• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit sinds gister avond met een probleem met mijn huidige pc'tje.
Namelijk het volgende:

Gisteravond ging zoals elke avond de pc aan, niks bijzonders, maar toen ik Call of duty BO aan de gang probeerde te krijgen, merkte ik op dat mijn systeem harder brgon te koelen.
Even cpu-z gestart en idd de pc liep inderdaad op vol vermogen, even nog hard ware monitor checken, en wat bleek nu, hij detecteerde maar 1 core, namelijk alleen core 0. Nieuwschierig als ik ben , heb ik even prime 95 gestart, Pime gaaft aan dat die maar 1 core kan rummen, dus pime detecteerd ook maar 1core.

Uiteindeijk maar gaan gamen maar merkte meteen op dat alles lagged als de nete, alles stotterde, starte traag op.
Even te noemen dat alles daarvoor perfect draaide zonder problemen.

Game afgesloten en maar is op onderzoek uit gegaan om het probleem te vinden.

Dingen die ik geprobeerd heb :

* Bios instelling nagekeken maar alles staat nog op default , zoals het ook voorheen ingesteld stond
* Pc opnieuw opgestart, nieuwste drivers voor videokaart, geen resultaat
* C-mos gecleard, battery 10 min eraf en pc half uur van alle stroom afgehaald, geen resultaat.
* Systeem instellingen nagekeken of er programma's draaien die veel cpu vreten, niks bijzonders

Eigenlijk zou ik van jullie nog tips of triks willen hoe ik verder mijn systeem weer vlekkenloos draaiende kan krijgen.

Specs:

Amd phenom 2 955 BE
Asus m3a76-cm
Corsair dominator 2x2 2x1 6gb 1066
Asus 5850 voltage tweak edition
Corsair H50 push pull
NZXT Rouge
6x enermax polish red 120 mm fan

Alvast bedankt voor jullie imput

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
En je hebt niet even in task-manager gekeken hoeveel cores je had?

Verder kan je in je boot.ini aangeven hoeveel cores je wil gebruiken. Mogelijk is daar iets verkeerd.

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
spNk schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:44:
En je hebt niet even in task-manager gekeken hoeveel cores je had?

Verder kan je in je boot.ini aangeven hoeveel cores je wil gebruiken. Mogelijk is daar iets verkeerd.
zal ik zo is even gaan kijken, nog niet gecheckt idd..

Verwijderd

Mocht Windows inderdaad van mening zijn dat het er maar één is kan je ook nog kijken of je BIOS specifieke informatie geeft over het aantal cores. Gewoon om te verifiëren of het nou zuiver Windows is of dat er iets anders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Msconfig --> en miss staat hij daar op 1 core (bij opstarten), heb ik ook gehad met een 955BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Probleem is opgelost. Heb de hele ochtend in me bios zitten ´´rommelen´´ en alle core´s zijn weer up and running. Bleek dus iets in de bios verkeerd te staan.
Klopt ook wel, want met welk programma ik het ook nagekeken had, ieder programma gaf aan de de processor inderdaad maar op 1 core werkte.

Thnks voor jullie imput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Defeater schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:10:
Msconfig --> en miss staat hij daar op 1 core (bij opstarten), heb ik ook gehad met een 955BE.
Klopt wat je zegt, maar kon daar niet veranderen om te schakelen naar 4 core´s. Geeft aan dat er wederom maar 1 core beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Is onzin.
Ik heb ook de 955 en bij mij start de pc ook maar op met 1 core terwijl ik er echt 4 beschikbaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
tlpeter schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:11:
Is onzin.
Ik heb ook de 955 en bij mij start de pc ook maar op met 1 core terwijl ik er echt 4 beschikbaar heb.
Misschien handig om is je bios in te duiken en op zoek te gaan naar veranderde instellingen.
Ik ga niet zeggen dat de oplossing van mijn probleem ook jou probleem kan verhelpen , maar alles is het proberen waard.

Zet anders even alle instellingen in je bios op default, en begin van voren af aan.

Pagina: 1