Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Single Point of Access - Kent iemand een programma hiervoor?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Inleiding
Na veel zoeken op het web heb ik voor het volgende nog geen betaalbare (<2000 euro) oplossing weten te vinden, maar ik denk dat ik ook niet goed weet welke zoektermen ik moet gebruiken. De zoekterm die het beste bij mijn vraag in de buurt komt is "Single Point of Access". Misschien ben ik opzoek naar Browser-plugin, maar goed lees even mee.

Vraag
Op het werk hebben wij een 4 tal webapplicaties die allemaal een eigen proces hebben van een gehele keten. Om informatie te zoeken begint een medewerker bij App 1 en eindigt uiteindelijk bij 4. Maar niet elke systeem heeft de zelfde unique indentifer en elke systeem kent zijn eigen loginsysteem.

De workflow is als volg en hier word gebruik gemaakt van Firefox of IE:

1. Medewerker logt in met login1 op webapp1 en gebruikt daar id1 en hij gekopieert id2
2. Medewerker logt in met login2 op webapp2 en gebruikt daar id2 en hij kopieert id3
3. Medewerker logt in met login3 op webapp3 en gebruikt daar id3 en hij kopieert id4
4. Medewerker logt in met login4 op webapp4 en gebruikt daar id4

Beeldvorming hoe ik de oplossing zie
Nu denk ik persoonlijk dat dit simpelweg automatisch kan met een tool/plugin en dat de medewerker alleen ID1 hoeft in te vullen en even moet wachten en alle andere webapps automatisch de juiste informatie tonen op basis van de workflow hierboven.

Ik zit te denken aan een plugin voor een browser die tussen 4 tabbladen (voor elke webapp één) deze informatie kan uitwisselen of een losse applicatie.

Vraag aan jullie
Omdat wij een simpele organisatie zijn en daarom een niet al te groot budget hebben en ik heb het vermoeden dat de uitdaging ook niet al te groot is, vroeg ik mij af of er iemand op GoT een simpel programma weet die deze uitdaging kan oplossen.

Ultieme oplossing erkent
Natuurlijk is de mooiste oplossing om een nieuw systeem te laten bouwen en daarvoor is ondertussen ook al intakes en offerteaanvragen voor de deur uit. Alleen dat project bevat ook innovatie en niet alleen een simpele oplossing voor de bovenstaande uitdaging.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 19-11-2010 08:46 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Je zou kunnen denken om de authenticatie/authorisatie af laten handelen door LDAP (OpenLDAP/Microsoft Active Directory). En anders zou je kunnen zoeken op iets als "Single-Sign-On" (SSO).

Luctor et Emergo || specs

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
SSO dat was het woord wat ik zocht.. bedankt! .. daar heb ik ooit een presentatie over gehad. Het dekt in iedergeval het inloggen van alle systemen via LDAP.

Nu alleen nog een macro app die daarna de workflow kan overnemen.

En de magic word is dus: Windows Macro Automation 8)7

http://www.nonags.com/nonags/auto.html

[ Voor 57% gewijzigd door Falcon op 19-11-2010 09:55 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Toevoeging... mijn oplossing heb ik inderdaad kunnen vinden in een Firefox-plugin:

iMacros

http://www.iopus.com/imacros/firefox/?ref=fxhome