Philips boxen/speakers..........

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:27

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Ik dacht ik vraag jullie mening eens of jullie de: " ultimedia 5-piece =
Surround luidsprekersysteem 550W PMPO=20
Modelnummer: A2-5" goed vinden.....ik heb ze zelf namelijk>:) Maar ik ben geen geluidsexpert:) Ik vind ze zelf wel goed maar ik dacht ook ff de mening van andere horen. Ik dacht misschien mensen die hem ook hebben ??? En hun meing geven:) Ik heb de boxen aangesloten op mijn Terratec DMX X-Fire 1024 aangesloten.....en dat gaat best lekker*D.

En dat ding was niet echt super duur dus....was geloof ik iets van 300 gulden ofzo....

Maar eh de vraag was:) wat vinden "jullie" van deze boxen...

Priyantha Bleeker

Verwijderd

tja...ik heb nog nooit flips speakers ge hoord die leuk waren...maar misschien maken ze wel leuke pc-speakers...

Verwijderd

Ik ken ze wel en vind ze zeker wel goed!! nog geen 200 piek, vind het mooie boxen, goed vormgegeven, vooral de subwoofer....
verder is het geluid ook goed.
minpunt echter: geen regelbare bass en treble.

Verwijderd

Ik heb net een paar MFB 532 Speakers
uit het stof getrokken. Very old '75 ofzo.
Maar leuke dingen met die Motional Feedback.
En andere actieve correctie.
Kortom ingebouwde eindversterker.

Erg leuk
Hangt eerst nu aan me PC.
En later maybe in de huiskamer als surround.
Maar ik moet eerst uitzoeken of het wel lekker kan klinken met me B&W's, toevallig ook uit mid '70 :7

Verwijderd

ik zou zeggen...hou ze uit de buurt van je monitor...of je moet van maffe beeldverkleuringen houden...:P

Verwijderd

Ik heb ook Philips pc-speakertjes en ik ben er meer dan tevreden over. Veel vermogen en goede geluidskwaliteit voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Philips ligt niet echt goed bij de meeste Tweakers, maar ik ben er erg blij mee. Ook anderen die het bij mij gehoord hebben vinden het zeer goed klinken.

Momenteel heb ik nog een bagger onboard geluidskaart, maar ik denk dat het met een betere kaart nog leuker gaat klinken. Dan nog een tweede setje voor achter kopen en dan ben ik rond. :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

PHILIPS ? :r :r :r :r :r :r
van dat merk komt zelfs geen gloeilamp meer over de drempel, sorry hoor }:O

/dev/null

• aatos
  • Laatst online: 13:23
Op Wednesday 14 March 2001 21:33 schreef I_Stealth_I het volgende:
PHILIPS ? :r :r :r :r :r :r
van dat merk komt zelfs geen gloeilamp meer over de drempel, sorry hoor }:O
gloeilampen is nou juist het enige dat ze wl goed kunnen maken. de meeste philips spullen zijn niet slecht, niet goed, gewoon bedoeld voor de consumentenmarkt en daar middelmatige kwaliteit en net te duur.

gloeilampen maken ze echter in topkwaliteit, en ook voor een redelijk hoge prijs, dat wel.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Philips boksen zijn wel handig, werken ook enzow. De boksen zijn gemaakt voor het standaard geluid, dus niet voor het bioscoop-dobly-super-600boksen-10000WATT-Subwoofer geluid, dus voor speakertjes naast je PC voor een beetje te gamen en soms wat Mp3tjes te luisten wel leuk, maar ik kijk veel DivXjes dus is Pioneer e.d. een betere keus voor mij.

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 02:15 schreef Aikeleer het volgende:
Philips boksen zijn wel handig, werken ook enzow.
???
De boksen zijn gemaakt voor het standaard geluid, dus niet voor het bioscoop-dobly-super-600boksen-10000WATT-Subwoofer geluid, dus voor speakertjes naast je PC voor een beetje te gamen en soms wat Mp3tjes te luisten wel leuk, maar ik kijk veel DivXjes dus is Pioneer e.d. een betere keus voor mij.
Philips speakers ? Pioneer speakers ? |:(

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

PHILIPS ? :r:r:r:r
van dat merk komt zelfs geen gloeilamp meer over de drempel, sorry hoor
Haha. Die lui die verhaaltjes gehoord hebben over een 3610 die wat snel stuk ging en het nu cool vinden om Philips af te zeiken.

Advies:
1) neem een apparaat dat je wel cool vindt
2) zoek een schroevendraaier
3) open
4) lees merknamen op IC'tjes.

Geen philips in jouw huis? Bwahaha.

Zoef

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 11:24 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Haha. Die lui die verhaaltjes gehoord hebben over een 3610 die wat snel stuk ging en het nu cool vinden om Philips af te zeiken.

Advies:
1) neem een apparaat dat je wel cool vindt
2) zoek een schroevendraaier
3) open
4) lees merknamen op IC'tjes.

Geen philips in jouw huis? Bwahaha.
Hahaha.... geweldig, helemaal gelijk !
Let's make things better ! :7

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37
Hier de grootste Philips-fan (geen ventilator :+ )
Ik zelf spaar scheerapparaten van Philips (philishave) dus heb je nog wat van die dingen...

Philipsluidsprekers in het Hifi segment zijn niet altijd even goed geweest in de jaren 70-80 heeft philips echt hele brakke dingen gemaakt. Afgezien van die MFB dingen (wat moet je er voor hebben?) en die 'digitale' luidsprekers. van 5 jaar terug.
In pc-luidsprekers weet ik zo niet hoe Philips nu is maar ik verwacht wel redelijke kwaliteit tegen een prijs die in een goede verhouding is met wat je krijgt.
Zelf heb ik nu een(2jr oude) Philps active subwoofer van f 250,- onder m'n bureau staan en het is echt INdrukwekkend. (vinden de huisgenoten ook)

diskeltische lurker

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Mijn mening:

Philips & HiFi :r
Philips & Pc-speakertjes :)
Philips & CD-writers :r
Philips & Lampjes :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op Thursday 15 March 2001 02:00 schreef aatos het volgende:

[..]

gloeilampen is nou juist het enige dat ze wl goed kunnen maken. de meeste philips spullen zijn niet slecht, niet goed, gewoon bedoeld voor de consumentenmarkt en daar middelmatige kwaliteit en net te duur.

gloeilampen maken ze echter in topkwaliteit, en ook voor een redelijk hoge prijs, dat wel.
:) gloeilamp was mijn uiterste, mafkees :P
Philips consumten electronica is gewoon prut rommel, dat is gewoon keihard een feit!
Ze geven het zelf toe; Let's make things better. m.a.w het was al niet veel soeps. philips is gewoon een oudbollige merk, die rommel probeert te verkopen in waardeloos gestyleerde kastjes, rare vormen en kleuren. Ze apen ook alles na van andere fabrikanten, eerst had sony DAT, PHILIPS aapte de zooi weer na met DTT. en dat video2000 systeem is ook al helemaal geflopt toen der tijd. Nee philips, is helemaal zo best nog niet, brakke rommel gewoon, geef maar echte originele Japanners; Sony etc. *D

kijk maar es naar die Webcams en branders, vieze ronde vormen rare kleuren etc.

/dev/null

Verwijderd

Wat een gezeik over Flips zeg.
Nee ik heb ook leiver Tandberg, Rotel
Accuphase, Nakamichi.
En ja philips heeft brakke dingen gemaakt.
Dat heeft Sony ook overigens, and still does.

Feit is vaak wel dat Filips voor een groot
deel de vinding doet (CD, Cassette etc)
En dan lopen de jappen met een betere uitvoering en dus een wat beter product.

Maar om nu te zeggen dat filips altijd met alles brak is :?

TV's benne goed
CD-spelers ook goed met name error correctie
Cassettedecks zwaar zaad
Draaitafels (toen) vrij goed
Die digi speakers... Heel erg fraai
De MFB speakers erg leuk en goed. (doe ik niet weg)

En schroef inderdaad eens een (whatever apparaat open en kijk eens naar de merknaampjes op de componenten) :+

Overigens was DCC weliswaar een flop, maar
de compressie techniek PASC, was wel een
stuk beter dan de MD compressie.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

>>En schroef inderdaad eens een (whatever apparaat open en kijk eens naar de merknaampjes op de componenten)<<
------------------------------------
daar heb ik het niet over. Ik heb het over consumenten electronica, Audio/video/multimedia zooi. Het is vrij logisch met die componenten. Denkje dat al die fabrikanten eigen onderdelen bakt? NOT dus. In een Mercury buitenboord motor zitten ook Yamaha onderdelen. Ik bedoel gewoon dat andere fabrikanten hun apparatuur beter samenstellen dan PHILIPS dat doet.

/dev/null

Verwijderd

precies..als je goede componenten maakt , betekent dat nog niet dat je goede audio kunt bakken...

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 13:15 schreef I_Stealth_I het volgende:

Nee philips, is helemaal zo best nog niet, brakke rommel gewoon, geef maar echte originele Japanners; Sony etc. *D
Hmmm, vandaar zeker dat de SACD-1000 Super Audio Cd speler een award heeft gewonnen voor het beste design en de beste performance op de CES in Vegas.
kijk maar es naar die Webcams en branders, vieze ronde vormen rare kleuren etc.
Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar een design award krijg je natuurlijk niet zomaar. Zie: http://www.pcc.philips.com/cgi-bin/journalist/articles/dblook.cgi?Release=12

Maar toch bedankt I_Stealth_I voor je gefundeerde kritiek ! |:(

!Rocco

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

I_Stealth_I, kap eens met je ge-flame.

Jag

Verwijderd

Laat dit onderwerp maar weg faden.

BTW ooit wel eens van branding gehoord. ?!

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Philips <b> kan </b> wel lampen maken, maar ze maken ze niet zo goed als ze kunnen en ze zouden niet veel duurder zijn.
De levensduur van de lampen is afgesteld op de tijd dat de mensen vergeten zijn wanneer ze die lamp het laatst vervangen hebben.
Lang leve het milieu!;(

Hun tv's zijn zeeeer goed, heb thuis een staan van 19 jaar oud, heeft dagelijks +/- 5 uren gewerkt en nu nog steeds.

GSM's ook redelijk goed, niet slechter dan kl*te Nokia (veel te duur en weinig vernieuwingen).

Boxen en versterkers, geen ervaring mee, verkies Sony;), Panasonic en Pioneer als consumer. JBL;) als pro.

Verwijderd

sorry maar de CES Vegas is nou niet echt een garantie voor kwaliteit...is net zo iets als de autorai maar dan voor elektronica...
Pagina: 1