dus verder niet in de gaten hebben dat er veranderingen plaats (gaan) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het zal wel duidelijker worden zodra we de juiste beleidstopics en FAQs hebben geschreven. Dat moet namelijk nog. Verder zal het even wennen zijn, maar de indeling is niet zo heel moeilijk, dus men zal snel genoeg wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:49
Waarom al dingen veranderen voordat je alles klaar hebt? Nu is het gewoon raar dat android tablets onder telecommunicatie vallen. Ik zou zeggen: Of je doet het goed of je doet het niet.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het had ook al moeten gebeuren, ik weet niet waarom het niet meteen gedaan is, en waarom het nu nog niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22
pingkiller schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:05:
Waarom nu dingen veranderen voordat je alles klaar hebt? Nu is het gewoon raar dat android tablets onder telecommunicatie vallen. Ik zou zeggen: Of je doet het goed of je doet het niet.
Heeft je zeker heel wat inspanning gekost om dat te bedenken, zo vanaf de zijlijn, of niet? :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:41:
[...]

Heeft je zeker heel wat inspanning gekost om dat te bedenken, zo vanaf de zijlijn, of niet? :P
Je wil niet weten hoeveel hoofdpijn dat af en toe veroorzaakt :*) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb Abbadon al gemaild, maar er is niks verbeterd, dus hier nogmaals de melding:
Je hebt nieuw woord gemaakt: verherbouwing in forum algemene melding.
Is dat samensmelten van verbouwing en herbouwing?

Op internet komt die woord "verherbouw" nog wel voor, maar VanDale kent de woord niet.
Kortom; die nieuwe woord bestaat niet! :'(
Mensen denken dat ze woord zomaar kunnen samensmelten om extra kracht te geven, maar zo werkt het niet in Nederlands.

Ik zou kiezen voor "hergroepering" of "herindeling" of "verbouwing", want zo'n samengesmolten woord bestaat niet in de woordenboek, en kan dus niet gebruikt worden.

"Herindeling" lijkt me wat netter omdat het "opnieuw indelen" betekent en dat is wel passend woord voor de topictitel.

Er is ook woord "reorganiseren" die ongeveer betekent: "opnieuw inrichten", maar dat past hier niet zo.

Ik zou je samengesmolten woord veranderen om correct NL te maken.
Het staat beetje raar imho.
Aan je de keus. Als het niet in Van Dale staat, dan moet het anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fc/Biereco_verherbouwingen.jpg

Q.E.D. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22
Mijn mail via mij iPhone deed het niet, meneer ongeduld :P Maar zeef geeft met één plaatje het antwoord waar ik al een regel of twee aan besteed had. Verherbouwen komt uit de Doorzon stripverhalen waarin de broers Biereco een 'zwartwerk' bedrijf genaamd Biereco verherbouwingen hebben. Aangezien deze strip nu 30 jaar oud is vond ik het ingeburgerd genoeg om het woord te gebruiken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het nadeel van verherbouwingen is dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkhied een van de meest essentiële te verherbouwen onderdelen -zoals de voorgevel- de werkzaamheden niet overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

zeef schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:18:
Het nadeel van verherbouwingen is dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkhied een van de meest essentiële te verherbouwen onderdelen -zoals de voorgevel- de werkzaamheden niet overleeft.
Helder ;)
Is dat een #vers #chillende manier van zaken onduidelijk uitleggen?

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrDummy schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:24:
offtopic:
Als je dan toch voor taalnazi gaat spelen, zorg dan wel dat je je eigen goed ken uitdrukke ;)
'Die woord' en 'aan je de keus' kun je evenmin zo terugvinden in de Dikke Van Dale.
Verder: http://www.onzetaal.nl/advies/welkedie.php en Wikipedia: Aanwijzend voornaamwoord
Aanwijzend voornaamwoord bij 'het woord' > dat woord

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 22-11-2010 19:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
alex3305 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:26:
Hierop wil ik dan toch nog even wat opmerkingen maken:

[...]

Zou WPM niet logischer zijn qua afkorting? Je kunt dit dan namelijk op twee manieren interpreteren:
  1. Windows Phone Mobiles
  2. Windows Phone & [Windows] Mobile
Aangezien Windows Mobile (alhoewel vervangen) toch nog niet helemaal uitgerangeerd is in het mobiele land. Ook zou er voor gekozen kunnen worden om er weer Windows-based mobiles van te maken, aangezien er ook nog andere apparaten zijn met Windows-CE, maar niet onder de noemer Windows Mobile of Windows Phone vallen.
WPH/WPM, Kan het niet beter WP heten? Windows Phone slaat meer op de nieuwe WP7 maar je dekt zonder de 7 eraan ook gelijk de oude WM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrDummy schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:24:
Ik heb Abbadon al gemaild, maar er is niks verbeterd, dus hier nogmaals de melding:

[...]

Heb je dat serieus gemailed? sommige mensen.... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12

Reley

Zoom Zoom

tlpeter schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:18:
Ik zie ook graag een stukje telecom maar dan niet mobiel.
Een PBX is ook telecom en hiervoor bestaat eigenlijk niets terwijl dit toch meer en meer naar ICT gaat.
Iets met oude koeien enzo..
Maar ik zou dit toch ook graag terug willen zien.
De traditionele PBX word meer en meer vervangen door ip-telefonie. Uiteraard zijn ook hier diverse merken aanwezig die het allemaal op hun eigen manier doen.
Pagina: 1