• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Vraagje,

maakt het verschil of je een usb of express card adapter gebruikt voor wireless N op een laptop?
Heb een goede laptop echter heeft deze alleen wireless G. Ik zou graag een N router aanschaffen maar wat voor verbinding is het beste op de laptop? usb stickje of express card insteekkaart.

Heb een Acer Aspire 7520G met windows 7
Wil graag deze router aanschaffen: TP-Link TL-WR1043ND

En dan of USB adapter: TL-WN821N
Of express card: TL-WN811N

Wat is wijsheid?

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 18-11-2010 19:13 . Reden: pcmcia aangepast in express card ]

I intend to live forever. So far, so good.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Check eens of dat ding een intern los wireless kaartje heeft. Die kun je evt. vervangen door een N-kaartje.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Poeh... hoe kom ik daar achter? Zit een AR5007EG van Atheros in.
pci bus 5 zie in het app. beheer staan.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Gezocht op internet, maar kan niets vinden over het feit of er een losse mini pci kaart in zit.
Blijft dus staan mijn eerste vraag ;) USB of express card

[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 18-11-2010 19:14 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
PCMCIA? Dat zit al een jaar of 8 niet meer in laptops. Cardbus of Expresscard zal je bedoelen.
Voordeel van USB is dat je dat eenvoudig kan verlengen, zodat je het op een betere plek kan neerleggen voor een beter signaal.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gegoogled naar AR5007EG. Dat is een PCI-e insteekkaartje. Die kan je dus zo vervangen voor een Wireless N kaartje. Je moet alleen even kijken in je laptop of er een extra antenne aansluiting in zit aangezien Wireless N een extra antenne gebruikt. Zo niet, dan moet je die er ook nog in plaatsen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Jimster schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:07:
PCMCIA? Dat zit al een jaar of 8 niet meer in laptops. Cardbus of Expresscard zal je bedoelen.
Voordeel van USB is dat je dat eenvoudig kan verlengen, zodat je het op een betere plek kan neerleggen voor een beter signaal.
Ja sorry, expresscard 54 is het...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, er zit een mini pci-e kaart in echter alleen geen antenne bekabeling om optimaal gebruik te maken van N.
Hoe dan ook zou ik voor een express card gaan en niet een pccard (pcmcia al helemaal niet !).

USB heeft een hogere CPU belasting en theoretisch hebben de andere 2 een lagere latency (maar of dat merkbaar/meetbaar is)
Ik wordt oud.. eerst refreshen, dan replyen :P

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 18-11-2010 19:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
E-Vix schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:08:
Gegoogled naar AR5007EG. Dat is een PCI-e insteekkaartje. Die kan je dus zo vervangen voor een Wireless N kaartje. Je moet alleen even kijken in je laptop of er een extra antenne aansluiting in zit aangezien Wireless N een extra antenne gebruikt. Zo niet, dan moet je die er ook nog in plaatsen.
Zo technisch ben ik niet haha, lijkt me een behoorlijk ingewikkeld een duur gebeuren.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
IkWilbert schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:11:
[...]
Zo technisch ben ik niet haha, lijkt me een behoorlijk ingewikkeld een duur gebeuren.
Valt best mee.. Voor nog geen 10 euro heb je zo'n kaartje.
http://cgi.ebay.nl/Intel-...ng_SM&hash=item3a5b7c5924
Je moet alleen even kijken of je een fullsize of halfsize in je laptop hebt zitten. En of je 2 of 3 antenne aansluitingen hebt.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier wou iemand hetzelfde. Het is het netst maar vereist wat gesleutel. Je bent Tweakert of je bent het niet natuurlijk. ;)

Wat ik zoal lees is dat die kaartjes voor schappelijke bedragen op eBay te koop zijn.

Edit: Biedt Acer ze niet zelf als upgrade aan?

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-11-2010 19:21 ]

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
is zo'n pci kaartje echt zoveel beter dan expresscard? Qua prijs maakt het niet uit... ongeveer even duur in aanschaf.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kan me voorstellen dat de antennes bovenin de display die een intern kaartje gebruikt wel eens een beter resultaat kunnen geven dan een Express card. Hangt er vanaf wat voor antenne daar in/aan zit natuurlijk. Een USB client adapter aan een draadje heeft gewoonlijk wel een behoorlijke antenne. Die geeft je ook meer mogelijkheid om hem te positioneren voor beste ontvangst.

Het zou handig zijn als je ergens een service manual kon downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-11-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Zucht... ik heb dus de TL-WN811N expresscard gekocht icm met de tp link router. Echter het kaartje past niet...
Op mijn acer laptop zit aan de zijkant het slot, als het dummy kaartje eruit haal staat hier op expresscard 54.

Dit moet toch gewoon passen? Ik kan de wireless expresscard erin drukken tot ongeveer de helft en dan hoor en voel ik een klik. Echter de kaart zit niet vast, kan er dus zo weer uitgetrokken worden. Ik neem ook aan dat de kaart er verder in moet kunnen?

Iemand raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Er is dus een verschil tussen cardbus (wat de tp adapter is) en expresscard.
Ik heb de webwinkel al gemaild, dan maar ruilen voor een usb adapter.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/PCCard-ExpressCard.png
In mijn laptop zit dus de expresscard 54
De wireless adapter is cardbus.

Stom dat ik daar nu pc achter kom :(

[ Voor 41% gewijzigd door IkWilbert op 22-11-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ze hem als Expresscard aangeboden hebben dan is hun aanduiding dus fout geweest. Kun je hun voor de retour verzendkosten op laten draaien als ze een beetje netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:50:
Als ze hem als Expresscard aangeboden hebben dan is hun aanduiding dus fout geweest. Kun je hun voor de retour verzendkosten op laten draaien als ze een beetje netjes zijn.
Nee, staat netjes cardbus bij. Gelukkig hebben ze 14 dagen niet goed geld terug garantie. Heb ze een mailtje gestuurd.

Pagina: 1