Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best Tweakers
heb met behulp van FAQ topic bezign geweest met mij system te OC.
maar heb een aantal vragen over.

wanneer je system uit valt als je en stress test uitvoert en krijgen en BSOD waar kam het aan liggen? heb ik te weinig CPU V bv?
wat is het verschil wanneer je systeem uit valt en je geen BSOD krijg? en naar 1 min of naar 1 uur op stress?

Over HT en Multiplier:

als ik me HT verlaag van 200 naar X beteken dat je ook ietsje van CPU V mag verlagen ook als je multiplier verhoogt ?
over Geheugen:

als je heb over 7-7-7/ 8-8-8/-9-9-9 heb.
ik heb gelezen dat daar meen ook je system stabieler kam krijgen. door te verhogen? maar ik weet dat als je een geheugen koop het best is om 7-7-7-24 of lagen te mennen , hoe zet dat met OC?

over je Voltage:

NB V en HT V en SB V
kam je hier meen ook je systeem stabieler krijgen door te verhogen of te verlagen?

mij systeem :

ASUS EVO
Quad X4 955
4 GB geil 7-7-7-24 1333

dit is mij O.c nog stabiel na 6 uur stress.

Afbeeldingslocatie: http://upload.server8.org/f89.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.server8.org/f90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand geinteresseerd mij te helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het binnen 24 uur kicken van je eigen topic wordt hier niet gewaardeerd...

daarnaast blijven reacties uit omdat een hoop van je antwoorden gewoon te googlen zijn,
verdiep jezelf er eerst eens meer in, dit zijn namelijk basis dingen die je moet snappen voor je uberhaupt gaat overklokken

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nedernakker

oh now ik dacht dat forums voor dit soort dingen ware om elkaar te helpen ook all is de basis.

en ja ik heb ge google en door dat gegoolen ben ik dezen vragen gekomen.

wel leuk dat je zelf maakelijk maakt door mij naar google stuur....

bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
Een tip wat nedernakker zegt is:

- zoek uit wat die voltages zijn zoals NBv HTv SBv wat ze betekenen en wat voor invloed ze hebben.

- dat 777-888-999 dit heeft waarschijnlijk met de timing van je geheugen te maken. Op een gegeven moment kan je ram instabiel worden bij een overclock om dit te compenseren kun je het voltage van je geheugen omhoog zetten maar dit eindigd ook een keer. Of je blaast je ram op met teveel volts. Wat je dan nog kunt doen om ze te stabiliseren is bijvoorbeeld met de timings te spelen. Ook als je systeem stabiel is kun je de timings omlaag zetten als je echt wilt gaan tweaken. Maar omdat je er nog niet zo ver mee bent raad ik dit af.

- Je overclock lijkt me een leuke oc porbeer het voltage nog iets omlaag te halen dan zou ik zeggen... je hebt een mooi resultaat behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:26:
@nedernakker

oh now ik dacht dat forums voor dit soort dingen ware om elkaar te helpen ook all is de basis.

en ja ik heb ge google en door dat gegoolen ben ik dezen vragen gekomen.

wel leuk dat je zelf maakelijk maakt door mij naar google stuur....

bedankt voor je reactie.
Anders lees je eerst de FAQ voordat je een topic opent..

ik ben niet degene die het zichzelf makkelijk maakt... dat ben je zelf... ;)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:39:
[...]

Anders lees je eerst de FAQ voordat je een topic opent..

ik ben niet degene die het zichzelf makkelijk maakt... dat ben je zelf... ;)
JA, dat heb ik gedam voor dat ik met OC ging beginnen, van daar heb ik ook all die software vandam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
taeke18 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:13:
Een tip wat nedernakker zegt is:

- zoek uit wat die voltages zijn zoals NBv HTv SBv wat ze betekenen en wat voor invloed ze hebben.

- dat 777-888-999 dit heeft waarschijnlijk met de timing van je geheugen te maken. Op een gegeven moment kan je ram instabiel worden bij een overclock om dit te compenseren kun je het voltage van je geheugen omhoog zetten maar dit eindigd ook een keer. Of je blaast je ram op met teveel volts. Wat je dan nog kunt doen om ze te stabiliseren is bijvoorbeeld met de timings te spelen. Ook als je systeem stabiel is kun je de timings omlaag zetten als je echt wilt gaan tweaken. Maar omdat je er nog niet zo ver mee bent raad ik dit af.

- Je overclock lijkt me een leuke oc porbeer het voltage nog iets omlaag te halen dan zou ik zeggen... je hebt een mooi resultaat behaald.
ja dat heb ik ook gedam van hier Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 3

maar mij vraag was niet wat dat betekent, juist invloed bij over oc en wat welk doet.
daarom heb juist deze topic gemaakt om er achter komen, want ik kon niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
hmmm kijk eens beter is veel info over die dingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:01
je kan ook even gaan zoeken in het topic, heel gemakkelijk -> topic openen -> rechts bovenin zit je zoekbalk :)

spoiler:
Altijd met nedernakker eens :)

[ Voor 12% gewijzigd door gekke-gerrit op 19-11-2010 21:52 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom doen jullie en moeiten om een post te maken dat je moet gaan zoeken en dat en ander topic misschien aantwoorden kam in staan, in plaat die moeiten gebruiken om mij te helpen. :/

kijk ik heb gezocht en nog steeds, hoe denk je inners hoe ik aan dezen komt?

ik ga veder..zoek. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
als je de FAQ had gelezen, had je geweten dat op er GoT van je verwacht wordt dat je je verdiept in de materie.. de basis vragen die jij nu stelt zijn gewoon te laag van niveau voor dit forum..

hoe moeilijk is het nu om in google in te toetsen: what does Vnb do?

in de tijd die JIJ spendeert in het maken van dit topic, had je met google al 3 keer je antwoord gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.google.nl/#hl=...ell=1&fp=df2f6349fedb939c

now zien je wat er uit komt?

en wie zeg dat ik niet tussen door verder ben gegaan?

en als te laag basis vraag is voor dit forum, waarom woord zeg om door te zoeken op aander topic? en ja er staan ook wat in,dat tewel je zeg dat te laag is voor dit forum...

je 2de post "Anders lees je eerst de FAQ voordat je een topic opent..''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
je maakt me echt aan het lachen.. de querry in je google searsch is: what does vs do. daarnaast slaat het vraagteken op de vraag of jij niet in google kan intoetsen.. niet wat je in google zet...

hier, 1e hit zoekwonder.....
http://www.overclockers.c...cking-with-the-phenom-ii/

en let alsjeblieft een beetje op je spelling.. mijn neefje van 9 schrijft nog meer foutloze zinnen achter elkaar..

ga verder gewoon niet in discussie.. leer zoeken en lees verder, ja, zoals al eerder gezegd is heb je een redelijke overklok behaald, misschien zit er nog 200 MHz meer in, let hierbij op de dingen die in de FAQ worden uitgelegd, max Vcore, max temps e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mij fout google heeft zoek veder ander dit was de link:

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=df2f6349fedb939c

leuk dat je neeft dat kam, kam hij ook 3 tallen?

o bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
blijf vooral de discussie opzoeken....

succes ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
De eerste hit die ik heb op NB voltage is gewoon north bridge voltage:

http://www.google.nl/#hl=...pbx=1&fp=6d1c5b43eeb1883e

voor de HT voltage:
De hypertransport link voltage

http://www.google.nl/#scl...pbx=1&fp=6d1c5b43eeb1883e

SB voltage is dan obviously south bridge voltage. Als je nu nog opzoekt wat er op je north en sourthbridge zit kun je dit gaan overvoltenom hier een positief effect uit te halen door je juisten componenten op de north en south bridge iets meer prik te geven. snap je het nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Mensen, als je het niet eens bent met de inhoud van een topic, laat het topic dan links liggen en maak gewoon een topicreport aan. Je krijgt anders automatisch een topic wat geheel ontspoort zoals we nu weer kunnen zien.

Voor de topicstarter: Let a.u.b. een beetje op je spelling. Op deze manier nodig je mensen nou niet echt uit om hulp te bieden.
En als je ook laat zien wat je zelf hebt uitgezocht zijn mensen automatisch een stuk bereidwilliger. Men wil hier best helpen, maar daar staat altijd ook wat tegenover, namelijk eigen inzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Twynn

Van deze site heb ik het meest gebruik van gemaakt:

http://www.overclock.net/...-phenom-ii-x4-9x5-oc.html

http://www.overclock.net/...phenom-ii-x4-955-a-4.html

Ja, sorry voor mij spelling Nederlands is niet mij moedertaal, zal er opletten

Wat ik nu heb is 3.8 200x19 1,425v Nb v 1,2 stabiel 8 uur op stress test.

Op 3,9 krijg ik niet stabiele heb CPU v op 1,45 en Nb v op 1,3v 1,5 stress dam val hij uit. Weet u iets wat ik kam proberen?

Afbeeldingslocatie: http://www.img-share.net/uploads/36385dwm_2010-11-21_18-54-29-61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
zoek eens de maximum voltages op want volgens mij ben je de cpu voltage wel aan het pushen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

epic_gram

undercover moderator

taeke18 schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:11:
zoek eens de maximum voltages op want volgens mij ben je de cpu voltage wel aan het pushen..
hangt helemaal af van je temperatuur. Er is niet echt een max, je kan je voltage veel hoger maken met stikstofkoeling dan met stock koeling bijvoorbeeld.

edit: sorry voor de kick :X ik had het niet in de gaten.

[ Voor 7% gewijzigd door epic_gram op 01-12-2010 15:59 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1