Webserver niet onder netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59
Nou wil ik dus als 'test' even kijken of ik straks thuis een webservertje kan draaien (en graag geen antwoorden dat een webserver niet lekker op een lappie draait, dat weet ik. Binnenkort is dat een PI 100MHz). Zo ziet het er een beetje uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.game-web.f2s.com/images/server.gif

Nou ik dus Apache, PHP, MySQL geïnstalleerd op de lap-top nou kan ik deze wel via het LAN bereiken maar niet via het internet. :(. En ehm... ze draaien allebei op Windhoos.

Iemand ideeën?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je misschien iets meer informatie, heb je bijvoorbeeld poort 80 geforward van je p2 naar je laptop en welke software gebruik je voor het delen van je internet verbinding? draait er een firewall?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je op die PC aan het internet iets van NAT software hebt draaien om ook die laptop aan het internet te hangen:?

Dan moet je in elk geval een portforward instellen op die PC aan internet, dus dat poort 80 naar je interne webserver (je laptop dus in dit geval) wordt doorgestuurd.

En hoe dat moet is weer afhankelijk van de deelsoftware die je erop hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
ehm... verbinding gewoon met Windhoos gedeeld, heb vandaag wel proxy geprobeerd.

Poort doorlinken??????...??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 13:39 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
ehm... verbinding gewoon met Windhoos gedeeld, heb vandaag wel proxy geprobeerd.

Poort doorlinken??????...??????
Hmm... met windoos delen kan dat volgens mij niet, dan moet je toch iets van Sygate, Wingate of noem ze allemaal maar op voor hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
met Windows ME wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je gewoon 98(se) hebt, en geen zin in winroute/gate/whatever kun je voor een simpele portmapper bij analogX terecht.
werkt net zo goed..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
heb nu dus op die PII 350 Sygate server hangen... en op de lap-top Sygate client... en nu? draai de webserver trouwens op poort 1024 (om te voorkomen dat @HOME straks een keer aanbelt ;)).

En op de PII 350 staat Windows Meer Ellende
En op de lap-top staat Windows '98

edit:

tiep vaut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Portforwarding/mapping ingeschakeld?
Dus

vleptob----------------->inetbak
10.0.0.2:80------------->pubIPaddr:1024
(Webserver)

Vergeet niet dat een buitenstaander dan
http://jouwipadresofanderedyndnsoplossing:1024 <--poortnummer

moet intikken......

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1