Het awesome keyboardmodtopic (*3 keer woordwaarde) |
![]() |
Het wat? |
[list] Dit topic is gewijd aan de modificaties van onze welgeliefde ramplank. Hoewel de meeste mensen het niet zo snel als een veranderbaar item zullen beschouwen, zul je al vlug merken dat het aanpassen van een keyboard niet zomaar wil als je er echt mee aan de slag gaat. De verf moet slijtvast zijn, je moet een manier zien te vinden om de belettering aan te brengen, de kabels zijn wellicht niet de gewenste kleur en zo zijn er nog een hoop meer problemen te vinden die vrij specifiek voor een keyboard gelden. Daarom presenteer ik u met trots: het awesome keyboardmodtopic! Wat is de bedoeling: • Het uitwisselen van technieken en weetjes. • Constructief met elkaar meedenken en nieuwe dingen proberen • Het tonen van mods in progress (this thread is worthless without pics!) • Zorgen dat je plaatjes niet te groot zijn (in ieder geval niet breder dan 600 pixels) • Respect tonen voor elkaars werk: iedereen heeft zijn eigen niveau, iedereen doet het op zijn eigen manier. Als iets je niet bevalt, zeg je maar beter niets de ![]() Wat is niet de bedoeling: • Slowchat die maar voor één of twee mensen interessant is • Gezeur Dus heb je tips, trucs, suggesties hoe het wél moet of ervaringen hoe het níet moet, schroom niet en deel het met de wereld! |
Ga, mijn bezige bijtjes, vlieg de wijde wereld in! |
Laat ik dan maar zelf aftrappen. Ik ben al enige tijd aan het rommelen met een hele nieuwe setup. De hardware van de kast en veel van wat daar in moet komen heb ik al of ik heb in ieder geval besloten wat er mee moet, maar toen bedacht ik me dat er ook maar eens een nieuw toetsenbord moest komen, aangezien dat nu een wiebelig gevalletje van 7 euro is.
Mijn oog is gevallen op het aluminium wired keyboard van Apple. Hoewel de overige hardware van Apple best mooi is maar niet helemaal mijn ding, vind ik dit keyboard wel echt een fraai ding. Voelt goed, typt volgens mij goed en ziet er ook nog eens goed uit.

Echter, ik heb er één groot probleem mee: het is erg wit. Wat mij betreft moet alles dat wit is zwart worden. Daar lijkt als je zo op internet rondzoekt veel animo voor te zijn (liefst met backlight en alles erbij), maar niemand lijkt ook daadwerkelijk een oplossing te hebben. Ik ben wel de suggestie tegengekomen om e.e.a. te wisselen met MacBook toetsen, maar dat schijnt niet te werken. Dat betekent misschien dat ik zelf aan de bak moet.
Dan loop je gelijk tegen een paar problemen aan: hoe ga je de belettering aanbrengen zonder dat 'ie gelijk weer afslijt en hoe kleur je de witte delen op een slijtvaste manier zwart?
Wat betreft de toetsen ben ik op een eerste, voorlopige oplossing gestuit: stickers die bedoeld zijn om op je keyboard te plakken op Amazon.com.

Echter, de commentaren zijn zeer wisselend wat betreft de duurzaamheid. Daarom weet ik niet of het een goed idee is, maar ik denk dat ik sowieso maar een paar stickervelletjes ga bestellen om eens te kijken hoe of wat.
Tot die tijd leek het mij goed om eens uit te zoeken hoe je zo'n toetsenbord eigenlijk openmaakt. Dat blijkt bijzonder lastig te zijn, getuige het plaatje in de TS. Het keyboard is daar blijkbaar niet voor bedoeld. Momenteel zoek ik dus naar de beste methode om de verschillende delen los te krijgen, zonder dat het allemaal in tranen eindigt en met kapotte, dure hardware.
Ik ga eerst maar eens zo'n bordje regelen. Heeft iemand ondertussen tips of suggesties?
Mijn oog is gevallen op het aluminium wired keyboard van Apple. Hoewel de overige hardware van Apple best mooi is maar niet helemaal mijn ding, vind ik dit keyboard wel echt een fraai ding. Voelt goed, typt volgens mij goed en ziet er ook nog eens goed uit.

Echter, ik heb er één groot probleem mee: het is erg wit. Wat mij betreft moet alles dat wit is zwart worden. Daar lijkt als je zo op internet rondzoekt veel animo voor te zijn (liefst met backlight en alles erbij), maar niemand lijkt ook daadwerkelijk een oplossing te hebben. Ik ben wel de suggestie tegengekomen om e.e.a. te wisselen met MacBook toetsen, maar dat schijnt niet te werken. Dat betekent misschien dat ik zelf aan de bak moet.
Dan loop je gelijk tegen een paar problemen aan: hoe ga je de belettering aanbrengen zonder dat 'ie gelijk weer afslijt en hoe kleur je de witte delen op een slijtvaste manier zwart?
Wat betreft de toetsen ben ik op een eerste, voorlopige oplossing gestuit: stickers die bedoeld zijn om op je keyboard te plakken op Amazon.com.

Echter, de commentaren zijn zeer wisselend wat betreft de duurzaamheid. Daarom weet ik niet of het een goed idee is, maar ik denk dat ik sowieso maar een paar stickervelletjes ga bestellen om eens te kijken hoe of wat.
Tot die tijd leek het mij goed om eens uit te zoeken hoe je zo'n toetsenbord eigenlijk openmaakt. Dat blijkt bijzonder lastig te zijn, getuige het plaatje in de TS. Het keyboard is daar blijkbaar niet voor bedoeld. Momenteel zoek ik dus naar de beste methode om de verschillende delen los te krijgen, zonder dat het allemaal in tranen eindigt en met kapotte, dure hardware.
Ik ga eerst maar eens zo'n bordje regelen. Heeft iemand ondertussen tips of suggesties?
Leuk idee, zit er al een tijdje aan te denken om mijn huidige tobo lichtt e modden, want standaard is saai 
Hoe je een Apple keyboard openmaakt: niet makkelijk.
De bovenste en onderste helft zitten op elkaar gelijmd, dus lijkt het mij het makkelijkst als je de lijm los kan weten te laten, probleem is dan dat je nog met electronica er in zit. Misschien proberen een dun mesje tussen de helften te wrikken en dan wat lijmoplosser er tussen proberen te doen?
De bovenste en onderste helft zitten op elkaar gelijmd, dus lijkt het mij het makkelijkst als je de lijm los kan weten te laten, probleem is dan dat je nog met electronica er in zit. Misschien proberen een dun mesje tussen de helften te wrikken en dan wat lijmoplosser er tussen proberen te doen?
Ik heb wel een mockup opgeduikeld die aardig in de richting komt van wat het moet worden. Alleen het witte snoertje staat me niet aan en ook de trackpad hoeft uiteraard niet aanwezig te zijn.

Klaar
Ik ga maar eens even speuren naar andere mensen die zo'n bordje open hebben getrokken. Dat moet toch prima te vinden zijn, zou ik zo denken.

Klaar
Ik ga maar eens even speuren naar andere mensen die zo'n bordje open hebben getrokken. Dat moet toch prima te vinden zijn, zou ik zo denken.
Heb je er wel eens eentje open gemaakt dan?altaria1993 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:52:
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-11-2010 23:02 ]
Hierbij toch nog even mijn bijdrage dan:
Ongeveer twee jaar geleden heb ik samen met een vriend onze g15's gemod met een soort carbon fiber vinyl en een groene/rode ledmod. Ik heb er niet meer echt veel foto's van, maar dit is het resultaat:

(de rotzooi)

slechte foto van de ledverlichting...Ziet er in het echt natuurlijk beter uit.
Het is een aardig karweitje, maar zeker de moeite waard. Het vervangen van de leds best makkelijk, maar die vinyl folie is echt een heel karwei om precies te doen.
Ik ben binnenkort van plan de smd leds van mijn g15 v2 te vervangen
Ongeveer twee jaar geleden heb ik samen met een vriend onze g15's gemod met een soort carbon fiber vinyl en een groene/rode ledmod. Ik heb er niet meer echt veel foto's van, maar dit is het resultaat:
(de rotzooi)
slechte foto van de ledverlichting...Ziet er in het echt natuurlijk beter uit.
Het is een aardig karweitje, maar zeker de moeite waard. Het vervangen van de leds best makkelijk, maar die vinyl folie is echt een heel karwei om precies te doen.
Vraagjez:
Een vraagje, waar heb je die vinylsticker vandaan? ik heb ooit wel een idee gehad met dat spul, misschien maar eens inslaan voor als ik weer eens wat bedenk. Verder vind ik het erg netjes gedaan, het enige wat ik jammer vind is dat enorme transparante (?) stuk bij het groente toetsenbord, juist omdat het allemaal zo strak is uitgevoerd steekt het nogal af.
Die trackpad er in zou ook wel een leuk idee zijn, alleen jammer dat je dan de numpad mist..
Een vraagje, waar heb je die vinylsticker vandaan? ik heb ooit wel een idee gehad met dat spul, misschien maar eens inslaan voor als ik weer eens wat bedenk. Verder vind ik het erg netjes gedaan, het enige wat ik jammer vind is dat enorme transparante (?) stuk bij het groente toetsenbord, juist omdat het allemaal zo strak is uitgevoerd steekt het nogal af.
Ja, met veel geweld, en een mes om er tussen te priegelenHeb je er wel eens eentje open gemaakt dan?
Die trackpad er in zou ook wel een leuk idee zijn, alleen jammer dat je dan de numpad mist..
Eey, dat groene stuk is een foto van tijdens het bouwen. Toen zat de zwarte rand er nog niet op. Dat groene stuk verlicht eigenlijk de vier knoppen naast het 'scroll wiel'. Zal binnenkort wel een foto maken.
Ik weet zo direct even niet meer waar ik dit vinyl heb gehaald. Ik heb nog wel een groot stuk over, dus als je het nodig hebt kun je wel even een dm sturen.
edit:
Ik heb dit gekocht bij kleurmijninterieur.nl
LINK
Ik weet zo direct even niet meer waar ik dit vinyl heb gehaald. Ik heb nog wel een groot stuk over, dus als je het nodig hebt kun je wel even een dm sturen.
edit:
Ik heb dit gekocht bij kleurmijninterieur.nl
LINK
[ Voor 18% gewijzigd door zynex op 18-11-2010 23:40 ]
Hehe, de SMD leds in de G15 V2 zijn wel een gedoe om te vervangen. Ik heb er blauwe leds in gestoken omdat ik dat rustig vind ogen. Een tip die je veel gezeur kan voorkomen is om de printplaten goed schoon te maken en om de SMDs er plat op te duwen voordat je ze vast soldeert, anders kun je problemen krijgen om het geheel weer in elkaar te schroeven.vraagjez schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:21:
G15 mod
Zoals je op het plaatje hieronder kan zien (de thumbnail linkt naar de full size shot) zitten de ledjes onderin niet goed. De n en m en alles daarboven worden net wat minder goed verlicht omdat de SMDs niet plat lagen toen ze vastgezet werden.

Hier ook nog een apple kloon keyboard, misschien handig om op te oefenen? 
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51067
Wait wut? Ik ga toch niet bijna net zoveel aan een fake toetsenbord uitgeven dat waarschijnlijk heel anders in elkaar zit?_ferry_ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:35:
Hier ook nog een apple kloon keyboard, misschien handig om op te oefenen?
Trouwens, jij had het over tweecomponentenlak. Kan je daar nog iets over vertellen, want dat kan best interessant zijn.
Waarschijnlijk? Dit is gewoon een cheap-*ss plastic fisher price ding, alleen zonder cheap-*ss prijsAnoniem: 172410 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:56:
Wait wut? Ik ga toch niet bijna net zoveel aan een fake toetsenbord uitgeven dat waarschijnlijk heel anders in elkaar zit?
Nickname does not reflect reality
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44379Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:56:
[...]
Wait wut? Ik ga toch niet bijna net zoveel aan een fake toetsenbord uitgeven dat waarschijnlijk heel anders in elkaar zit?
Goedkoper.
Deze lijkt ook aardig op je eindresultaat:
pricewatch: Trust Isla
Dat ding is maar €15,-Kwobra schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:53:
[...]
Deze lijkt ook aardig op je eindresultaat:
pricewatch: Trust Isla
Hoewel je het dan geen reden meer hebt om leuk te gaan modden is het misschien handiger om dat ding te kopen. Bespaart je weer wat geld, en word denk ik nog netter ook.
Bedankt voor het meedenken, maar jullie begrijpen natuurlijk dat een plastic Trust gevalletje niet hetzelfde is als een customized aluminium toetsenbordboazkl0p schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 08:44:
Dat ding is maar €15,-
Hoewel je het dan geen reden meer hebt om leuk te gaan modden is het misschien handiger om dat ding te kopen. Bespaart je weer wat geld, en word denk ik nog netter ook.
Ik ga nu toch echt voor een beetje kwaliteit en dat straalt toch niet echt van die trust af, ben ik bang.
Omdat Camacha 100 jaar achterloopt en nu eindelijk eens Portal aan het spelen is, een leuke keyboardmod. Ik vind dat wit eigenlijk ook wel erg goed staan zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-11-2010 09:29 ]
Ik kom net iets tegen dat vinyl dye (vinyl kleurstof/verf) heet en bedoeld zou zijn voor het kleuren van plastics. In plaats van op je werkstuk te plakken trekt het er echt in. Vies chemisch dus, maar mijn ervaring leert dat dat juist meestal de beste oplossingen zijn.
Dat klinkt wel razendinteressant voor dit project, want dat is natuurlijk precies wat we willen om een en ander duurzaam te maken. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ga dit eens even verder uitzoeken, want dit zou het leven *zo* veel makkelijker maken
Dat klinkt wel razendinteressant voor dit project, want dat is natuurlijk precies wat we willen om een en ander duurzaam te maken. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ga dit eens even verder uitzoeken, want dit zou het leven *zo* veel makkelijker maken

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-11-2010 09:47 ]
Anoniem: 288633
idd, er is iemand met een macbook op het macrumors forum die zo de helft van zijn toetsen oranje heeft gemaakt, en de andere helft zwarte genomen. hij had wel 7 reserve toetsenborden voor macbook. (ebay).
natuurlijk kan je dan ook niet naar zwart verkleuren want je letters zijn dan ook gewoon zwart.
maar ik vind het resultaat toch niet echt geslaagd. ik ben zelf ook al een tijdje over hetzelfde aan het denken en opzoeken. Ben zelf videomonteur en t'is voor dat soort functies dat die keyboardcovers ontstaan zijn. je hebt er voor allerhande softwarepaketten met dan een symbooltje bij voor de shortcuts.
er zijn enkele grote spelers in die markt zoals keyboardcover, logic en iSkin.
Deze hebben ondertussen ook gewoon zwarte of gekleurde covers zonder symbooltjes.
natuurlijk is een keyboard met zwarte toetsen mooier, fijner werken, .. maar het blijkt zowat onmogelijk om het zelf te modden naar iets wat echt mooier is dan standaard.
als het dan nog voor op een windowscomputer is dan lijkt mij dat dealextreme toetsenbord ook interessant, ik ging het ook voorstellen, en er is ook een wireless variant. plus daar hangen de toetsen vast zoals op een laptop dus eenvoudiger los of vast te maken. en minder erg als je het ver*****
natuurlijk kan je dan ook niet naar zwart verkleuren want je letters zijn dan ook gewoon zwart.
maar ik vind het resultaat toch niet echt geslaagd. ik ben zelf ook al een tijdje over hetzelfde aan het denken en opzoeken. Ben zelf videomonteur en t'is voor dat soort functies dat die keyboardcovers ontstaan zijn. je hebt er voor allerhande softwarepaketten met dan een symbooltje bij voor de shortcuts.
Deze hebben ondertussen ook gewoon zwarte of gekleurde covers zonder symbooltjes.
natuurlijk is een keyboard met zwarte toetsen mooier, fijner werken, .. maar het blijkt zowat onmogelijk om het zelf te modden naar iets wat echt mooier is dan standaard.
als het dan nog voor op een windowscomputer is dan lijkt mij dat dealextreme toetsenbord ook interessant, ik ging het ook voorstellen, en er is ook een wireless variant. plus daar hangen de toetsen vast zoals op een laptop dus eenvoudiger los of vast te maken. en minder erg als je het ver*****
Heb je een linkje misschien?Anoniem: 288633 schreef op zondag 21 november 2010 @ 09:20:
idd, er is iemand met een macbook op het macrumors forum die zo de helft van zijn toetsen oranje heeft gemaakt, en de andere helft zwarte genomen. hij had wel 7 reserve toetsenborden voor macbook. (ebay).
Ik moet zeggen dat de resultaten die ik gevonden heb er helemaal niet verkeerd uitzien eigenlijk. Als ik naar een plaatje zoals dit kijk zijn de kleuren gewoon prima in orde. Covers e.d. zijn natuurlijk aardig oplossingen, maar niet van de catagorie die ik zoek. Dan kies ik liever gewoon een ander toetsenbord (niet per se Mac look-a-like) uit dat wél kant en klaar aan mijn visuele eisen voldoet.maar ik vind het resultaat toch niet echt geslaagd. ik ben zelf ook al een tijdje over hetzelfde aan het denken en opzoeken. Ben zelf videomonteur en t'is voor dat soort functies dat die keyboardcovers ontstaan zijn. je hebt er voor allerhande softwarepaketten met dan een symbooltje bij voor de shortcuts.
In dit plaatje vind ik de kleuren eigenlijk best erg mooi. Of het geheel naar mijn smaak is is een tweede, maar de afwerking ziet er op de foto goed uit.

Ik wil een kwalitatieve build doen, dus DealExtreme = niet interessant. Zoals gezegd koop ik dan liever een kwalitatief ander toetsenbord, maar aanklooien met Chinese plastic prulbordjes is duidelijk niet de bedoeling.als het dan nog voor op een windowscomputer is dan lijkt mij dat dealextreme toetsenbord ook interessant, ik ging het ook voorstellen, en er is ook een wireless variant. plus daar hangen de toetsen vast zoals op een laptop dus eenvoudiger los of vast te maken. en minder erg als je het ver*****
De toetsen van een Macbord zijn met beleid in ieder geval prima los te krijgen, dat heb ik inmiddels wel kunnen bevestigen
Is gewoon spuiten geen mogelijkheid? Ik heb in het verleden mijn apple wireless keyboard zwart/grijs gespoten. Wel even voorzichtig de toetsen goed eraf klikken en ontvetten, maar daarna zou je het perfect kunnen spuiten. Opdrukken zijn zo over-rated
Gewoon spuiten is een mogelijkheid, inderdaad. Echter hoor ik geluiden dat dat maar voor een bepaalde periode goed gaat en je daarna toch door die lak heen slijt. Daarom vind ik die vinyl dye zo interessant, omdat dat meer met het plastic lijkt te doen.k5052 schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:34:
Is gewoon spuiten geen mogelijkheid? Ik heb in het verleden mijn apple wireless keyboard zwart/grijs gespoten. Wel even voorzichtig de toetsen goed eraf klikken en ontvetten, maar daarna zou je het perfect kunnen spuiten. Opdrukken zijn zo over-rated
De print ben ik nog niet uit. Op zich is Das Keyboard style ook wel gaaf, maar het zou leuk zijn om beide opties te hebben
Zat gister ook te bedenken dat ik op zich wel graag een blauwe LED zou willen hebben in plaats van een groene, gezien de rest (tablet, televisie, stereo) ook allemaal blauw is. Van wat ik gezien heb moet dat wel kunnen, maar daarvoor moet ik eerst maar eens een bordje regelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-11-2010 10:44 ]
langer was wel begonnen aan het verwisselen van de toetsen, alleen heeft ie het volgens mij nooit afgemaakt.
Oh, nog even over die 2k lak, dat is dus blanke lak welke gebruikt wordt voor auto's etc. Kan meestal zo over de standaard verf uit een spuitbus, en is lekker sterk zoals je wel begrijpt. Punt is wel de spuit+compressor+vrij prijzige lak die je ervoor nodig hebt. Of je laat het doen bij een autoschadebedrijf, voor hun 5min. werk als ze het bij een ander klusje meenemen.
Anoniem: 288633
2 component lak is wel belangrijk dat er een goede grondlaag aangebracht wordt, en die heeft al een redelijke dikte, en dan nog de echte lak is volgens mij toch te dik voor iets dat zo fijn moet zijn. zeker als je er dan nog stickers en/of blanke lak op wilt hebben.
dit heeft ook wel iets, ook buiten het regenboog gedoe om, de stickers lijken zo echt van boven gezien.

en hier vind je die oranje macbook

http://forums.macrumors.c...read.php?t=502086&page=11
als je zo een gekleurd toetsenbord leuk vind is dit misschien ook wel wat.
http://www.etsy.com/listi...r-macbook?ref=cat2_list_8
ook hier samen met nog 7 andere designs terug te vinden.
dit heeft ook wel iets, ook buiten het regenboog gedoe om, de stickers lijken zo echt van boven gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 288633 op 23-11-2010 00:14 ]
Ik heb wel een ideetje om je letter probleem op te lossen.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:46:
Het keyboard is al wit, als je nu eerst die stickertjes plakt en vervolgens je keyboard zwart maakt dan hoef je daarna alleen maar die stickertjes te verwijderen, dan heb je de witte onderlaag weer terug in beeld in hoef je ook niet bang te zijn dat de stickertjes eraf slijten.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
De stickers zijn wat groter dan de letter zelf, dat wordt dus waarschijnlijk erg lelijk,
Jammer dat apple de toetsen niet ook van aluminium heeft gemaakt, dan had je ze kunnen anodiseren, dat zou volgens mij ideaal zijn
Als je de toetsen in een bad met zwarte inkt in combinatie met wat oplosmiddel (benzine oid) laat weken zou de kleur dan misschien in het kunstof trekken?
Jammer dat apple de toetsen niet ook van aluminium heeft gemaakt, dan had je ze kunnen anodiseren, dat zou volgens mij ideaal zijn
Als je de toetsen in een bad met zwarte inkt in combinatie met wat oplosmiddel (benzine oid) laat weken zou de kleur dan misschien in het kunstof trekken?
Anoniem: 384731
Hoe kun je met die laatste fijn werkenAnoniem: 288633 schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:54:
2 component lak is wel belangrijk dat er een goede grondlaag aangebracht wordt, en die heeft al een redelijke dikte, en dan nog de echte lak is volgens mij toch te dik voor iets dat zo fijn moet zijn. zeker als je er dan nog stickers en/of blanke lak op wilt hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zal eens kijken of ik nog ergens foto's heb van m'n cowboard
Zo, ondanks dat ik het echt veel te druk heb met andere zaken heb ik toch even zitten frutten. De toetsen komen er, met beleid, geduld en een beetje kennis, vrij makkelijk af en willen dan ook gewoon weer terug. Ik heb wel iets anders gespot dat ook gemod moet worden: de kabel moet niet alleen zwart worden, hij moet ook aanzienlijk langer worden, want die 50 cm is natuurlijk veel te weinig. Volgens mij is dat wel netjes te doen, maar het feit dat je 'm niet van binnen lost kunst maken maakt het er niet veel makkelijker op.
Ik heb wel ontdekt dat de voetjes niet helemaal voldoen zoals het ding uit de fabriek komt: er lijkt altijd wel een deel van het bord de tafel te raken (naast de voetjes). Gaan we misschien ook nog maar wat aan doen. Ik begin wel langzaamaan het idee te krijgen dat demontage echt een no-go is, op de toetsen na. Dat compliceert één en anders wel een beetje, maar omdat er een beetje een kier zit tussen de witte onderkant en het aluminium deel denk ik dat daar nog wel wat mee te doen valt qua spuiten o.i.d.
Als je iets goed wil doen, is tweecomponenten eigenlijk altijd een stuk beter. Ik neem aan dat het dan altijd glanzend wordt? Of heb je dat spul ook in mat?
Ik denk alleen dat dat ook een probleem wordt omdat je het sowieso lastig netjes krijgt, maar ook omdat er al letters op de toetsen staan die je er dan doorheen ziet piepen.
Ik heb wel ontdekt dat de voetjes niet helemaal voldoen zoals het ding uit de fabriek komt: er lijkt altijd wel een deel van het bord de tafel te raken (naast de voetjes). Gaan we misschien ook nog maar wat aan doen. Ik begin wel langzaamaan het idee te krijgen dat demontage echt een no-go is, op de toetsen na. Dat compliceert één en anders wel een beetje, maar omdat er een beetje een kier zit tussen de witte onderkant en het aluminium deel denk ik dat daar nog wel wat mee te doen valt qua spuiten o.i.d.
Tweecomponentenmeuk rocks_ferry_ schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:34:
Oh, nog even over die 2k lak, dat is dus blanke lak welke gebruikt wordt voor auto's etc. Kan meestal zo over de standaard verf uit een spuitbus, en is lekker sterk zoals je wel begrijpt. Punt is wel de spuit+compressor+vrij prijzige lak die je ervoor nodig hebt. Of je laat het doen bij een autoschadebedrijf, voor hun 5min. werk als ze het bij een ander klusje meenemen.

Wat bedoel je precies? Rondom de toetsen zit vrij veel marge, dan gaan een paar laklaagjes het verschil volgens mij niet maken. Of bedoel je niet dat ze gaan klemmen?Anoniem: 288633 schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:54:
Hee, interessant linkje. Hoewel de methode niet helemaal is wat ik zou zoeken, is het wel interessant om te lezenen hier vind je die oranje macbook
[afbeelding]

Bedankt voor het meedenkenFranko P. schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:45:
Ik heb wel een ideetje om je letter probleem op te lossen.
Het keyboard is al wit, als je nu eerst die stickertjes plakt en vervolgens je keyboard zwart maakt dan hoef je daarna alleen maar die stickertjes te verwijderen, dan heb je de witte onderlaag weer terug in beeld in hoef je ook niet bang te zijn dat de stickertjes eraf slijten.
Zoiets doet die vinyl dye dus naar verluid, iets dergelijks is inderdaad het interessantst omdat het dan gelijk een stuk duurzamer is.primusz schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:55:
Doordat er misschien in het echt geen relief in zit maar alleen een schaduwAnoniem: 384731 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:24:
[...]
Hoe kun je met die laatste fijn werken
Signature
Al een idee hoe moeilijk de LEDs te vervangen zijn? ik ben ook van plan om mijn G15 V2 te voorzien van rode LEDs. heb hier ook nog een tweede G15 V2(werkt niet 100%) liggen dus kan daarop testen.vraagjez schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:21:
Hierbij toch nog even mijn bijdrage dan:
Maar wil dan ook kijken naar het display, om dat rood te maken. iemand die hier ervaring in heeft?
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Lastig maar te doen, het zijn een paar rijtjes smd led's die je moet vervangen dan.Sandertje03 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:18:
[...]
Al een idee hoe moeilijk de LEDs te vervangen zijn? ik ben ook van plan om mijn G15 V2 te voorzien van rode LEDs. heb hier ook nog een tweede G15 V2(werkt niet 100%) liggen dus kan daarop testen.
Maar wil dan ook kijken naar het display, om dat rood te maken. iemand die hier ervaring in heeft?
Signature
Ik zit er aan te denken een basic toetsenbord te kopen en deze te gaan verven volgens de layout van Sony Vegas, dat is handig met editten. Is het mogelijk de toetsen te verven zonder dat de letters verdwijnen?
Als je zwarte letters hebt, lichte toetsen, geen al te donkere kleuren gebruikt én die dye gebruikt is het wellicht mogelijk, maar echt weten doe ik het (nog) niet.MPeek schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:26:
Ik zit er aan te denken een basic toetsenbord te kopen en deze te gaan verven volgens de layout van Sony Vegas, dat is handig met editten. Is het mogelijk de toetsen te verven zonder dat de letters verdwijnen?
Anoniem: 312055
Heeft er iemand ervaring met ledjes in een laptop toetsenbord modden? Ik heb gezocht op het internet naar soortgelijke mods maar ik kan niet echt iets vinden..
Wat ik gemod heb aan de G11 van Logitech: ik gebruik de macro toetsen van dat ding niet, dus op een dag bedacht ik mij m'n toetsenbord eens schoon te maken na 3 jaar. En toen dus per ongeluk de verbinding van de macro toetsen van de print plaat getrokken.
Nu gebruik ik die toch niet, maar vind het toch fijn dat alles aan mijn dure toetsenbord gewoon werkt. Dus mocht er nog een knutselsmurf zijn die een volledig werkende printplaat van een G11 heeft liggen. Graag
Nu gebruik ik die toch niet, maar vind het toch fijn dat alles aan mijn dure toetsenbord gewoon werkt. Dus mocht er nog een knutselsmurf zijn die een volledig werkende printplaat van een G11 heeft liggen. Graag
Anoniem: 224406
Oplosmiddelen gaan niet helpen.[b][message=35083964,noline]Als je de toetsen in een bad met zwarte inkt in combinatie met wat oplosmiddel (benzine oid) laat weken zou de kleur dan misschien in het kunstof trekken?
Kunststof vooraf behandelen met speciale primer. Wat ook kan heet 'vlammen' kunststof oppervlak snel door een vlammetje halen en dan direct bedrukken. De porien gaan dan wat meer openstaan waardoor de inkt/ verf beter kan hechten (oppervlakte spanning oid). PP is nagenoeg onmogelijk te behandelen.
Met zulke toetsen is het probleem heel snel opgelost:
YouTube: Art Lebedev Optimus Maximus CES 2008 review hands on
Aangezien ik 2 g15 v2 heb, durf ik het nu wel aan. mijn oude (defecte) G15 ligt nu uit elkaar, morgen naar de elektroboer om LEDS te halen, hoop dat hij ze heeft.vraagjez schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:21:
...
Ik merk nu dat er 2 soorten LEDs in zitten, een rij SMD (10 stuks) voor het toetsenbord, en dan nog 4 bovenin voor display en multimedia buttons. 2 zijn voor display, 1 voor linkerkeys, 1 voor rechterkeys.
wil alles leds rood maken, RGB is ook leuk, maar zijn de printen niet op gemaakt, moet ik teveel bekabeling bijmaken + extra kosten van de LEDs.
zal wat pics maken en morgen online gooien.
misschien dat ik deze mod dan ook toepas op mijn Harmony 555 (ook orange verlichting)
@ gekke Gerrit, Netjes gedaan door het wit te maken. dit vondt ik op Google.
[ Voor 25% gewijzigd door Sandertje03 op 02-12-2010 21:51 ]
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Pagina: 1