Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 08:13
Selamat sore Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik een koptelefoon gekocht( Fatal1ty) echter vind ik het tijd voor wat nieuws aangezien mijn intresses flink verschoven zijn( niet meer gamen).

Ik ben echt muziek liefhebber en daarom vind ik vooral hoe zuiver het geluid is belangerijk. Eerst viel mijn oog op de Beats by Dre series, echter heb ik begrepen dat de bass daar nogal overweldigend is en dat lijkt me niet prettig met bepaalde muziekstijlen(klassiek).

Op internet lees ik dat de sennheiser koptelefoons goed zijn(de 650 bijvoorbeeld) maar sta natuurlijk altijd open voor andere merken.

een cumulatie van wat ik zoek:

- een koptelefoon met zuiver geluid
- geen overdonderende bass maar wel stevig
- prijs onder de 350 euro
- grootte maakt niet uit aangezien ik heb alleen voor thuis gebruik.
- het liefst heb ik er 1 die helemaal om mijn oor gaat i.v.m. geluidsissolatie.

Excusus als dit niet het goede forum is, ik kon niet precies vinden welk subforum ik nou moest hebben.

bedankt alvast !

Wouter

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 21:37
Is geluidsisolatie belangrijk voor je? Dit is bijvoorbeeld belangrijk in verband met geluidsisolatie. Het kan namelijk nogal irritant zijn om iemand naast je in de trein te hebben met een open hoofdtelefoon. Of in jouw geval als iemand naast je televisie probeert te kijken ;).

Zelf heb ik erg goede ervaringen met de Sennheiser HD-1 II. Deze hoofdtelefoon is te vinden voor ongeveer 150 euro en is een gesloten hoofdtelefoon welke in het professionele segment van Sennheiser valt. De hoofdtelefoon heeft (vind ik) een erg goede geluidsweergave en de bass is aanwezig, maar erg strak! Ook is de kabel eventueel te vervangen, wat deze hoofdtelefoon erg onderhoudsvriendelijk maakt.

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 08:13
Ja dat is absoluut belangerijk voor me aangezien m'n vader vaak naast mij een spelletje speelt.
Ok, dat klinkt goed, strakke bass hou ik wel van.
De bass mag wel nadrukkelijk aanwezig zijn maar niet zoals in een Golfje van iemand >22 als je begrijpt wat ik bedoel :P.

Word de Sennheiser HD-1 II als beter geacht dan de 650 ? en wat bedoel je precies met het 'professionele segment' ? Is daar een lijst van of ?

bedankt voor je antwoord alvast !

Wouter

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling dat je hier een lijstje met eisen neerzet en het ons verder uit laat zoeken. Je mag best een topic openen over aanschaf van producten, maar dan verwachten we wel dat je al hebt uitgezocht wat er te koop is, dat je reviews gelezen hebt, en welke specifieke vragen je nog hebt over de aanschaf. Dat je gelezen hebt dat Sennheiser goed is, is daarbij niet voldoende. Daarom gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.