[algemeen] 2 muizen aansluiten onder windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Is het mogelijk om 2 muizen aan te sluiten onder Windows en ze ook tegelijk te gebruiken, zodat je 2 muispijltjes hebt? Een of ander leuk programmaatje misschien?

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 10:01

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Naaah, twee muispointers, dat is mij nog nooit gelukt (ook niet geprobeerd trouwens). Twee muizen moet geen enkel probleem zijn (eentje op de PS/2, eentje serieel, of eentje USB & eentje PS/2). Ik heb het een tijdje gehad, een "gewone" en een draadloze tegelijkertijd (allebei Logitech, dus met de Mouseware was het _echt_ simpel) en dat deed het best goed.

De "gewone" voor het normale werk en de draadloze voor DVD/TV kijken, erg handig.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Yep 2 mousejes

1: via een ps2 splitter kan je 2 ps2 muisjes aansluiten (eigenlijk onzin dus)

2. 1 via usb aansluiten en 1 via ps2 ( ook dit is onzin )

Waarom 2 muizen, leve de command-prompt >:)

• Neman

Neman

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 14:01 schreef Frankdatank het volgende:
Yep 2 mousejes

Uhm, ik wil dus 2 muispijltjes zien he...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Volgens mij gaat 2 muispijltjes niet omdat in de shell maar 1 muis is ingebakken:?:?

• Neman

Neman

Topicstarter
Kan iemand dat bevestigen?

Verwijderd

Heb ik ook een bij de comp en een bij mijn bed (Draadloos)

Leve de Muis!!!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb onder Win95 wel eens twee muizen aangesloten gehad, op allebei de COM poorten... je stuurt dus met allebei de muizen de zelfde muispointer aan, en dat geeft wel een leuk effect als twee personen allebei een muis hebben ;)
Ik denk dat ik dat toen had gedaan om die vage 2 playermode van het goeie oude spel Settlers aan de praat proberen te krijgen... dan heb je twee muizen nodig, en gaat het splitscreen. Eigenlijk een best origineel concept, want ik heb het nooit ergens anders gezien... maar het was wel ontzettend lastig om twee muizen in DOS indertijd aan de gang te krijgen (is ooit EEN keer gelukt)

Succes :) , maar ik denk dat het niet mogelijk is helaas.

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 14:01 schreef Frankdatank het volgende:
Yep 2 mousejes

Kan ook 4 muizen :)

Splitter op je ps2
USB muis
COM muis :P :P

ff progje schrijven ervoor :z

Verwijderd

Zou tof zijn in fps games ....
1 muis op te aimen en een trackman om te moven en extra buttons te hebben, hhhmmmm ?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:28

Apache

amateur software devver

settlers2 ondersteunde 2 muizen, dus je kon splitscreen spelen, dat hebben we ongeloofelijk veel gedaan op de oude P90 :)
k'weet niet hoe ze het deden maar soms waren er probs allebei de muizen op 1 kant bvb maar het was wel heel leuk :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 13:45
Op woensdag 14 maart 2001 14:01 schreef Frankdatank het volgende:
Yep 2 mousejes

Waaar kun je die ps2 splitters kopen?
Ik heb nu een draadloze, maar die is niet altijd even optimaal tijdens spelltjes. Ik zou er wel een optische bij willen

Meteen een vraagje erbij dan maar, welke muis heeft het langste snoer?? Ik heb mijn bak onder mijn bureau staan en heb echt een behoorlijk snoer nodig.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
Op dinsdag 25 juni 2002 18:27 schreef omitz het volgende:

[..]

Waaar kun je die ps2 splitters kopen?
Ik heb nu een draadloze, maar die is niet altijd even optimaal tijdens spelltjes. Ik zou er wel een optische bij willen

Meteen een vraagje erbij dan maar, welke muis heeft het langste snoer?? Ik heb mijn bak onder mijn bureau staan en heb echt een behoorlijk snoer nodig.
Een PS2 splitter wil voglens mij neit werken, ik heb hier een PS2 splitter voor m'n alptop maar ik kan toch echt maar 1 muis werkend krijgen, de ene PS2 is voor m'n muis en de andere voor m'n toetsenbord, en als ik ze omwissel werken geen van beide, vergeet dat idee dus maar!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48
Gewoon 30 USB muizen :?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
Op dinsdag 25 juni 2002 18:30 schreef ddc het volgende:
Gewoon 30 USB muizen :?
Dit slaat dus nergens op, als je nu de draad leest voor je blaat, dan lees je dat dat neit is wat de starter wil, hij wil 2 muis CURSORS!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48
jjbstolk:
Dit slaat dus nergens op, als je nu de draad leest voor je blaat, dan lees je dat dat neit is wat de starter wil, hij wil 2 muis CURSORS!
Dat had ik wel gelezen, en daar is trouwens software voor als ik mij goed herinner, maar ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over PS2+com+usb etc.. :P

Verwijderd

Volgens mij is het instellen van daadwerkelijk 2 muizen met 2 pointers net zo moeilijk en onhandig als met 2 muizen tegerlijk werken

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 13:45
Op dinsdag 25 juni 2002 18:27 schreef omitz het volgende:

[..]

Iemand????
Zou graag willen weten hoe lang die snoeren (ongeveer) zijn...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 14:14
en ik zou graag willen weten wat het nut van 2 muis cursors is. De gemiddelde gebruiker heeft al moeite genoeg met 1 muis :D

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
en ik zou graag willen weten wat het nut van 2 muis cursors is. De gemiddelde gebruiker heeft al moeite genoeg met 1 muis :D
Zou tof zijn in fps games ....
1 muis op te aimen en een trackman om te moven en extra buttons te hebben, hhhmmmm ?
:)

Lijkt mij trouwens ook wel tof, ik zie mezelf als zitten: 2 muizen tegelijk bedienen >:)

• ET
  • Laatst online: 28-03 07:37

ET

De vraag is volgens mij inderdaad: Wat wil je er mee?

In windows zelf lijkt het me onmogelijk, maar misschien moet je ff een mailtje naar Microsoft sturen, en het vragen.

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Iemand????
Zou graag willen weten hoe lang die snoeren (ongeveer) zijn...
Max lengte van de muiskabel??? Er zijn ook verlengkabels

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 07:55
In windows kun je geen 2 mouse-pointers krijgen.

Je kunt wel 2 muizen laden en als een spel of prog dat ondersteund kun je ook 2 pointers krijgen want windows ziet het wel als 2 aparte muizen, mischien dat er wel een progje is wat je desktop vervangt en 2 mouse-pointers heeft, maar ik heb er nog nooit van gehoord.

• supermidget
  • Niet online
ik heb 4 usb poorten, 2 com poorten en natuurlijk een ps2 gat. dus ik kan (krrrr) 8 muizen tegelijk aansluiten ??? >:)

ik laat me maar weer muteren naar octopus.. :P

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
ik zou zeggen schrijf er een progje voor in linux, volgens mij geeft die er geen probz mee. linux is btw veel beter geschikt voor dit soort dingen :)

• ET
  • Laatst online: 28-03 07:37

ET

Op donderdag 27 juni 2002 23:36 schreef supermidget het volgende:
ik heb 4 usb poorten, 2 com poorten en natuurlijk een ps2 gat. dus ik kan (krrrr) 8 muizen tegelijk aansluiten ??? >:)

ik laat me maar weer muteren naar octopus.. :P
4 + 2 + 1 = 8 :? , je rekenkunsten ontgaan me een beetje.
Tenzij je natuurlijk een USB-hub er tussen pleurt, dan kun je er flink wat op aan sluiten (USB is toch 127 devices?).

Op mijn laptop heb ik zo'n touchpad, en kan ik tegelijkertijd een PS/2 muis aansluiten, maar ik heb nog nooit twee mousepointers gezien. Zou natuurlijk wel cool zijn, dan kun je met twee personen tegelijkertijd achter een computer werken.

• supermidget
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 09:57 schreef ET het volgende:

[..]

4 + 2 + 1 = 8 :? , je rekenkunsten ontgaan me een beetje.
met nog zo'n ps2 splittertje waar ze het over hebben steeds...
Pagina: 1