Beste Tweakers,
Ik zit sinds gister avond met een probleem met mijn huidige pc'tje.
Namelijk het volgende:
Gisteravond ging zoals elke avond de pc aan, niks bijzonders, maar toen ik Call of duty BO aan de gang probeerde te krijgen, merkte ik op dat mijn systeem harder brgon te koelen.
Even cpu-z gestart en idd de pc liep inderdaad op vol vermogen, even nog hard ware monitor checken, en wat bleek nu, hij detecteerde maar 1 core, namelijk alleen core 0. Nieuwschierig als ik ben , heb ik even prime 95 gestart, Pime gaaft aan dat die maar 1 core kan rummen, dus pime detecteerd ook maar 1core.
Uiteindeijk maar gaan gamen maar merkte meteen op dat alles lagged als de nete, alles stotterde, starte traag op.
Even te noemen dat alles daarvoor perfect draaide zonder problemen.
Game afgesloten en maar is op onderzoek uit gegaan om het probleem te vinden.
Dingen die ik geprobeerd heb :
* Bios instelling nagekeken maar alles staat nog op default , zoals het ook voorheen ingesteld stond
* Pc opnieuw opgestart, nieuwste drivers voor videokaart, geen resultaat
* C-mos gecleard, battery 10 min eraf en pc half uur van alle stroom afgehaald, geen resultaat.
* Systeem instellingen nagekeken of er programma's draaien die veel cpu vreten, niks bijzonders
Eigenlijk zou ik van jullie nog tips of triks willen hoe ik verder mijn systeem weer vlekkenloos draaiende kan krijgen.
Specs:
Amd phenom 2 955 BE
Asus m3a76-cm
Corsair dominator 2x2 2x1 6gb 1066
Asus 5850 voltage tweak edition
Corsair H50 push pull
NZXT Rouge
6x enermax polish red 120 mm fan
Alvast bedankt voor jullie imput
Ik zit sinds gister avond met een probleem met mijn huidige pc'tje.
Namelijk het volgende:
Gisteravond ging zoals elke avond de pc aan, niks bijzonders, maar toen ik Call of duty BO aan de gang probeerde te krijgen, merkte ik op dat mijn systeem harder brgon te koelen.
Even cpu-z gestart en idd de pc liep inderdaad op vol vermogen, even nog hard ware monitor checken, en wat bleek nu, hij detecteerde maar 1 core, namelijk alleen core 0. Nieuwschierig als ik ben , heb ik even prime 95 gestart, Pime gaaft aan dat die maar 1 core kan rummen, dus pime detecteerd ook maar 1core.
Uiteindeijk maar gaan gamen maar merkte meteen op dat alles lagged als de nete, alles stotterde, starte traag op.
Even te noemen dat alles daarvoor perfect draaide zonder problemen.
Game afgesloten en maar is op onderzoek uit gegaan om het probleem te vinden.
Dingen die ik geprobeerd heb :
* Bios instelling nagekeken maar alles staat nog op default , zoals het ook voorheen ingesteld stond
* Pc opnieuw opgestart, nieuwste drivers voor videokaart, geen resultaat
* C-mos gecleard, battery 10 min eraf en pc half uur van alle stroom afgehaald, geen resultaat.
* Systeem instellingen nagekeken of er programma's draaien die veel cpu vreten, niks bijzonders
Eigenlijk zou ik van jullie nog tips of triks willen hoe ik verder mijn systeem weer vlekkenloos draaiende kan krijgen.
Specs:
Amd phenom 2 955 BE
Asus m3a76-cm
Corsair dominator 2x2 2x1 6gb 1066
Asus 5850 voltage tweak edition
Corsair H50 push pull
NZXT Rouge
6x enermax polish red 120 mm fan
Alvast bedankt voor jullie imput
win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████