• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 09:41
Beste Tweakers,

Ik heb al geruime tijd een probleem met video afspelen en ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet.. volgens mij heb ik al zon beetje alles geprobeerd wat er te proberen valt.

Het probleem is dat mijn Video weergave op mijn TV altijd stotterd! hoe ik het ook instel.
Ik heb een setup met 2 TFT beeldschermen en 1 losse TFT TV van Philips. Op beide beeldschermen worden HD films prima weergegeven zonder gestotter. Wanneer ik echter een film op mijn Philips 32PFL7332 probeer af te spelen dan gaat hij heel erg irritant stotteren.

Ik heb tevens een Humax HD decoder en een Xbox 360. HD films afspelen op de Xbox via mijn tv stotter niet. Ook de decoder stotter nooit met het beeld in full HD. De Philips heeft laatst zelfs een compleet nieuw moederbord gekregen dus het lijkt me ook stug dat het een probleem is van de TV.

Setup PC:
Intel E8400
4GB OZC Reaper geheugen
Nvidia 7600GS (secundaire videokaart)
ATI Radeon HD 4670
Asus P5Qpro moederbord

Wat ik al geprobeerd heb:
- Afspelen in VLC met hardwareversnelling via de ATI Radeon HD4670 gestotter
- Afspelen in VLC met hardwareversnelling via de Nvidia 7600GS gestotter
- "" zonder hardwareversnelling via de ATI Radeon HD4670 gestotter
- "" zonder hardwareversnelling via de NVidia kaart... gestotter
- Afspelen in Windows Media Player Classic gestotter (ook getest op beide videokaarten)
- Codec packs installeren.... geen effect
- in FFDshow codecs in en uitschakelen.. geen effect

Verder lopen games gewoon prima via de TV zonder gestotter, ik snap dus echt niet waar het aan ligt.

Er zit een kabel van 5 meter tussen de TV en de PC.. zou dit misschien de reden van het stotteren kunnen zijn?

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 09:41
Heb even wat testen gedaan en ik vermoed nu dat de kabel de boosdoener is. Mijn hele PC begon net te flippen toen de kabel er tussen zat. Ik ga hem niet meer gebruiken om te zorgen dat er geen schade wordt toegebracht aan mijn pc.

Zal eens kijken of een andere kabel de problemen oplost.