Toon posts:

Zoemen laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort zit ik hier met een vervelend probleem. Als mijn laptop in slaapstand zit en hij ontwaakt maakt hij een zoemend geluid en begint hij licht te vibreren... De vibratie komt van 1 van de ventilators denk ik.

Wanneer ik dan opnieuw opstart is het terug over. Het gebeurt enkel wanneer hij ontwaakt uit de slaapstand.
Ligt het probleem dan ergens softwarematig??

Mijn laptop: HPpavillion dv6000

Alvast bedankt

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-12 17:04
Klinkt als de CD drive voor mij. Mijn laptop zoemt ook altijd als er een CD in zit en als die zit te lezen.
Haal de CD (als die er in zit) er is uit.

Mijn suggestie, kan er verder niet veel mee.

Verwijderd

het trillen kan 3 oorzaken hebben:

dvd drive
fan
harde schijf

meer bewegende onderdelen zitten er namelijk niet in een laptop.

fan is makkelijk te controleren (even een kijkje nemen tussen het rooster), dvd ook, dan blijft de harde schijf over

Verwijderd

Topicstarter
Oei, idd
dat zou wel eens kunnen... Mijn cd drive gaat namelijk niet open.... Iemand een oplossing?

Er zit wel geen cd in

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 23:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:30:
Oei, idd
dat zou wel eens kunnen... Mijn cd drive gaat namelijk niet open.... Iemand een oplossing?
met een paperclip in het daarvoor bestemde gaatje prikken? :+

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus wel degelijk mijn cd-drive. Tijdens het opstarten wilt ie wel nog openen, vanaf hij opgestart is niet meer. Dan doet de cd-drive niets meer.

Als ik de cd-drive open laat staan heb ik het gezoem en die vibratie niet... Wat kan ik doen om mijn cd-drive terug inorde te krijgen? Of is hij volledig naar de zak?

Verwijderd

vast een ver<piep>te driver, probeer hem eens te verwijderen in apparaatbeheer (rechtsklik deze computer -> manage.. of beheren.., en vervolgens apparaten)
het desbetreffende apparaat is een CD/DVD ROM drive, bij mij een 'optiac DVDRWBD ... ATA device'

vervolgens opnieuw opstarten
Pagina: 1