Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Goedenavond allen,

Ben bezig met het herstructureren van onze backup aangezien de vorige beheerder er een puinhoop van gemaakt heeft.

De resources:

Windows server 2008 icm Backup Exec 12.5
Library met 2x tapeunit
12 tapes per unit

In totaal hebben we 9 hyper-v bakken die volledig gebackupped moeten worden, in totaal hebben we daarnaast 26 terminal servers en 13 domain controllers, 3 sql servers en 9 andere servers.

De terminal servers worden elke dag incremental gebackupped. De sql en exchange op alle domain controllers word iedere dag full gebackupped. Data op de dc's word incremental gedaan.

Voorheen hadden we gewoon de jobs aangemaakt, die gebruik maakte van een media pool met een 7 daagse overwrite protection... Het ging te vaak mis, jobs die bleven hangen en backups die faalden. Hierdoor heb ik besloten het helemaal van grond af aan op te zetten.

Voorheen was het dat de vorige beheerder normale jobs aanmaakte zonder enige policy en schatte de tijd in waardoor de tijden van backups door elkaar liepen en vaak mis gingen. Hier wil ik dus niet de fout mee in gaan.

Vandaar dus mijn keuze voor policies binnen BU exec 12.5.... Echter als ik een policy aanmaak en daar jobs aan hang, moeten het jobs zijn die aan het zelfde sigment willen doen... en ik wil juist verschillende backups maken....

Mensen dier hier een ervaring in hebben en een mening willen delen? Kan wel wat hulp gebruiken :D