Toon posts:

Waarom watercooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je een systeem maakt om later van watercooling te voorzien, kun je makkelijker toch een dikkere processor kopen dan een watercool systeem.

Kost volgens mij toch al gauw 300,--

Voordelen en nadelen aub.

voor:

beter overkloken
hoger wauw gehalte

tegen:

kans op lekage
duur
past niet in de meeste kasten(on estetisch)
lawaai van de pomp

Ik zit op mijn werk achter een pc, en die is echt stil.
Ik erger me thuis al dood aan een geluidje uit mijn pc, ik probeer hem dus echt zo stil mogelijk te maken.

no more noize plution!! :(

Verwijderd

voor:
*vet stil enzo
*erg effectief (je kan hem ook gebruiken om je peltier te koelen)

nadeel:
*duur
*erg veel werk om te installeren enzo

Verwijderd

Ik ga waterkoeling doen, omdat het beter koeld en ook nog eens lekker stil is. :)

Nou ja, stil. Dit ligt er natuurlijk aan welke pomp je neemt.

Kosten vallen ook wel mee. Gewoon ff ergens een goedkoop pompje zoeken. Een blokje koper, een paar meter slang en een emmer. Ook zou je d'r nog ff een radiator bij kunne doen.

Lekken valt wel mee. Eerst ff goed kijken of alles niet lekt. Mijne loopt nu al bijna 2weken nonstop in de schuur. Nog geen druppel water gelekt. En je kan natuurlijk van de slangklemmen gebruiken.

K denk niet dat mijn water setup meer dan 80piek heeft gekost. :) Valt dus wel mee.

En dat van een zwaardere cpu kopen ipv. waterkoeling. Je bent TWEAKER of je bent het niet. >:) 8-)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:13
voor:
Gewoon leuk om te bouwen :).

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 13:50 schreef hielko het volgende:
voor:
Gewoon leuk om te bouwen :).
Zeker. Das wel een van de beste redenen. Behalve dan dat het gewoon lekker koud koeld.

Verwijderd

Dat voort veel meer warmte af dan luchtkoeling. je hebt toch ook nauwelijks auto's met luchtkoeling meer. misschien is dat in de computer toekomst ook zo

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Lawaai van de pomp: niet aanwezig.

Verder:

Voordelen:

Veel betere koeling. Peltiers worden ook op AMD's mogelijk, bijv.

Minder geluid door minder fans. (voedingsfan voldoet, evt fan van videokaart)
Schaalbaar systeem: Je kan kiezen alleen je proc te koelen, maar ook je videokaart, chipset, voeding, harddisk, desnoods je modem.

Eenvoudig mee te nemen naar volgend systeem.

Nadeel:

Extra kosten. Een waterkoeling setup kost rond de 200 gulden (waterjacket 125, pomp 40, radiator (sloop) 25). Enige handigheid is vereist, om de boel inelkaar te zetten. Hier en daar zal je een verloopje moeten maken, als de boel niet past.

Verder zie ik geen nadelen.

Een waterkoeling setup is heel goed IN de kast in te bouwen, als je er een beetje je best voor doet.
Lekkages komen niet voor, zoals je goede spullen gebruikt. Hint: slangklemmen doen wonderen.

Maar aan de andere kant, wat heeft het inderdaad voor zin: Het is een sport, net als tennis of voetbal. Wat heeft dat voor zin? Ook niks. :P:P

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

4 replies terwijl ik een stukje tik.

goed nieuws: Het waterkoeling forum zal vanaf morgen weer werken. Vannavond probeer ik de oude threads te importeren. Daarna gaatie open!

Verwijderd

/me wil in zijn nieuwe pc ook waterkoeling :)
In deze heeft het weinig zin, want ik kan dankzij ome intel zijn mobo'tje niet overklokken :(
Maar in nieuwe gaat zeker waterkoeling.
Alleen al omdat je dan bijv. je resevoir en radiator bijv. op de zolder kunt zetten, zodat je 's nachts nog een beetje kunt slapen als pc aan staat :)
Wel een stevige pomp nodig dan, want is nogal een aantal meters naar de zolder :)

Verwijderd

/me is ook tevreden met de prestatie en zeker met het geluid :) Pomp maakt maar HEEEEEL weinig geluid hoor ( ik heb een Nova pomp met max. 800liter/uur ) Over het geluid ben ik zekers tevreden. Foto's komen nog.

Greetz

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Cool Herman :)
morgen dus ff kijken naar het forum !
Voordelen van waterkoeling ,de zaak is koel !
ziet er sexy uit ,en het werkt nog ook.....;)
Een slechte pomp maakt lawaai ,en goede hoor je zoemen, dus van lawaai is geen sprake.
Nadeel 1 als je linkse handen heb ken je gaan dweilen :)
Voor de rest niets in het nadeel te melden
Greetz

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

waterkoeling forum weer online.. ik werd al gemailt ja :)
Pagina: 1