Beste Tweakers,
In navolging van tweaker Devil777, wil ik deze winter ook een weerballon de lucht in sturen om foto's van de stratosfeer te maken.
Uiteraard vergt zoiets veel voorbereiding. In tegenstelling tot Devil777, ben ik van plan om ook deze voorbereiding met jullie te delen d.m.v. foto's. Deze zullen allemaal hier geplaatst worden, voor de Doe-het-zelf Tweaker
Groot verschil met het project van Devil777 is dat ik wil gaan proberen om een HD videocamera mee te sturen in de payload. Dat brengt natuurlijk wat financiële consequenties (en risico's!) met zich mee. Ik ben op het moment druk bezig met het rondkrijgen van de begroting.
Voor alle informatie rond dit project is een website opgericht: http://www.spacehd.nl.
Uiteraard post ik al mijn informatie in dit topic.
Torrentus

- Running/Training parachute
- 1000gr. Latex weerballon
- 1.5 à 2 kuub Helium
- Sterk isolerend materiaal, zacht (Goede tips?)
- GPS-transponder
- GoPro Hero HD Naked
- Canon CHDK compatible fotocamera (Welke heeft de beste prijs/kwaliteit?)
- Alarm/Apparaat dat geluid maakt.

Alle benodigdheden voor dit project worden zo goedkoop mogelijk ingekocht. D.w.z. dat er zoveel mogelijk tweedehands/via dealextreme wordt aangeschaft. Hierdoor blijft de prijs van het project (Mét HD camera!) onder de 600 euro.
De totale kosten zijn op dit moment geraamd op 599,99 (puur toeval). De 29,99 voor een domein/hosting zijn hierbij inbegrepen. Van de 599,99 euro wordt 300 euro vergoed door mijn school (dit project dient als mijn profielwerkstuk).

Ik wil proberen om de begroting zo snel mogelijk rond te hebben, zodat de benodigdheden snel aangeschaft kunnen worden. Ik wil namelijk als het kan mijn weerballon in de winter oplaten. Het is nog niet eerder gebeurt dat zo'n ding de lucht in gaat in de winter, en het lijkt me prachtige praatjes van een 'wit nederland' opleveren. De dag moet uiteraard helder zijn en de wind moet goed staan. Ik kan daarom niet een datum prikken. Ik probeer echter zo ver mogelijk van te voren duidelijkheid te geven over deze datum. Tussendoor blijf ik jullie uiteraard updaten over de voortgang van het bouwen van mijn 'SpaceHD'.

Tips, Commentaar of suggesties over dit topic of mijn project?
[ Voor 94% gewijzigd door Torrentus op 26-11-2012 11:05 ]