Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb zelf een pc samengesteld aan de hand van de BBG. Maar toen ik gister de componenten kreeg kwam ik erachter dat ik niet goed had gekeken naar het moederbord, er zitten geen ide aansluitingen op. En ik wil mijn oude dvd speler en mijn oude hardeschrijf met data kunnen aansluiten.
Vandaag heb ik een IDE controller gekocht, met daarop een IDE aansluiting en 2 sata aansluitingen. Op de IDE aansluiting heb ik de harde schrijf en de dvd speler aangesloten.
Maar in de bios wil die beide niet herkennen. Ik zelf heb het vermoeden dat je zo'n IDE controller in windows moet installeren, maar deze heb ik juist nog niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

het betreft het volgende moederbord "Asrock 870 Extreme3"

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij het installeren van Windows kun je meteen in het begin drivers inladen voor je IDE controller. F6 uit m'n hoofd. Daarna kun je Windows gewoon installeren.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is denk ik interessanter om te weten welke controller je hebt. Zoek hier de drivers van zoals masaman al zegt, zet deze op een floppy en laat deze laden bij het installeren van Windows.

Als je geen diskettes(tation) hebt zou je kunnen proberen de drivers op een Windows-dvd te branden. Ik dacht dat het met een usb-stick ook kon vanaf een bepaald service pack, maar ook die zul je moeten slipstreamen op je installatiecd of -dvd.

@sjaakwortel: natuurlijk, als je niet in de Windows-setup komt kun je die drivers niet laden ook 8)7 een beetje een kip-en-ei-probleem :P

@TS: start de Windows-setup wel?

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 18-11-2010 19:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
ik denk dat het probleem is dat hij windows helemaal niet kan installeren omdat hij de dvd drive niet herkend, die zit namelijk op de IDE aansluiting zonder drivers.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik denk niet dat die IDE-controller ATAPI-devices gaat ondersteunen, ws alleen HD's. Je kunt beter een SATA-dvd brandertje aanschaffen en die HD gewoon op die controller aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Nee de windows setup start ook niet.

edit: cd rom speler uit pc schoonouders gejat, nu werkend:D

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:54 ]

Pagina: 1