Vervangen Microsoft Trackball Optical?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mijn vader heeft al jaaaaaaaaaaaren een Microsoft Trackball Optical, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://images.vnunet.com/v7_images/hardware/large/bg_microsoft09.gif

Ook al werkt 'ie nog steeds, hij wil nu weleens een nieuwe trackball en dan houdt 'ie deze maar als reserve.

Probleem: Microsoft is in 2008 uit de trackball-business gestapt en dit exemplaar is nergens meer nieuw te koop. OK -- dan even kijken bij Logitech, maar die hebben er nog maar twee en die zijn te klein! Mijn vader heeft namelijk kolenschoppen als handen, de Microsoft trackball was een lekkere grote waar hij zijn hele hand op kon leggen maar de Logitech trackball (de M570) was gewoonweg te klein.

Helaas blijkt nu, na wat verder gegoogled te hebben, dat er eigenlijk geen trackballs meer schijnen te bestaan buiten die van Logitech om. Kortom: mijn vader zou dus, als zijn huidige trackball ooit kapot zou gaan, geen nieuwe trackball meer kunnen kopen.

En een normale muis eigenlijk ook niet, zo zijn de Logitech MX1100 en Performance MX die ik hier heb al te klein voor hem.

Heeft iemand misschien nog suggesties voor een gelijkwaardige vervanger van de Microsoft Trackball Optical? Een soortgelijke trackball qua afmetingen zou ideaal zijn, maar anders een grote normale muis als het niet anders kan. Ik kan iig zo 1-2-3 nergens iets fatsoenlijks boven water krijgen...

(oh, en het gaat dus om een met de duim te bedienen trackball, maakt het dus alleen maar moeilijker om nog iets te vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 18-11-2010 17:39 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook geen kleine handen maar kan toch prima met een normale muis overweg. Ook met een notebook muis die een stukje kleiner is. Voor mij zal die misschien even groot zijn als een normale muis voor je vader.

Ik denk dat het ook een stukje 'muistechniek' is. Die kun je gewoon aanleren. Ik gebruik een muismat met gelgevulde polssteun en beweeg de muis zijdelings door mijn pols op die steun te om een verticale as te roteren en voor-achterwaarts met mijn duim en pink waartussen ik de zijkanten van de muis vastgrijp. De resterende vingers rusten bovenop de muis. Ik maak ook maar kleine bewegingen. De muissnelheid staat op maximaal ingesteld.

Maar het ideale muisontwerp ben ik nog niet tegengekomen. Dat bestaat alleen nog maar in mijn hoofd.

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-11-2010 17:51 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Geloof me, een normale muis als de Logitech MX1100 of Performance MX is nog gewoonweg te klein voor mijn vader. Hij kan daar ècht niet mee werken omdat hij zijn vingers dan gebogen moet houden om nog fatsoenlijk op de knoppen te kunnen klikken. Zijn vingers rusten dan helemaal niet meer de op muis en dat is absoluut niet goed te noemen.

Net zoals met de Logitech M570 trackball: die is bijna de helft kleiner dan de Microsoft trackball en ook hier hetzelfde verhaal: zijn vingers kunnen niet op de muis rusten omdat hij de knoppen anders niet kan bedienen. Hij moet dus continu zijn vingers gebogen houden en dat is gewoonweg niet te doen.

Ik vrees dat de Microsoft trackball het nog maar een jaartje of twintig moet uithouden :P

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je de muis met duim en pink voor-achterwaarts beweegt dan kun je de muis desnoods helemaal aan de achterkant beetpakken. Dan rusten je vingertoppen gewoon op de knoppen.

Google weet ook altijd raad.

Deze bijvoorbeeld.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:05:
Als je de muis met duim en pink voor-achterwaarts beweegt dan kun je de muis desnoods helemaal aan de achterkant beetpakken. Dan rusten je vingertoppen gewoon op de knoppen.

Google weet ook altijd raad.

Deze bijvoorbeeld.
Volgens jouw eerste link valt mijn vader in de categorie 'extra large hand', dat zegt al wel heel wat denk ik. Ik ga eens wat verder neuzen in Amerika, maar webshoppen voor muizen zie ik niet al teveel zitten dus het zou sowieso nog een NL webshop moeten zijn. Maar goed... ik zal eens verder spitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 18-11-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op eBay staan er een paar te koop - nieuw, voor topprijzen.

Ik heb naast mijn Microsoft Trackball Optical een Logitech Cordless Optical trackman gekocht. Die is ook groot, maar ik kan er niet mee werken: de bal en de knoppen zitten op de verkeerde plaats.

Kun je een Logitech Trackman Marble Wheel niet vergroten? Met een plak klei over de handsteun?

Aziaten zouden de Microsoft Trackball Optical opnieuw in productie moeten nemen. Ontwerp overkopen van Microsoft. Desnoods onder een andere naam. Liefst met updated functies zoals een tilt-wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
regelmatig op marktplaats kijken helpt.
deze microsoft trackball komt daar regelmatig voorbij.

heb je al gekeken naar de kensington trackballs?
ik heb zelf een tijdje met de kensington expert gewerkt en deze is vrij groot, grootste trackball die ik ooit ben tegen gekomen.
Pagina: 1