domein eigenaar/hoster opzoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een vriend van me bezig om te achterhalen wat de hoster van het domein htech.nl is.
Deze website wordt nu gebruikt voor allerlei links, en een blog dat sinds 21 maart 2009 niet meer wordt ge-update.
Hoe kom ik achter de naam van de verhuurder, en eventueel looptijd v/h contract e.d.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je uberhaupt al gekeken in de whois-info van het SIDN: https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=htech

Is dus vrij duidelijk dat de hoster (of verhuurder als jij dat graag wilt) Webstekker is. De looptijd van het contract is (sinds de inperking van whois-info) niet meer openbaar toegankelijk.

Wat is precies de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier geen ervaring mee, en kon wel whois vinden maar niet voor nederlandse sites.
De bedoeling is dat dit domein gebruikt wordt door die vriend van me (web+email+reclame e.d.)
Ik probeer nu te achterhalen of het mogelijk is dit domein te kopen aangezien de gebruiker er al enige tijd geen gebruik van maakt.

Als ik het goed bergrijp kan ik dit domein bestellen bij Webstekker, maar er staat niets over termijnen dat dit beschikbaar komt, wel over pakketten activeren, kan ik dit zien als een reservering van dit domein, mocht het beschikbaar komen, voor 7.50 per jaar???

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen, vraag het die vriend? Je kan niet zomaar een domein kapen omdat je vindt dat jij er meer recht op hebt, zo werkt dat (gelukkig) niet.

[ Voor 62% gewijzigd door spone op 19-11-2010 00:35 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die vriend wil het domein gebruiken dat door een derde in gebruik is, maar het wordt niet actief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Je kan niks doen als de huidige eigenaar de rekening van Webstekker (hoster) gewoon elke keer betaalt. Hooguit vragen aan de huidige eigenaar of hij zijn domeinnaam wilt verkopen/aan jou geven. Webstekker is geen partij hierin.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 19-11-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://webstekker.com/vir...llen#domain-results-htech

Ik begrijp dit verhaal niet zo goed, Missschien dat jullie hier opheldering over kunnen geven?
Als het is wat ik denk dat het is, kun je een jaarlijks bedrag betalen, om dit domein te reserveren mocht het ooit vrijkomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is h-tech geen optie?

of een andere naam? vaak betaal je toch de hoofdprijs voor een bestaande naam terwijl met een streepje of iets in die trend veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:42:
http://webstekker.com/vir...llen#domain-results-htech

Ik begrijp dit verhaal niet zo goed, Missschien dat jullie hier opheldering over kunnen geven?
Als het is wat ik denk dat het is, kun je een jaarlijks bedrag betalen, om dit domein te reserveren mocht het ooit vrijkomen???
Je kan geen domeinnaam reserveren. Als het vrijkomt is het vrij en kan iedereen het registreren. Wie het eerst komt..
Er bestaan wel bedrijven die het proberen direct voor je te registreren, maar die geven geen garanties.
Mocht je het echt willen hebben, moet je contact opnemen met de huidige eigenaar (dus niet Webstekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

IEF

Why so serious?

Je kunt alle gegevens waar nodig in de WHOIS vinden.
Verder is het een kwestie van even contact opnemen om het correct te regelen.

Verder mis ik elke vorm van eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.