• jeronimoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 09:15
Heeft iemand nog meer het probleem dat de accu leegloopt tijdens google navigatie, zelfs als de Legend aan de autolader hangt?

Even gecheckt met "Battery Graph", en inderdaad: de curve van het ontladen tijdens navigatie is steiler dan de curve tijdens het laden ......

Verwijderd

Nou je het zegt ik heb inderdaad het zelfde met mijn Hero. Ook begint na enige tijd het indicatie lampje te knipperen van rood groen rood groen etc.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Heeft je autolader dezelfde specs als je originele lader? Als je een zwakkere autolader hebt is dat een logisch gevolg :).

Verwijderd

Nou ik heb een 12V stekker met een USB aansluiting en daarop de originele USB kabel naar de telefoon.

• jeronimoni
Zelfs de originele HTC 230V lader levert niet genoeg power om de accu niet leeg te laten lopen :/

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-11 13:10
Heb een SGS; Heb om deze reden een andere lader gekocht.
Lader die ik nu heb lijkt wel te laden bij het navigeren (eerste lader gekocht @ Ebay, 2e bij TPH).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:21:
Nou ik heb een 12V stekker met een USB aansluiting en daarop de originele USB kabel naar de telefoon.
Maar wat zijn de specs daarvan?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 13:56

13art

Moderator Mobile
Zal hetzelfde zijn als met de Desire.
Je hebt verschillende laders. Bij de ene zijn de datapinnen van de usb-stekker met elkaar verbonden, bij de ander niet. Als ze niet met elkaar verbonden zijn doormiddel van bijv een soldeerdruppel dan denkt de telefoon dat hij maar 500mAh kan trekken. Zijn ze wel verbonden dan ziet de telefoon het ook als een echte lader en trekt dan 1000mAh, en dan laadt hij dus wel gewoon op tijdens het navigeren.

Succes met het zoeken van de juiste lader ;)
Weet niet of de Legend micro usb heeft, maar kijk dan eens op XDA of hier op GoT in het Desire accessoires topic. Is al meerdere keren langs gekomen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• -MD-
De usb-kabel maakt niet zoveel uit. De adapter zelf maakt het verschil. Je hebt usb adapters van 500 mA en je hebt ze (zoals die voor mijn X10i pro) van 850 mA.

Als je telefoon (bij wijze van) 600 mA gebruikt en je lader geeft maar 500 mA dan kan je de rest zelf wel bedenken :).

Edit: Datgene wat l3art zegt klopt ook nog eens. Succes inderdaad 8).

[ Voor 11% gewijzigd door -MD- op 18-11-2010 17:31 ]

• jeronimoni
l3art schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:28:
Zal hetzelfde zijn als met de Desire.
Je hebt verschillende laders. Bij de ene zijn de datapinnen van de usb-stekker met elkaar verbonden, bij de ander niet. Als ze niet met elkaar verbonden zijn doormiddel van bijv een soldeerdruppel dan denkt de telefoon dat hij maar 500mAh kan trekken. Zijn ze wel verbonden dan ziet de telefoon het ook als een echte lader en trekt dan 1000mAh, en dan laadt hij dus wel gewoon op tijdens het navigeren.

Succes met het zoeken van de juiste lader ;)
Weet niet of de Legend micro usb heeft, maar kijk dan eens op XDA of hier op GoT in het Desire accessoires topic. Is al meerdere keren langs gekomen.
Dat klinkt logisch, ik ga eens even kijken of ik het kan meten / modificeren.
Thx

• 13art

13art

Moderator Mobile
MistaDevine schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:29:
De usb-kabel maakt niet zoveel uit. De adapter zelf maakt het verschil. Je hebt usb adapters van 500 mA en je hebt ze (zoals die voor mijn X10i pro) van 850 mA.

Als je telefoon (bij wijze van) 600 mA gebruikt en je lader geeft maar 500 mA dan kan je de rest zelf wel bedenken :).

Edit: Datgene wat l3art zegt klopt ook nog eens. Succes inderdaad 8).
Dat zeg jij ;) . Er zijn zat laders die 1000mAh kunnen leveren maar waarvan de telefoon toch maar 500mAh trekt. Je kan het geloven of niet, maar is echt zo. Dit is al heel vaak langs gekomen in het topic van de Desire.

[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 18-11-2010 17:32 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:17:
Nou je het zegt ik heb inderdaad het zelfde met mijn Hero. Ook begint na enige tijd het indicatie lampje te knipperen van rood groen rood groen etc.
Ik merk wel dat tijdens laden + navigeren mijn hero erg warm wordt, en heb daardoor wel eens gehad dat hij niet meer wilde laden, met hetzelfde geknipper tot gevolg. Dat was in de zomer, en toen heb ik mijn airco wat harder gezet, en op mijn hero gericht, dat hielp wel. Maar nu is het winter en wil je de kachel wel aanhebben natuurlijk.

Ik denk niet dat een zwaardere lader gaat helpen, omdat het erop lijkt dat de laadstroom beperkt wordt door de temperatuur ..... maar dat kan ik niet helemaal met zekerheid zeggen.

Edit: Ik heb een 500mAh autoladertje, en bij navigatie (Google, dus minder CPU-intensief dan bijv. Navigon heb ik de indruk) laadt hij nog wel bij, maar minimaal. Het is meer dat hij niet leegloopt zeg maar.

[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 18-11-2010 17:35 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:38
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:17:
Rood groen knipperen betekent dat de accu oververhit is. Dit kun je checken door even *#*#4636#*#* in te tikken en naar batterij informatie te gaan.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• -MD-
l3art schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:31:
[...]
Dat zeg jij ;) . Er zijn zat laders die 1000mAh kunnen leveren maar waarvan de telefoon toch maar 500mAh trekt. Je kan het geloven of niet, maar is echt zo. Dit is al heel vaak langs gekomen in het topic van de Desire.
Je hebt gelijk en ik geloof je, adem in adem uit... Jouw reactie had ik nog niet gelezen toen ik dat bericht plaatste. Ik reageerde op het bericht van PL3XAN. Maar toen ik net je reactie las kon ik me herinneren dat eens eerder gelezen te hebben, zodoende.

Edit @ hieronder: Gelukkig :>

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hahaha niet aanvallend bedoeld hoor, daarom ook het ;)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

J-P

Syntax erro....

Na wat zoeken op internet net dit topic gevonden en ik vroeg me af of jullie iets zouden kunnen verduidelijken.
l3art schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:28:

Ik heb hier meer over gevonden, ook op XDA: linkje
Hier wordt gesproken over het met elkaar verbinden van datapinnen zoals l3art ook al aangeeft.
Kunnen jullie aangeven of ik het volgende juist heb:

Volgens mij moet ik de 2 pinnen met elkaar verbinden.

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/i/l/uypojHcztwlDbjWGkD1TxdhPicX6UIUBpJVgLAhFEFE/11010271/1296158400/7d7b38e

Om ervoor te zorgen dat de usb-autolader de telefoon sneller oplaad.

Verder stonden deze waarden op de autolader:

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/i/l/JtvMflXd6705223Hfij4pTk-C8Iv4RQY1t4fkI7HB0k/11010271/1296158400/8d27d61

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Mijn Nexus One laadt bijv. wel op als Google Nav draait, en die is met zo'n 12V USB adapter en de (orginele) USB kabel aan de telefoon verbonden. Het is zo'n 5-euro ding, maar misschien is het dan toch een 1000mA lader. Er staan geen waardes op de lader zelf (behalve wat de 5V en wat de 12V uitgang is).

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 18:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gewoon de normale HTC autolader halen bij de Dixons oid, die levert voldoende als ik met de Desire navigeer. Kost dacht ik iets van € 20,-, dus geen wereldprijs voor een goed werkend product.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een TomTom 940 die zoveel USB stroom vraagt dat alle auto>USB adapters kapot zijn. Mijn TomTom vraagt als ik via een USB>datakabel oplaadt 5V/1,25A. De standaard voor USB is 5V/1A. Als ik in de cradle stop dus via de officiele oplaadkabel die namelijk alleen aan de cradle kan dan gaat alles goed maar die cradle is zo irritant met rijden omdat die niet blijft hangen en je kan dat ding ook niet laten liggen. Echt een groot nadeel is dat. Je moet echt de orginele apparatuur gebruiken. Die tomtom ging vaak met rijden gewoon leeg terwijl die opladen stond.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:22
Gisteravond de proef op de som genomen:
Toestel: HTC Legend met Froyo update
App: Navigon
Laadmethode: USB aansluiting in de auto, met de bij de telefoon geleverde kabel

Mijn telefoon was geheel leeg, op de terugweg heb ik hem aangesloten en opgestart, en vrijwel direct de navigatie aangezet. Het werkte en zo'n anderhalf uur later was m'n telefoon voor 10% opgeladen, terwijl de navigatie al die tijd aan stond. Daarbij dien ik wel te vermelden dat de helderheid van het scherm dus op de minimale stand stond. Omdat het scherm de grootste verbruiker is zou ik eens proberen om dit te dimmen. Overdag is het lastig, maar 's avonds werkt voor mij alles behalve de minimale stand + nachtkleuren als verblindend.

Ik heb hiervoor overgens een sigarettenaansteker naar USB verloop gehad, maar daarbij gaf mijn telefoon niet eens aan dat hij aan het laden was. Wellicht was de spanning niet genoeg, of was het gewoon een maandagochtend ding. Het enige nadeel nu dus is dat ik maar één USB aansluiting heb, en dus voor lange trips met CD's zal moeten gaan werken. Je kan niet alles hebben :)

• Nielson
itsalex schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:10:
Ik heb een TomTom 940 die zoveel USB stroom vraagt dat alle auto>USB adapters kapot zijn. Mijn TomTom vraagt als ik via een USB>datakabel oplaadt 5V/1,25A. De standaard voor USB is 5V/1A.
Per poort is dat zelfs maar 500mA (900mA voor USB3).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

janvanduschoten schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:07:
Gewoon de normale HTC autolader halen bij de Dixons oid, die levert voldoende als ik met de Desire navigeer. Kost dacht ik iets van € 20,-, dus geen wereldprijs voor een goed werkend product.
Als je data kabel goed is kan je met een $2.50 cigaretten naar USB converter ook prima af met je originele lader.

Het zou kunnen zijn dat de USB kabel de beperkende factor is, hoewel mij dat niet waarschijnlijk lijkt. Eerder dat je accu gewoon niet sneller bij kan laden dan dat hij leeg getrokken wordt, ook al kan hij wel meer uit de energiebron halen.
Nielson schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:00:
[...]
Per poort is dat zelfs maar 500mA (900mA voor USB3).
Dat is de officiële standaard ja, maar genoeg pc's met USB poorten die meer vermogen kunnen leveren om USB apparaten sneller op te laden.

Als je USB adapter niet goed is kan je ook gewoon een betere adapter kopen. Ik heb zelf eentje van Trust en mijn Touch Pro liep sneller leeg dan dat hij bijgeladen werd maar mijn DHD laad een paar procent bij in een autorit van een half uur met daarbij navigatie en muziek aan.
Ik heb zelf nu deze: http://www.dealextreme.co...-charger-dc-12v-24v-34040
En die werkt ook prima met mijn DHD samen. Hij zal wel geen 1000mA geven maar in ieder geval voor de DHD genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2011 13:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:07:
[...]

Als je data kabel goed is kan je met een $2.50 cigaretten naar USB converter ook prima af met je originele lader.

Het zou kunnen zijn dat de USB kabel de beperkende factor is, hoewel mij dat niet waarschijnlijk lijkt. Eerder dat je accu gewoon niet sneller bij kan laden dan dat hij leeg getrokken wordt, ook al kan hij wel meer uit de energiebron halen.
De Desire maakt onderscheid tussen de aangesloten laders. Als hij hem herkent als USB lader, dan laad hij veel minder bij. Ziet hij hem als de standaard stopcontact lader, dan laad hij op volle kracht bij.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

Tacoos

i am i

janvanduschoten schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:27:
[...]

De Desire maakt onderscheid tussen de aangesloten laders. Als hij hem herkent als USB lader, dan laad hij veel minder bij. Ziet hij hem als de standaard stopcontact lader, dan laad hij op volle kracht bij.
Ik kon het antwoord op deze vraag ook niet zo gauw terug lezen in het Desire accessoires topic:
geeft de desire ergens zelf aan welke laadstroom hij gebruikt (volle kracht of niet) of dien je dat af te schatten aan de hand van de laadsnelheid?
Ik moet nl nog vlug ff een autolader ritselen voor mijn vakantie en ik wil er niet halverwege oostenrijk achter komen dat de Desire al leeg is en niet voldoende bijlaadt....
De meeste oplossingen in het accesoire topic komen van online shops, dan heb ik geen garantie dattie nog op tijd binnen is.
en ja, ik weet dat ik dit beter eerder had kunnen regelen

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Nielson
..geeft de desire ergens zelf aan welke laadstroom hij gebruikt (volle kracht of niet)..
Heb geen idee hoeveel verschil er tussen android telefoons zit, maar bij m'n blade kan ik 't zien bij Instellingen --> Over de telefoon --> Status. Tijdens laden geeft 'ie daar aan of 't een usb - of netstroomlader is.

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 14:31
Ik heb ook een Desire en heb destijds bij de Mediamarkt een autolader gekocht, en specifiek gekeken naar het vermogen dat dat ding kon leveren. Er lag toen eentje in het schap die 1000 mA kon leveren, en die gebruik ik nu.

Met deze oplader laadt hij altijd op, ook als ik aan het navigeren ben. Kostte me destijds 18 euro geloof ik.
Mooie is overigens dat het een micro usb is, zodat de volgende telefoon deze ook kan gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door FoOnEeN op 13-07-2011 13:31 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Standaard iPod / iPhone 4 USB autolader pakken. Even goed kijken op het apparaat zelf, maar normaal gesproken moeten die 1A cq 1000mA leveren als ze ook voor de iPhone 4 geschikt zijn. Haal je bij iedere electronicazaak / MM

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tacoos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Ik kon het antwoord op deze vraag ook niet zo gauw terug lezen in het Desire accessoires topic:
geeft de desire ergens zelf aan welke laadstroom hij gebruikt (volle kracht of niet) of dien je dat af te schatten aan de hand van de laadsnelheid?
Ik moet nl nog vlug ff een autolader ritselen voor mijn vakantie en ik wil er niet halverwege oostenrijk achter komen dat de Desire al leeg is en niet voldoende bijlaadt....
De meeste oplossingen in het accesoire topic komen van online shops, dan heb ik geen garantie dattie nog op tijd binnen is.
en ja, ik weet dat ik dit beter eerder had kunnen regelen
Ik heb zelf een originele HTC lader aangeschaft, kost circa € 20,- en laad goed bij tijdens het navigeren. Deze dus -> pricewatch: HTC CC C200 Car Charger Misschien een winkel bij jou in de buurt? Ik weet iig wel dat er veel laders worden verkocht die claimen 1A te kunnen laden en dat ze bij de Desire niet verder komen dan 500mA -700mA.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik gebruik deze voor m'n Desire: http://www.dealextreme.co...harger-black-dc-12v-40470

Als je die openmaakt en een klodder tin tussen de middelste 2 pinnen (de datapinnen) van de USB aansluiting soldeert, dan ziet de Desire hem als een stopcontact lader, en laad hij op volle kracht (1A / 1000mA). Zonder de modificatie laad hij maar met 500mA (USB lader)

• Tacoos

Tacoos

i am i

Nielson schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:24:
[...]
Heb geen idee hoeveel verschil er tussen android telefoons zit, maar bij m'n blade kan ik 't zien bij Instellingen --> Over de telefoon --> Status. Tijdens laden geeft 'ie daar aan of 't een usb - of netstroomlader is.
Top tip!
Hangt nu aan pc en laadt via usb (USB) en aan stopcontact zegt ie (AC)
ik zie nu ook dat ik maar 5% van mijn accucapaciteit voor daadwerkelijk bellen gebruik... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Tacoos op 15-07-2011 17:50 ]

• Tacoos

Tacoos

i am i

Uiteindelijk heb ik bij cool blue dezelfde HTC lader gekocht als janvanduschoten. En die geeft dan keurig (AC) aan, dus ik neem aan dattie ook voldoende kan bijladen om de hele rit navigatie aan te kunnen hebben.

Pagina: 1